بهترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت دوم)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست چهار شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
بهترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت دوم)

بهترین زمان برای رفتن به اروپا در چه موقعی از سال است؟ برای دانستن این سوال در کجارو همراه ما باشید.

اروپا، قاره‌ی سبز مشهور، همواره یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان بوده است. همانطور که در قسمت اول مقاله گفته شد، فصول گردشگری به ۳ فصل شلوغ، معمولی و خلوت تقسیم می‌شوند و اینکه کدام یک از این فصل‌ها بهتر و برتر از دیگری است، برمی‌گردد به قصد سفر شما و انتظاری که از مقصد سفر خود دارید.

سفر به اروپا در (Off Season) - زمستان

هر تابستان اروپا میزبان سیل انبوهی از گردشگران می‌شود. قبل از اینکه تصمیم به سفر در فصل شلوغ بگیرید، یک سفر در زمستان در فصل خلوت در نظر خود داشته باشید.

اکثر مواقع، ارزان‌تر!

اکثر مواقع ارزان تر

پرواز‌هایاین فصل، میلیون‌ها تومان ارزان‌تر است. جمعیت کمتری به مسافرت می‌روند، پس می‌توانید اقامتگاه منتخب خود را با قیمتی بسیار کمتر بدست آورید.

هتل‌ها قیمت‌های خود را پایین می‌آورند و هتل‌های ارزان اکثر اتاق‌هایشان خالی است. اکثر مهمانخانه‌ها و مسافرخانه‌های ارزان نیز تعطیل هستند اما اگر یکی از آن‌ها باز بود، به احتمال زیاد خالی است و همین باعث سکوت و آرامش بیشتر آنجا می‌شود.

برای اینکه بتوانید کمی از پول‌هایتان را پس‌انداز کنید، به یک مسافرخانه بروید و اگر نگاهی به جاکلیدی‌های آویزان بیاندازید و به مسئول آنجا بگویید که بودجه‌ی شما بسیار محدود است، می‌توانید حسابی سر قیمت چانه بزنید.

تمام اروپا برای شما است!

تمام اروپا برای شما است

ماجراجویان در (Off Season) تک و تنها از خانه‌ی «لئوناردو داوینچی» بازدید می‌کنند. از «سواحل آدریاتیک» لذت می‌برند و با نگهبانان «شاتوی فرانسه» گپ می‌زنند. در زمستان‌های ونیز، می‌توانید تک و تنها به بالای برج ناقوس سنت مارک بروید.

کسانی که در این فصل به اروپا می‌روند، بهترین خدمات را از رستوران‌ها، مغازه‌ها و دفاتر توریستی دریافت می‌کنند و اروپای واقعی را تجربه می‌کنند.

برای هر هوایی آماده باشید

برای هر هوایی آماده باشید

شب‌های برفی اروپا، به این دلیل که اکثر موقعیتش با کانادا در یک مسیر است، کوتاه است. ساعت ۵ هوا تاریک می‌شود. سرما و یخبندان از زمستان‌های اروپا بعید نیست.

لباس‌های خود در چمدان را برای یک سفر بارانی و برفی ببندید. لباس‌های چندلایه، کاپشن یا بارانی‌های ضدآب، دستکش، کلاه پشمی، کفش‌های ضدآب، و صد البته، یک چتر. لباس گرم بردارید. هتل‌های ارزان ممکن است زیاد در مورد سیستم گرمایش خود در فصل خلوت اهمیت ندهند.

روز‌ها کوتاه است

روز ها کوتاه است

از روشنایی محدود در روز نهایت استفاده را ببرید. بعضی مکان‌ها به کل تعطیل هستند و دیگر مکان‌ها ساعت‌های کمی باز هستند. تاریکی هوا به معنای تعطیلی این مکان‌ها است.

مسافرت زمستانی در شهر‌‌های بزرگ همچون مثل فصل‌های شلوغ به قوت خود باقی است اما در شهرهای کوچک کلافه ‌کننده می‌شود و به راحتی می‌تواند خسته کننده شود. عصرهای اروپا در جاهای دیگر آن حال و هوایی لذت‌بخش و عالی دارد اما در خیابان‌های شمال آن که پس از تاریکی همه‌جا تعطیل می‌شود، اینطور نیست.

تور‌های انگلیسی زبان که در فصل تابستان بسیار معمول است، در زمستان که اکثر بازدیدکنندگان مردم بومی آن کشور هستند  بسیار کمیاب و نادر است. دفاتر اطلاع‌ رسانی برای گردشگران معمولا در تمام سال باز هستند در زمستان ساعات کاری کمتری فعالیت می‌کنند. زمان باز شدن فروشگاه‌ها و دیگر مراکز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. پس بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که قبل از رفتن به سفر، ساعات خود را با برنامه‌ی خود هماهنگ کنید.

مطالب مرتبط:

منبع RickSteves

دیدگاه