۲۸ تفریح‌گاه ساحلی پنهان در اروپا (قسمت سوم)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۲۸ تفریح‌گاه ساحلی پنهان در اروپا (قسمت سوم)

تماشای ساحل زیبا، به دور از شلوغی و روزمرگی تجربه‌ای است که هر کسی دوست دارد بارها تجربه کند. با کجارو همراه باشید تا با جزایر بکر اروپایی آشنا شوید.

بشر همیشه به دنبال پناهگاهی برای رسیدن به آرامش درونی خود بوده است. ساحل‌ها که از دیدنی‌ترین مناظر طبیعت هستند این فرصت را برای ما فراهم می‌کنند تا با گوش سپردن به صدای طبیعت، ذهن و روان خود را از هر دغدغه‌ای دور کنیم. با ما همراه باشید تا با آخرین مقاله از سری مقالات آشنایی با ۲۸ ساحل بکر در اروپا، با این سواحل ناب و بی‌نظیر آشنا شوید.

۲۱. (Cala Gonone (Italy

Cala Gonone ایتالیا

این شهر یکی از شهرهای ساحلی کشور ایتالیا است و مکان مناسبی برای غواصی است، همچنین علاقه‌مندان به تاریخچه کهن و باستان‌شناسی از این ساحل زیبا دیدن می‌کنند.

این منطقه برای افرادی که به دنبال ماجراجویی و هیجان هستند پیشنهاد می‌شود.

Cala Gonone ایتالیا

Cala Gonone ایتالیا

Cala Gonone ایتالیا

۲۲. (Praia do Martinhal (Portugal

Praia do Martinhal پرتغال

این ساحل زیبا در منطقه «آلگاروه» (Algarve) در جنوب پرتغال قرار دارد. نسیم دل‌انگیزی که این منطقه دارد شرایط را برای موج‌سواری مهیا می‌کند و همچنین گشت‌وگذار در این ساحل و دیدن پرندگان دریایی بسیار لذت‌بخش است.

یکی از فعالیت‌هایی که می توان در این ساحل انجام داد، رفتن به بخش‌های عمیق‌تر دریا و دیدن دلفین‌های زیبا است. این منطقه برای خانواده و افرادی که علاقه‌مند به سرگرمی‌های ساحلی هستند پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Praia do Martinhal پرتغال

Praia do Martinhal پرتغال

Praia do Martinhal پرتغال

۲۳. (Voutoumi beach (Greece

Voutoumi beach یونان

این ساحل در جزیره‌ی «آنتی‌پاکسوس» (Antipaxos) در یونان قرار دارد. شن‌های این ساحل به مانند مرواریدی درخشان در این دریای فیروزه‌ای رنگ است. این منطقه پر از گل‌های وحشی، درختان میوه و تاکستان‌های زیبا است

دیدن منظره‌ی این ساحل با درختان زیتون به مانند گذر زمان در دوران کهن است و صحنه‌ای متفاوت را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از قایق‌های کوچک و یا کشتی‌های گردشگری از کارهایی است که می‌توان در این ساحل زیبا انجام داد.

Voutoumi beach یونان

Voutoumi beach یونان

۲۴. (Es Grau (Spain

Es Grau اسپانیا

این ساحل بکر در جزیره «منورکا» (Minorca) و در «دریای مدیترانه» (Mediterranean Sea) قرار دارد. شنا کردن در آب شفاف و زلال این ساحل تجربه‌ تکرارنشدنی است.

قدم‌زدن، دیدن پرندگان در آسمان نیلگون، نشستن کنار ساحل در زیر تابش خورشید و گشت‌و‌گذار شبانه در لب ساحل در این منطقه حفاظت شده بسیار لذت‌بخش است.

Es Grau اسپانیا

Es Grau اسپانیا

۲۵. (Ile de Batz (France

Ile de Batz  فرانسه

این ساحل در منطقه «روسکف» (Roscoff) از استان تاریخی «برتانی» (Bretagne) در شمال غرب فرانسه قرار دارد. در این منطقه با جمعیت کم، اتومبیل بسیار کم است و گردشگران می‌توانند از دوچرخه‌های کرایه‌ای استفاده کنند.

برای رسیدن به ساحل باید مسیر کوتاهی طی شود و گردشگران باید همراه خود نوشیدنی و غذای کافی بیاورند چون در اطراف ساحل فروشگاه یا دکه‌ای وجود ندارد. میزان جزر و مد بسیار، در این منطقه باعث شده است که شن‌های اطراف ساحل بسیار نرم باشد.

این ساحل مکان مناسبی برای کودکان است و آن‌ها می‌توانند از درست کردن قلعه‌های شنی لذت ببرند.

Ile de Batz  فرانسه

Ile de Batz  فرانسه

۲۶. (Cíes Islands off Galicia (Spain

Cíes Islands off Galicia اسپانیا

این مجمع‌الجزایر زیبا در منطقه «پونتِبِدرا» (Pontevedra) در شمال غربی اسپانیا قرار دارد.

دریای مواج از یک سو و ساحلی با شن‌های سفید و درختان کاج که نور درخشان خورشید بر آن‌ها می‌تابد دو منظره متفاوت را ایجاد کرده است. در این جزیره آثاری از «عصر برنز» (Bronze Age) زمانی که رومی‌ها و راهبان بسیاری در آنجا زندگی می‌کردند به چشم می‌خورد.

Cíes Islands off Galicia اسپانیا

Cíes Islands off Galicia اسپانیا

۲۷. (Karavostási (Greece

Karavostási  یونان

این منطقه در شمال غربی یونان قرار دارد. رنگ شن‌های ساحل خاکستری روشن و قهوه‌ای است. تعدادی از بناهای تاریخی و باستانی هم در اطراف ساحل به چشم می‌خورد.

این مکان برای زوج‌های ماجراجو، خانواده‌هایی که فرزندان بزرگ دارند که توانایی شنا کردن دارند بسیار مناسب است. شب‌های این ساحل بسیار زیبا و هیجان‌انگیز است.

Karavostási  یونان

۲۸. (Ribadesella (Spain

Ribadesella اسپانیا

«ریبادسیا» (Ribadesella) بخشی در «آستوریاس» (Asturias) اسپانیا است. ساحل این منطقه یکی از زیباترین سواحل اسپانیا است که دست‌نخورده و بکر باقی‌مانده است.

فعالیت‌های ساحلی بسیاری در اینجا وجود دارد و مسابقات قایقرانی در این منطقه برگزار می‌شود. این ساحل مکان مناسبی برای قدم زدن، گشت‌و‌گذار ساحلی، قایقرانی و دیدن مناظر بی‌نظیر است.

Ribadesella اسپانیا

Ribadesella اسپانیا

مطالب مرتبط:

منبع The Telegraph

دیدگاه