۱۰ دلیل برای تنهایی سفر کردن (قسمت دوم)

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
۱۰ دلیل برای تنهایی سفر کردن (قسمت دوم)

گردشگری روزنه‌ای به سمت کسب تجارب جدید است و تنهایی سفر کردن یکی از بارزترین مثال‌های این امر است. با کجارو همراه باشید.

در اولین قسمت از مقاله ۵ دلیل برای تنهایی سفر کردن را خواندیم. در این قسمت سایر دلایل را نیز بررسی می‌کنیم تا بدانیم که چرا تنهایی سفر کردن با ارزش است؟ اگر دلایل و نکاتی که در قسمت اول مقاله مطرح شدند شما را برای شروع برنامه ریزی یک سفر انفرادی متقاعد نکردند، پس با این قسمت از مقاله همراه باشید تا با نکاتی به مراتب با ارزش‌تر و مهم‌تر در مورد تنهایی سفر کردن آشنا شوید. مجددا این نکته را مد نظر داشته باشید که مقصود در این مقاله تنها ماهیت سفرهای انفرادی است و مقصد مورد نظر یا روش سفر کردن فرقی نمی‌کند. در ادامه با ۵ دلیل دیگر برای سفر کردن به صورت تنهایی همراه باشید:

۶. تحمل!

سفر انفرادی

سفر انفرادی صبر و تحمل شما را افزایش می‌دهد!

بله! در سفرهای انفرادی قطعا مشکلاتی هم پیش خواهد آمد. از کنسل شدن یک پرواز گرفته تا نرسیدن به یک اتوبوس، جا ماندن از قطار یا درست پیش نرفتن رزروهای قبلی، همه و همهتنها چند مثال از مشکلاتی هستند که احتمال دارد در طول یک سفر برایتان اتفاق بیافتد. اما اصلا نگران نباشید! زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید یاد خواهید گرفت که مسائل و مشکلات این چنینی را فراموش کنید. گم شدن پول، گم شدن کیف پول یا هر وسیله دیگری ممکن است تا حدی صبر و تحمل را از شما بگیرد! اما همواره به یاد داشته باشید که این مسائل حل شدنی هستند. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر یاد می‌گیرید که با مسائل این چنینی کنار بیایید. در انتها به حدی می‌رسید که هنگام بروز مشکل یک نفس عمیق می‌کشید و با خود می‌گویید: «هر چیزی که می‌خواهد بشود، بشود! مهم نیست!» و به همین سادگی می‌بینید که سفر به صورت تنهایی چگونه صبر و تحمل شما را نه تنها هنگام بوجود آمدن مشکل در سفر بلکه هنگام بوجود آمدن اکثر مشکلات پیرامونتان افزایش می‌دهد.

۷. آدرنالین!

سفر انفرادی

فقط کافیست تا مدتی از زندگی نرمال روزمره‌مان سپری شود. به زودی متوجه خواهیم شد که زندگی و موقعیت اطراف حالتی روتین و همیشگی به خود گرفته‌اند. بدون شک همه ما به کسب تجارب جدید، فاصله گرفتن و دور شدن از روال عادی و همیشگی زندگی و هیجان نیاز داریم. سفرهای انفرادی یکی از بهترین روش‌ها برای محقق شدن این امر است. در سفرهای انفرادی، گردشگران هیجان بیشتری را احساس می‌کنند و به مرور با کسب تجربه‌های جدید نترس‌تر می‌شوند! گردشگرانی که به صورت تنهایی سفر می‌کنند در طول گذر زمان سعی می‌کنند تا در جواب به تجربه کردن تمامی فعالیت‌های نو بگویند «بله»!

۸. تجربه، تجربه و باز هم تجربه!

سفر انفرادی

سفر کردن به صورت تنهایی مهارت‌ها و تجربه‌های شما را افزایش خواهند داد. در سفرهای انفرادی شما باید کنترل همه چیز را به دست بگیرید تا در سفرتان مشکلی بوجود نیاید. در اینگونه سفرها تجربه شما بسیار افزایش می‌یابد چراکه یک سری از کارها در طول سفرهای این چنینی انجام می‌شوند. کارهایی از قبیل چک کردن دائم مدارک، اطمینان حاصل کردن از درست پیش رفتن تمامی رزروها، تلاش برای یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی و تلاش برای فهمیدن زبان بدن و علائم خاص، همه و همه باعث می‌شوند تا سطح تجربه و یادگیری گردشگر افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که در سفرهای انفرادی کسی نیست که به شما بگوید دقیقا چه کار کنید یا کجا بروید. این مسائل تنها از طریق کسب تجارب مختلف توسط خودتان حل خواهند شد.

۹. خودتان را دوست خواهید داشت!

سفر انفرادی

پس از بررسی کردن ۸ دلیل برای تنهایی سفر کردن، بالاخره به یگی از مهمترین دلیل‌ها می‌رسیم تا شما را متقاعد کنیم که تنهایی سفر کنید! «خودتان را دوست خواهید داشت!» به همین سادگی! هنگامی که تنهایی سفر می‌کنید تجربه‌های جالبی بدست می‌آورید و بیشتر به قابلیت‌های خود پی می‌برید. می‌فهمید که می‌توانید از پس فراز و نشیب‌های سفر برآیید و مشکلات را پشت سر بگذارید و مناطق و شهرهای جدید را کشف کنید و در نهایت یک سفر انفرادی خیلی خوب را تجربه کنید. دقیقا به همین دلایل به خودتان ایمان می‌آورید و خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت. در ادامه هم قطعا قطعا با اعتماد به نفس بیشتری چالی‌های اطرافتان را قبول خواهید کرد چرا که خودتان را بیش از پیش باور دارید.

۱۰.قدر همه چیز را بیشتر خواهید دانست!

سفر انفرادی

مورد آخر شاید مهمترین دلیل برای تنهایی سفر کردن باشد. هنگامی که تنهایی سفر می‌کنید و تجربه‌های فوق‌العاده‌ای را بدست می‌آورید، متوجه خواهید شد که قدر همراهان همیشگی و دوستانتان را بیشتر می‌دانید. پس از یک سفر انفرادی تجارب و خاطرات بسیار زیادی را برای تعریف کردن خواهید داشت. اعتماد به نفس بیشتری دارید و متوجه خواهید شد که نسبت به گذشته به شکل کاملا ملموسی اجتماعی‌تر شده‌اید. هنگام بازگشت از سفر و ملاقات خانواده و دوستان قدر آن‌ها را بیش از پیش خواهید دانست و متوجه خواهید شد که حس تعلق به اطرافیان مرزی نمی‌شناسد و تا همیشه پایدار خواهد ماند.

سفر انفرادی

در مجموع این دو مقاله ۱۰ دلیل برای تنهایی سفر کردن را مطاله کردید و متوجه شدید که تنهایی سفر کردن چه دستاوردهایی با خود به همراه دارد. حال سوال این است که آیا این دستاوردهای شگفت انگیز باعث نمی‌شود که برنامه یک سفر انفرادی را مجددا مورد بازبینی قرار دهید؟ دوباره فکر کنید و نگران سختی‌های سفر نباشید! قطعا دستاوردهای فوق العاده یک سفر انفرادی ارزش تحمل کردن و سپری کردن سختی‌های آن را خواهد داشت.

نظر شما در مورد تنهایی سفر کردن چیست؟ آیا تا کنون اینگونه سفر کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع stayatbase

دیدگاه