موزه فرش وضع بدی دارد!

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
موزه فرش وضع بدی دارد!

موزه فرش در شرایط فعلی به غمکده تبدیل شده است و وضعیت نگهداری فرش‌ها در خزانه آن بسیار بد است.

«سیدرضی حاج‌آقا میری» رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران، با انتقاد به چارچوب ماهیتیِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

ماهیت این سازمان از ابتدا درست تعریف نشده است. باور داریم که سیطره‌ی گردشگری قابل‌توجه و حائز اهمیت است، ولی سایر بخش‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده، در حالی که اشاعه‌ی آن‌ها باعث توسعه گردشگری می‌شود.

اگر اکنون صنعت فرش را در کنار صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی بدهیم اوضاع بدتر می‌شود. چون سازمان میراث فرهنگی الان هم نمی‌تواند از عهده صنایع دستی بربیاید. این حوزه‌ها باید جدا از هم باشند وگرنه هیچ‌کدام به هدف نهایی نمی‌رسند.

موزه فرش

وی با بیان اینکه اکنون موزه فرش در شرایط فعلی به غمکده تبدیل شده است، گفت:

بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی به این موزه مربوط به دولت امروز یا قبل نیست. درست یک سال قبل از انقلاب این موزه را نو تحویل گرفتیم و حالا ببینید چه ویرانه‌ای باقی مانده! حتی نتوانستیم آن را نگه داریم. در این وضعیت از خارجی‌ها هم دعوت می‌کنیم از مهم‌ترین مرکز فرش ایران دیدن کنند و فقط کافی است به سرویس بهداشتی این موزه هدایت شوند، آن وقت با یک افتضاح روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود که وضعیت نگهداری فرش‌ها در خزانه این موزه نیز افتضاح است. فرش‌ها در شرایط بد و در نور نامناسبی آویخته شده‌اند. ساختمان موزه رو به فرسودگی رفته است.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه