شش نکته‌ی مهم برای سفر به اسپانیا

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
شش نکته‌ی مهم برای سفر به اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری است که خاطرات سفر به آن تا مدت‌ها در خاطر شما زنده خواهد‌ ماند. برای داشتن سفری زیبا و خاطره‌انگیز به این کشور، با کجارو همراه باشید.

اسپانیا که با فلامنکو، گاوبازی و سواحل زیبایش شهره است، همه چیز تمام و در عین حال ساده است. تاریخ و فرهنگی غنی که چیزهای زیادی برای دیدن و تجربه کردن دارد. این نکات را برای داشتن سفری موفق در نظر داشته باشید.

 در شهرها بگردیدشهرها

شهرها

بسیاری از شهرهای اسپانیا نظیر مادرید، سویا و سن سباستین، پیاده‌راه‌های فوق‌العاده‌‍‌ای دارند. هم‌چنین سیستم حمل و نقل، مترو و اتوبوس آن‌ها بسیار مجهز و عالی است. برای رفتن از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر، از قطار سریع، راحت و به‌صرفه‌ی «ای وی ای» (AVE) استفاده کنید که به شکل قابل ملاحظه‌ای در زمان صرفه‌جویی می‌کند و در سراسر اسپانیا هم ایستگاه دارد.

زبان اسپانیایی یاد بگیرید

زبان

اسپانیا را می‌توان به ۴ منطقه‌ی مختلف تقسیم کرد که مردم آن‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های منحصر به فردی دارند. در نواحی جنوبی «آندلس» (Andalusia)، بومیان به زبان اسپانیایی کاستیل صحبت می‌کنند که یک گویش سنتی اسپانیایی است. زبان کاتالان در بخش‌های شرقی کاتالونیا صحبت می‌شود در نواحی شمالی یا «باسک» (Pais Vasco)، مردم به زبان باسک صحبت می‌کنند و بالاخره در غرب، در «گالیسیا» (Galicia)، زبان «گالیسی» رایج است. برای اینکه در ناحیه‌های مختلف اسپانیا مشکل زبان نداشته باشید، یک دیکشنری جیبی با خود به همراه داشته باشید.

در آفتاب غرق شوید

آفتاب

بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، اسپانیا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در طول تابستان و زمانی کرده‌است که میانگین دمای هوا از ۸۰ درجه هم می‌گذرد. از سواحل بی‌پایان اسپانیا، از ساحل شمالی «سن‌سباستین» (San Sebastian) گرفته تا جنوبی‌ترین سواحل «کوستا د لا لوز» (Costa de la Luz) لذت ببرید. اگر قصد آفتاب گرفتن دارید یا می‌خواهید ورزش‌هایی نظیر موج‌سواری یا اسب سواری انجام دهید، کرم ضدآفتاب با ۵۰SPF را فراموش نکنید.

 تاپاس و پائیا را که غذاهای محلی هستند، از دست ندهید

غذا در اسپانیا

«تاپاس» (Tapas) پیش غذای مشهور اسپانیا است و به سبکی سرو می‌شود که در آن، هر کس چند نوع از این پیش غذا را سفارش می‌دهد تا آن‌ها را با بقیه افرادی که با او سر میز هستند، به اشتراک بگذارد. این شیوه نه تنها اقتصادی است، بلکه به خوش اندام ماندن شما هم کمک می‌کند چرا که میزان غذا در آن کاملا تحت کنترل است. برای سفارش غذای محلی، به اندازه‌ی کافی بلند صحبت کنید چرا که رستوران‌های تاپاس بسیار شلوغ و پر جمعیت هستند. همچنین ترتیلای اسپانیایی (املت اسپانیایی) و «پائیا» (Paella) را که یک غذای دریایی فوق‌العاده و نوعی برنج پخته شده با خوراکی‌های مختلف است، از دست ندهید.

 زمان صرف غذا را بدانید

زمان صرف غذا

زمان صرف غذا و میزان وعده‌ها در اسپانیا منحصر به فرد است. اسپانیایی‌ها روز را با یک صبحانه‌ی سبک آغاز می‌کنند، البته اگر صبحانه بخورند. ناهار بزرگ‌ترین و مفصل‌ترین وعده‌ی غذایی است که غذاهای مختلفی را در‌ بر‌ می‌گیرد و عمدتا قبل از ساعت ۲ سرو نمی‌شود. شام هم ساعت ۱۰ شب یا کمی دیرتر در خانه یا رستوران سرو می‌شود. این برنامه‌ی زمانی را در ذهن داشته باشید تا اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، برنامه‌ی زمانی غذای خود را از قبل تنظیم کنید.

 طعم خواب نیم‌روزی را بچشید

خواب نیمروز

خواب نیم‌روزی یکی از سنت‌های دیرین اسپانیا است؛ زمانی برای استراحت و خوابیدن وسط کار روزانه. از ساعت ۲ تا ۵ بعد از ظهر، شهرها تقریبا به‌صورت کامل از کار می‌افتند، چرا که خانواده‌ها در حال لذت بردن از ناهار سنگین و طولانی خود هستند و پس از آن در حالتی شبیه به کما فرو می‌روند. مهم است بدانید که اغلب فروشگاه‌ها و مشاغل طی این ساعات تعطیل هستند. به‌علاوه، رستوران‌ها نیز از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر بسته هستند.

بنابراین، از خوردن غذاهای مختلف در سواحل گرفته تا سفر با قطار به «بیلبائو»، اوقات خوشی در اسپانیا داشته باشید!

مطالب مرتبط:

منبع Huffingtonpost

دیدگاه