شهرهای مورد علاقه‌ مردم آمریکا برای کار و زندگی (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
شهرهای مورد علاقه‌ مردم آمریکا برای کار و زندگی (قسمت دوم)

کار و زندگی در شهرهای ارزان، کم‌خرج و مقرون ‌به‌ صرفه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های زندگی مردم کشور آمریکا است. همراه کجارو باشید.

داشتن زندگی آرام، بودن در وضعیت مالی بهتر، بهره‌مندی بیشتر از زیبایی‌های طبیعت، برخورداری از آب و هوایی مطبوع، پیشرفت در زمینه‌های مختلف زندگی از جمله اقتصادی، اجتماعی و علمی، رسیدن به تکنولوژی روز دنیا و در اختیار داشتن آن و ... دغذغه‌ی بسیاری از مردم سراسر جهان است. مردم کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در پی داشتن بهترین‌ها در زندگی خود، اما به شرط هزینه‌ی کم و زندگی ارزان هستند.

از دید آنها برخی از شهرهای دنیا می‌تواند چنین امتیازی را برای آنها درپی داشته باشد و ایشان با حضور در آن سرزمین‌ها و انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، به جایگاهی که مد نظرشان است، برسند. در قسمت نخست مقاله‌ی شهرهای مورد علاقه‌ مردم آمریکا برای کار و زندگی، به معرفی چند شهر ایده‌آل برای کسب و کار بهتر پرداختیم. در ادامه به معرفی تعداد دیگری از مناطق محبوب مردم آمریکا می‌پردازیم.

سئول (seoul) در کره‌ جنوبی

شهر تکنولوژی

سیول

شهر زیبای سئول در کره‌ی جنوبی، یکی دیگر از شهرهای مورد علاقه‌ی مردم آمریکا برای کار و تجارت است. هزینه‌ی زندگی در این شهر که از لحاظ امکانات، به روز بودن و جمعیت تقریبا همتراز شهر نیویورک (NYC) در کشور آمریکا است، برای برخی از مهاجرین بویژه مردم آمریکا به طرز قابل توجهی ارزان و کم است. این امر به دلیل ارزش بالای دلار آمریکا در این سرزمین است و همین مسئله مزیتی است کاملا مطلوب برای مردم آمریکا، که می‌توانند با مبادله‌ی دلار کشور خود به ارز این کشور، سرمایه‌ای قابل توجه را بدست آورند.

سئول

هزینه‌ی متوسط اجاره‌ی یک خانه‌ی مبله و یک خوابه در شهر سئول احتمالا ۵۰۰ دلار (حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) در هر ماه است. در شهر سئول کره‌ی جنوبی، انتخاب بسیاری از مهاجران و حتی ساکنین بومی، صرف غذا در بیرون از منزل، بویژه هنگام وعده‌ی شام است. متوسط هزینه‌ی یک وعده‌ غذای دلچسب و مطلوب کره‌‌ای در این شهر حدود ۸ دلار (حدود ۳۰ هزار تومان) است. در کافه‌های کوچک نیز می‌توان از اینترنت وای‌فای با سرعت بالا به صورت رایگان استفاده کرد. همچنین اینترنت وایرلس نیز در تمام نقاط این شهر در دسترس و قابل استفاده است. حتی در مترو می‌توان از شبکه‌ی ارتباطی کاملا قوی بهره‌مند شد. اما یکی از بهترین تسهیلاتی که در این شهر برای آمریکایی‌های مهاجر در نظر گرفته شده، معافیت از پرداخت مالیات به مدت معینی است. مثلا اگر یک فرد آمریکایی در یک مدرسه‌ی دولتی به عنوان معلم مشغول به کار باشد، تا ۲ سال از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

بارسلونا (Barcelona) در اسپانیا

شهر مد و تکنولوژی

بارسلونا

مردم بارسلونا یا به طور کل مردم کشور اسپانیا، انسان‌هایی علاقه‌مند به هنر، علم و فنآوری هستند. این کشور زیبای اروپایی را می‌توان تصویری زیبا از طراحی و تکنولوژی پنداشت، و مردم آن را انسان‌هایی پراستعداد و توانا در این زمینه معرفی کرد. شهر بارسلونا یکی دیگر از مکان‌هایی است که مردم آمریکا علاقه‌ی بسیاری به کار و زندگی در آن دارند. در این شهر زیبا می‌توان از آب و هوای مدیترانه‌ای لذت برد و در عین حال در مهد یک زیست‌فناوری مدرن (بیوتکنولوژی- Biotechnology) اروپایی حضور داشت.

بارسلونا

اما آنچه که یک آمریکایی به آن بسیار علاقه‌مند است، تفریح تا نیمه‌ی شب و لذت بردن از انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های پرطرفدار در جشن‌ها یا میهمانی‌های شبانه است و بارسلونا مکانی کاملا مناسب برای این افراد است. در این سرزمین، کار و فعالیت به صورت رسمی از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود. در واقع تا پیش از ساعت ۹ صبح، گویا همه‌ی شهر در خواب و استراحت است و این موهبتی است به آمریکایی‌ها که پس از خوش‌گذرانی‌های شبانه، مجبور به بیدار شدن در صبح زود و رفتن به محیط کار نیستند.

ریگا (Riga) در لتونی (Latvia)

تصویری رمانتیک از شهری قرون وسطی در مرکز تکنولوژی

ریگا

شهر ریگا در کشور لتونی (لیتوانی)، یکی دیگر از مکان‌هایی است که مردم آمریکا حضور در آن و انجام فعالیت‌های اقتصادی را از اولویت‌های زندگی کاری خود در نظر می‌گیرند. کشور کوچک لتونی فراز و نشیب‌های سیاسی بسیار را در تاریخ خود ثبت کرده است. خانواده‌های ساکن در این سرزمین اروپایی، فشارها و مشکلات متعددی را متحمل شدند. اما پس از سال ۱۹۸۹ میلادی و در اواخر قرن ۲۰ میلادی، تحولی عظیم در این کشور رخ داد و آن‌ها استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرده و گامی بزرگ برای ساختن و پیشرفت چشم‌گیر سرزمین خود برداشتند.

ریگا

امروزه این کشور یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه‌های مختلف از جمله تکنولوژی است و در کنار بهره‌مندی از آب‌ و هوایی معتدل و مطلوب، مناطق دیدنی بسیار، ارزش کم ارز مردم این کشور نسبت به دلار آمریکا و اقتصاد رو به رشد، به یکی از مقاصد محبوب مردم آمریکا در زمینه‌ی فعالیت‌های کاری تبدیل شده است. این کشور پس از بدست آوردن استقلال خود، به طور قاطع به ایجاد زمینه‌های مختلف برای پیشرفت مردم پرداخته است و امروزه می‌توان شهر ریگا را همانند منطقه‌ای ارزشمند یافت که با وجود رنگ و بوی قرون وسطی، بستر مناسبی را از لحاظ تکنولوژی و سرمایه‌گذاری برای تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای دیگر از جمله آمریکا فراهم کرده است. این در حالی است که هزینه‌ی متوسط زندگی در این شهر برای مردم آمریکا به طرز کاملا باورنکردنی ارزان و کم‌خرج بوده و از ۱۶۰۰ دلار (حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)، در ماه تجاوز نمی‌کند.

بوداپست (Budapest) در مجارستان

دانوب، هنر و تکنولوژی

بوداپست

بوداپست، پایتخت کشور مجارستان، دیگر شهر محبوب مردم آمریکا برای کار و زندگی است. قطعا آمریکایی‌های بسیاری وجود دارند که زندگی راحت با موقعیت مناسب اقتصادی در یک شهر اروپایی را از ایده‌آل‌های خود بدانند و محصور شدن در یک آپارتمان را به داشتن خانه‌ای در بوداپست ترجیح می‌دهند. منزلی که با پرداخت تنها ۵۰۰ دلار (حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) در ماه آن را اجاره کرده و می‌توانند در مسیر رسیدن به آن، از زیبایی‌های رود دانوب (Danube) نیز بهره‌مند شوند.

بوداپست

بوداپست شهر زیبای اروپایی، مرکز هنر و پیشرفت علم و تکنولوژی، با غذاهای محلی و بسیار خوشمزه‌ای همچون گولاش (Goulash نوعی غذا که مرکب از گوشت گاو یا گوساله و سبزیجات است) و نوشیدنی‌های لذیذ و مطبوع، همان مکانی است که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند. از مزایای زندگی در این شهر زیبای اروپایی می‌توان به مخارج پایین و ناچیز زندگی از جمله هزینه‌ی بهداشت و درمان، هزینه‌های دادرسی، مخارج کار و ... اشاره کرد. مخارج در این شهر بسیار پایین‌تر از حد تصور مردم آمریکا است که در کشور خود مجبور به تامین آن‌ها هستند.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه