دیدنی های طنجه، گذرگاه تاریخ مراکش (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
دیدنی های طنجه، گذرگاه تاریخ مراکش (قسمت دوم)

طنجه زادگاه ابن بطوطه است و از دیرباز گردشگران، هنرمندان و سیاستمداران زیادی به این شهر رفت و آمد داشتند. اگر شما هم قصد دارید به مراکش و طنجه سفر کنید، در ادامه با کجارو همراه باشید تا دیدنی‌هایش را به شما معرفی کنیم.

مراکش یکی از برترین مقاصد گردشگری آفریقا است و به تازگی گردشگران ایرانی تمایل زیادی برای بازدید از این کشور نشان می‌دهند. طنجه یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است و تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. برای داشتن سفری خوب، از قبل در مورد دیدنی‌های مقصد باید تحقیق کرده و با برنامه پیش بروید. در ادامه‌ی این مقاله دیگر جاذبه‌های گردشگری طنجه را به شما معرفی می‌کنیم:

موزه la Fondation Lorin

موزه  la Fondation Lorin

این موزه که در آن اشیای مختلف به نمایش گذاشته شده است، قبلا یک کنیسه بود. در این ساختمان ۲ طبقه، مجموعه‌ای از عکس‌های سیاه و سفید قرن ۱۹ و ۲۰ از طنجه، روی دیوارها نصب شده است. همچنین احتمال دارد در وسط این موزه، تئاتر کودک اجرا شود که اغلب به عنوان کارگاهی است برای کودکان محروم؛ این اجراها زندگی را به نمایش می‌گذارد. 

موقعیت موزه‌  la Fondation Lorin روی نقشه

باغ‌های مندوبیا (Mendoubia Gardens)

باغ های مندوبیا طنجه

این پارک بزرگ پر از زوج‌ها و کودکانی است که برای قدم زدن و فوتبال بازی کردن به اینجا می‌آیند. در باغ‌های مندوبیا ساختمان‌های استعماری باشکوهی قرار دارد که شاید در این شهر، جذاب‌ترین در نوع خود باشد. در بالای تپه‌ی مرکزی، یک بنای تاریخی وجود دارد که در اطراف آن چندین توپ جنگی قرار گرفته است. توپی که محمد پنجم در سخنرانی‌اش، به وسیله‌ی آن خواستار استقلال شده بود هم بین این توپ‌ها قرار دارد. 

موقعیت باغ های مندوبیا روی نقشه

پارک M’Nar 

پارک آبی طنجه

این پارک  در جنوب Cap Malabata قرار دارد و از اینجام می‌توانید چشم‌انداز بسیار بزرگ و زیبایی از سراسر خلیج طنجه داشته باشید. این تفرجگاه پارک آبی، پارک بازی‌های الکترونیکی، کارتینگ، یک قطار کوچک، زمین فوتبال کوچک، چندین رستوران و کافه دارد. 

موقعیت پارک  Mnar روی نقشه

ساحل طنجه

ساحل طنجه

وضعیت ساحل گسترده‌ی شهر بهبود یافته است و در تابستان‌های گرم و شلوغ، یکی از تمیزترین جاها است. این ساحل مکان مناسبی برای قدم زدن کنار دریا و راه پرپیچ و خم است. در نزدیکی خطوط ساحلی اقیانوس اطلس، چندین ساحل بسیار جذاب وجود دارد که می‌توانید از تمامی آن‌ها استفاده کنید. 

موقعیت ساحل طنجه روی نقشه

کلیسای قدیمی اسپانیایی

مبلغان مذهبی خیریه‌ی مادر ترزا، تعداد انگشت‌شماری از راهبه‌های هندی‌، فرانسوی‌ و اسپانیایی در مدینه ی طنجه برای کلیسای قدیمی اسپانیایی کار می‌کنند. آن‌ها به مسائلی و شرایطی مانند کودکان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست، خشونت‌ علیه زنان و آسیب‌های مواد مخدر و الکل می‌پردازند. 

مسجد بزرگ

مسجد بزرگ طنجه

از پتی سوکو در مدینه‌ی طنجه، خیابان Jemaa el-Kebir شما را به این مسجد می‌رساند. این مسجد در قرن پنجم میلادی یک معبد رومی بود. پس از آن که پرتغالی‌ها این منطقه را تحت تسلط خود درآوردند، آن را به کلیسای جامع تبدیل کردند. در قرن هشتم نیز چون دیدند موقعیت مرکزی این بنا برای برگزاری نماز مسلمانان مناسب است، آن را به مسجد تبدیل کردند. پس از آن دوباره این بنا به کلیسا و سپس به مسجد تبدیل شد. این تبدیل شدن‌ها در گذر زمان، همگی نشان از تاریخ غنی و متنوع مراکش و معماری زیبای آن دارد.

موقعیت مسجد بزرگ طنجه روی نقشه

Librairie Des Colonnes

کتابخانه طنجه

این کتابخانه گنجینه‌ای ارزشمند برای هر دوستدار کتاب است. Librairie Des Colonnes از سال ۱۹۴۹ به عنوان نهادی در طنجه مشغول به کار است. این کتابخانه زمانی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای نویسندگان بزرگ قرن ۲۰ بود که از آن جمله می‌توان به ساموئل بکت، ترومن کاپوتی، ژان ژنه و تنسی ویلیامز اشاره کرد. فضای بیرونی ساختمان جذاب و قدیمی است و داخل آن پر است از قفسه‌های کتاب. تعداد کمی از این کتاب‌ها به زبان انگلیسی است اما می‌توان گفت تمامی آن‌ها بسیار جذاب هستند. 

موقعیت Librairie Des Colonnes روی نقشه

کپ اسپارتل (Cap Spartel)

کپ اسپارتل طنجه

در ۱۴ کیلومتری غرب طنجه، کپ اسپارتل قرار داردکه در انتهای شمال غربی سواحل اقیانوس اطلس در آفریقا واقع شده است. شما می‌توانید هم به همراه گردشگران دیگر و هم با مردم محلی، روز خوبی را در این منطقه سپری کنید. در مسیر به La Montagne می‌رسید که منطقه‌ای مختص کاخ‌ها و ویلاهای سلطنتی است. پس از گذر از این منطقه به برج فانوس دریایی کپ اسپارتل می‌رسید. سواحل جنوب در فصلی غیر از تابستان بسیار آرام و تمیز است که می‌توانید از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.

موقعیت کپ اسپارتل روی نقشه

کیپ مالاباتا (Cape Malabata)

کیپ مالاباتا طنجه

کیپ مالاباتا (دپنتا مالاباتا) دماغه‌ای در ۶ مایلی شرق طنجه است که در این نقطه، مراکش به تنگه‌ی جبل‌الطارق می‌رسد. در این دماغه یک برج فانوس دریایی وجود دارد. در این اطراف قلعه‌ای قرار دارد که به اوایل قرن بیستم، به سبک قرون وسطایی ساخته شده است. 

گالری کونیل (Galerie Conil)

گالری کونیل طنجه

این گالری کوچک در نزدیکی پوتی سوکو قرار دارد. گالری کونیل نقاشی‌های آمیخته‌ی هنرمندان، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و لباس‌ها به نمایش گذاشته شده است. 

موقعیت گالری کونیل روی نقشه

کلیسای جامع اسپانیایی

کلیسای جامع اسپانیایی طنجه

کلیسای جامع به جامعه‌ی کاتولیک طنجه خدمت می‌کند. 

موقعیت کلیسای جامع اسپانیایی روی نقشه

مرکز فرهنگی ابن خلدون

فضای این نمایشگاه به هنر معاصر  طنجه و مناطق اطراف آن اختصاص داده شده است. 

موقعیت مرکز فرهنگی ابن خلدون روی نقشه

طنجه دیدنی‌های دیگری مانند گالری‌های  Delacroix و  Les Insolites و Mohamed Drissi Gallery of Contemporary Art و ... دارد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه