برترین شهربازی های دنیا را بشناسید (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
برترین شهربازی های دنیا را بشناسید (قسمت اول)

شهربازی‌ها، دنیایی از شور و هیجان هستند که کوچک و بزرگ از آن لذت می‌برند. در ادامه با بهترین شهربازی‌های دنیا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

یکی از مکان‌های تفریحی محبوب در دنیا شهر بازی‌ها هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان از آن استقبال می‌کنند. در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا، سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در بخش ساخت و توسعه‌ی شهربازی‌ها صورت می‌گیرد و بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی روی شهربازی‌ها به‌عنوان مقصدهای گردشگری جذاب و درآمدزا، حساب ویژه‌ای می‌کنند.

شهربازی‌های زیادی در دنیا هستند که به سبب طراحی و امکانات و سایر موارد و استانداردها، جزو برترین شهربازی‌های دنیا شناخته می‌شوند. در ادامه با تعدادی از بهترین شهربازی‌ها از گوشه و کنار دنیا آشنا می‌شویم.

باغ‌های تیوولی (Tivoli Gardens)، دانمارک

باغ های تیوولی

یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های دنیا که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد، باغ‌های تیوولی است که از سال ۱۸۴۳ میزبان طرفداران هیجان و شور و نشاط است. این پارک در مرکز پایتخت این کشور قرار دارد. هم اهالی شهر و هم گردشگران از آن استقبال می‌کنند و در بخش‌های مختلف آن اوج هیجان را تجربه می‌کنند. وسایل سرگرمی قدیمی و جدیدترین و مدرن‌ترین وسایل بازی در این پارک گردآوری شده‌اند.

ترن هوایی این پارک که با نام Rutschebanen شناخته می‌شود، یکی از بهترین ترن‌های این پارک است که مسیر آن از دامنه‌های کوه می‌گذرد. اگر به‌دنبال هیجان بیشتر و وسایل مدرن هستید، ترن Dæmonen  را امتحان کنید. این ترن  بدون کف، از مسیری می‌گذرد که هر سه پیچ معکوس این پارک را در بر می‌گیرد.

یونیورسال استودیوز (Universal Studios)، فلوریدا

یونیورسال استودیوز

این جاذبه‌ی گردشگری بین‌المللی ار دو پارک موضوعی تشکیل شده است یکی یونیورسال استودیوی فلوریدا و دیگری جزیره‌ی ماجراجویی یونیورسال. این دو پارک تفریحی یا شهر بازی، هیجان و نشاط را با بعضی از فیلم‌های محبوب تلفیق کرده است؛ فیلم‌هایی مثل ای. تی. (E.T.) موجود فرازمینی یا سیمپسون‌ها. در سال‌های اخیر بخشی از پارک بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ دو بخشی که به دنیای جادوگری هری‌پاتر اختصاص دارد. یکی هاگزمید (Hogsmeade) و دیگری کوچه‌ی دیاگون (Diagon Alley).

علاقه‌مندان به رمان‌ها و قیلم‌های تخیلی از دنیای فانتزی و زیبایی که در دنیای واقعی مجسم شده است لذت می‌برند. در این مجموعه می‌توانید دنیای هری‌پاتر را از نزدیک ببینید و با هری‌پاتر و دوستانش در ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید.

دیزنی‌لند توکیو

دیزنی لند توکیو

زمانی که صحبت از دنیای شگفت‌آور و جذاب دیزنی باشد، هیچ جمله‌ای نمی‌تواند هیجان دیزنی‌لند توکیو را توصیف کند. دیزنی‌لند، محبوب‌ترین شهر بازی ژاپن و بعد از پارک‌های Magic Kingdom در اورلاندو و دیزنی‌لند کالیفرنیا، سومین پارک پربازدید دنیا است. این پارک در سی‌و‌دومین سال فعالیت خود بسیاری از پارک‌های موضوعی و جاذبه‌های دیزنی را در خود جای داده است؛ از جمله دزدان دریایی کارائیب، کوه اسپلش و پرواز پیتر پن.

این پارک تفریحی جذاب ۴۷ هکتار وسعت دارد و اولین پارک دیزنی است که خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته شده است. در سال ۲۰۱۳، تعداد بازدیدکنندگان این پارک ۱۷/۲ میلیون نفر بوده است. این پارک از زمان افتتاح خود در سال ۱۹۸۳ یکی از درآمدزاترین پارک‌های دنیا بوده است. تا سال ۱۹۹۴، بیش از ۱۴۰ میلیون نفر از این پارک بازدید کرده بودند که از کل جمعیت آن زمان ژاپن بیشتر است.

پارک افتلینگ (Efteling)، هلند

پارک افتلینگ

این پارک محبوب، یادآور افسانه‌ها و اسطوره‌های قدیمی است و از زمان تاسیسش یعنی سال ۱۹۵۳، همواره مورد توجه اهالی و گردشگران قرار دارد. این پارک سالانه در حدود ۴/۶ میلیون بازدیدکننده دارد. از میان ۳۵ وسیله‌ی تفریحی این پارک می‌توان به ۶ ترن هوایی هیجان‌انگیز اشاره کرد. اگر می‌خواهید اوج هیجان را در این پارک تجربه کنید، ترن Baron 1898 را امتحان کنید که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است. اگر به‌دنبال وسایل تفریحی هستید که برای کوچک‌ترها مناسب باشد، می‌توانید از بخش‌های Droomvlucht و جنگل افسانه‌ای دیدن کنید. در جنگل افسانه‌ای می‌توانید داستان‌های کلاسیک و قدیمی را در زندگی واقعی تجربه کنید. ترن Droomvlucht هم یکی از ترن‌های محبوب پارک است که از میان یک جنگل مسحورکننده می‌گذرد.

بتو کاررو ورلد (Beto Carrero World)، برزیل

بنتو کاررو

بتو کاررو ورلد، بزرگترین پارک موضوعی آمریکای لاتین، میزبان خانواده‌ها وماجراجویانی است که از سراسر دنیا به شوق لذت بردن از بخش‌های مختلف و رنگارنگ آن سفر می‌کنند. مهمانان این پارک در بدو ورود در بنایی به نام Castelo das Nações مورد استقبال قرار می‌گیرند. این بنای رنگارنگ و سرزنده جایی است که در آن می‌توانید بلیط تهیه کنید و از فروشگاه‌ها و کافه‌های آن لذت ببرید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد نمایش سریع و خشن است که از سری فیلم‌های جذاب سریع و خشن الهام گرفته است.

پارک یوروپا (Europa)، آلمان

پارک یوروپا

این پارک بزرگترین پارک موضوعی آلمان و دومین پارک پرطرفدار اروپا بعد از دیزنی‌لند پاریس است. این پارک بزرگ به خاطر بخش‌های مختلف آن که الهام گرفته از موضوعات هیجان‌انگیز مختلف ساخته‌شده‌اند و به خاطر ۱۲ ترن هوایی داینامیک هیجان‌انگیز به شهرت رسیده و مورد توجه گردشگران و طرفداران ماجراجویی است. سالانه بیش از ۵/۵ میلیون ماجراجو از دروازه‌های این پارک ۴۰ ساله می‌گذرند تا اوج هیجان و نشاط را در این شهر بازی تجربه کنند. یکی از جدیدترین ترن‌های این مجموعه، ترن آرتور نام دارد که هم در فضای باز و هم در محیط بسته مسیر دارد و بسیار پرطرفدار و جذاب است. در بخش‌های موضوعی مختلف این پارک می‌توانید به گوشه و کنار اروپا سفر کنید؛ از ماشین پرواز داوینچی و فرهنگ ایتالیایی تا رشته‌کوه آلپ سوئیس در Swiss Bob Run.

لوت ورلد (Lotte World)، سئول

لوت ورلد

این پارک را شاید بتوان پایتخت تفریح و سرگرمی دنیا نامید؛ یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور که بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده‌ی دنیا را در خود جای داده است. علاوه بر این بخش، از دیگر بخش‌های مهم و پرطرفدار پارک می‌توان به جزیره‌ی جادویی، پارک تفریحی روباز اشاره کرد. در این پارک، سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای بازسازی جذاب‌ترین جاذبه‌های دیزنی‌لند صورت گرفته است. هرآنچه از یک پارک موضوعی و شهربازی بزرگ انتظار دارید می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این پارک می‌توان خشم فرعون را نام برد که تداعی‌کننده‌ی ماجراهای ایندیانا جونز یکی از بخش‌های محبوب دیزنی‌لند است. برای اینکه بتوانید از هر دو بخش پارک استفاده کنید و هر دو را در یک روز ببینید، بلیط‌هایی تحت عنوان Passport Ticket بگیرید.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه