پیونگ یانگ کجاست؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی جمعه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
پیونگ یانگ کجاست؟

پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی با قدمتی ۱۵۰۰ ساله به خاطر باغ‌های میوه‌اش بسیار معروف است. برای آشنایی بیشتر با کجارو همراه باشید.

پیونگ‌یانگ پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری دموکراتیک خلق کره، در کنار رودخانه تائودینگ قرار دارد. پیونگ‌یانگ به‌معنای زمین مسطح،  تابه‌حال نام‌های زیادی داشته که معنای یکی از آن‌ها سرزمین بیدها است.  

تاریخ

پیونگ یانگ

طبق افسانه‌ها این شهر در سال ۱۱۲۲ قبل از میلاد به‌عنوان پایتخت سلسله تانگون (Tangun) بنا شد. طی این سال‌ها و آمدن سلسله‌ها و خاندان‌های مختلف این شهر بارها به‌عنوان پایتخت منظور شده است و حتی در سال ۶۶۸ که این سرزمین به دست چینی‌ها افتاد باز هم به‌عنوان شهری مهم و پایتخت سلسله تانگ انتخاب شد.

در سال ۱۸۹۰ و طی اولین جنگ بین کره وچین این شهر با ۴۰۰۰۰ جمعیت مکان وقوع جنگ پیونگ‌یان بود که به ویرانی و خالی شدن شهر از سکنه منجر شد.

در سال ۱۹۳۱ مردمان این شهر در نتیجه اختلافات بین چین و کره ((wanpaoshan Incident شورش ضد چینی‌ها را به راه انداختند.

در ۲۵ اوت ۱۹۴۵ با ورود ارتش سرخ، این شهر به‌عنوان دایتخت موقت دولت موقت کره شمالی انتخاب شد. این شهر که در آن قبلا کمیته مردمی برگزار شده بود، در سال ۱۹۴۸ به پایتخت جمهوری خلق کره تبدیل شد. در آن زمان دولت پیون‌یانگ تصمیم گرفت پایتخت رسمی کره، سئول را بازپس گیرد. بنابراین پیپن‌یانگ دوباره متحمل ویرانی در جنگ کره شد. پس از جنگ به کمک شوروی خیلی سریع بازسازی شد. به همین دلیل است که معماری ساختمان‌های این دوره به سبک معماری استالینی است.

در سال ۲۰۰۱دولت به اجرای یک برنامه طولانی مدت مبنی بر مدرنیزه کردن پرداخت.

آب و هوا

پیونگ یانگ

پیونگ یانگ

پیونگ‌یانگ دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب است. در زمستان بادهای سرد و خشک سیبری هوا را بسیار سرد می‌کند. در ماه‌های بین نوابر تا اوایل مارس دمای هوا زیر صر است. در زمستان به‌طور میانگین ۳۷ روز بارش برف وجود دارد.

عبور از هوای سرد و خشک زمستان به هوای گرم و مرطوب تابستان به سرعت بین ماه‌های آوریل و اوایل مه رخ می‌دهد. تابستان‌ها معمولا گرم و مرطوب همراه با بادهای موسمی بین ماه‌های جون تا اوت است. گرم‌ترین ماه سال دارای میانگین دمای ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز و ۳۰ درجه در شب است.

مکان‌های مهم

هتل ریوگیونگ

پیونگ یانگ

این آسمان‌خراش به‌شکل هرم و دارای ۱۰۵ طبقه است که به همین نام نیز شناخته می‌شود. در سال ۱۹۸۷ شروع به ساختن این بنا کردند که در سال ۱۹۹۲ به‌دلیل مشکلات اقتصادی متوقف شد اما در سال ۲۰۰۸ ساختن هتل از سر گرفته شد و قرار بر این نهادند تا در سال ۲۰۱۲ به مناسبت صدمین سال تولد کیم ایل سونگ افتتاح شود که باز این اتفاق نیفتاد. در سال ۲۰۱۳ بازگشایی هتل همچنان کنسل شد و جالب است بدانید که این ساختمان همچنان افتتاح نشده است.

قصر آفتاب کومسوسان (Kumsusan)

پیونگ یانگ

این قصر مقبره کیم ایل سونگ، موسس و رئیس‌جمهوری ابدی کره شمالی و پسرش کیم جونگ ایل است.

طاق پیروزی

پیونگ یانگ

طاق پیروزی در پیون‌یانگ، کره شمالی به یاد مقاومت کره در برابر ژاپن بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۴۵ ساخته شد. این طاق بعد از طاقمکزیک دومین طاق بلند پیروزی جهان است. این یادبود در سال ۱۹۸۲ برای احترام به شکوه نقش رئیس‌جمهوری کیم ایل سونگ در مقاوت نظامی استقلال کره بنا شد. هر ۲۵۵۰۰ قطعه این بنا از گرانیت سفید ساخته شده است.

محل تولد کیم ایل سونگ در تپه مانجیونجا

برج جوچه

پیونگ یانگ

جوچه به‌معنای سیاست اتکا بر خود و فلسفه سیاسی حاکم بر این کشور است. این بنای یادبود به خاطر همین سیاست توسط کیم ایل سونگ بنا نهاده شد.

استادیوم‌ها

پیونگ یانگ

پیونگ یانگ

دو استادیوم بزرگ به نام‌های ورزشگاه می- دی (تاسیس در ماه می) بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان، و ورزشگاه کیم ایل سونگ در این شهر وجود دارند.

یادبود عظیم مانسو هیل (Mansu Hill)

پیونگ یانگ

پیونگ یانگ

این یادبود عضیم مجموعه‌ای از بناهای یادبود در پیون‌یانگ است. در مرکز این بنا دو مجسمه ۲۲ متری از رهبران کیم ایل سونگ و کیم یونگ ایل از جنس برنز قرار گرفته‌اند. پشت مجسمه‌ها دیوار موزه انقلاب کره قرار دارد. در کنار مجسمه‌ها دو یادبود دیگر وجود دارند که سربازان، کارگران، کشاورزان و بسیاری دیگر ا نشان می‌دهند.

میدان کیم ایل سونگ

این میدان بزرگ‌ترین میدان پیونگ‌یانگ و ۳۷امین میدان بزرگ جهان است که در سال ۱۹۵۴ ساخته شد.

هتل بین‌المللی یانگاکدو (Yanggakdo)

پیونگ یانگ

این هتل بزرگ‌ترین هتل پیون‌یانگ به شمار می‌رود.

آشپزی

پیونگ یانگ

پیونگ یانگ

معروف‌ترین غذای پیونگ‌یانگ، ناینگمیون (Naengmyeon) نام دارد که از نودل‌های خانگی، گوشت، سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، نشاسته، و گیاه تیریشه تهیه می‌شود. در قدیم این غذا در زمستان‌های سرد خورده می‌شد و به همین دلیل نام آن را نودل سرد نهاده‌اند.

از غذاهای دیگر این منطقه نوعی سوپ به نام تائدونگگانگ ساگیوگاک به‌معنای سوپ ماهی رودخانه تائدونگ است.

اقتصاد

پیونگ‌یانگ مرکز صنعتی کره شمالی است. پیونگ‌یانگ به‌دلیل وجود منابع طبیعی بی‌شمار مانند زغال‌سنگ، آهن و سنگ آهک همچنین زمین و سیستم آبرسانی خوب، اولین شهر صنعتی کره شمالی پس از جنگ کره بود. کارخانه‌های صنایع سنگین و سبک در کنار هم فعالیت می‌کنند صنایع سنگین شامل سیمان، سرامیک، اسلحه و مهمات  هستند که البته مهندسی مکانیک هسته این صنایع به شمار می‌رود. صنایع سبک شامل پارچه، کفش و غذا است. تمرکز و تاکید اصلی روی محصولات کشاورزی چون برنج، غلات و سویا در زمین‌های حومه شهر است. هدف این شهر رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت است که به همین منظور به پرورش خوک، مرغ و دیگر حیوانات می‌پردازد.

این شهر همچنان درگیر  کمبود و نقصان برق است. به همین منظور دو ایستگاه قدرتی در ایالت چاگانگ تاسیس شده که برق از آن‌ها به‌طور مستقیم انتقال داده می‌شود.

حمل و نقل

پیونگ یانگ

پیونگ‌یانگ مهم‌ترین مرکز حمل و نقل کشور به شمار می‌رود. این شهر مجموعه‌ای از جاده‌ها، خطوط راه‌آهن، و خطوط هوایی است که این منطقه را به دیگر مناطق داخلی و خارجی مرتبط می‌سازد.

مترو، تراموا و اتوبوس‌های برقی از جمله سیستم اصلی  حمل و نقل عمومی هستند.

آدرس

موقعیت پیونگ‌یانگ روی نقشه

مسیر دستیابی

پیونگ یانگ

بسیاری از مسافران از طریق چین به پیونگ یانگ می‌روند. هواپیمایی کره شمالی هر هفته سه پرواز ثابت دارد. برای اطلاعات بیشتر حتما از تورهای مسافرتی کمک بگیرید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه