گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
گردشگری ترکیه دوباره رونق گرفت

از ماه اوت سال ۲۰۱۵، تعداد گردشگران خارجی در ترکیه افزایش یافته است. با ادامه خبر همراه کجارو باشید.

شمار گردشگران خارجی در ترکیه برای اولین بار بعد از ماه اوت سال ۲۰۱۵، رو به افزایش بوده است. ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه آوریل سال ۲۰۱۷، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با ۱۸ درصد رشد همراه بود. این امر سبب شده است ترکیه بالاخره از روند نزولی پس از تیرگی روابط با روسیه در سال ۲۰۱۵ خارج شود.

ترکیه برای برون‌رفت از خلا مالی با ۴/۷ درصد از تولید ناخالص ملی‌اش، ب درآمدهای ارزی و بهبود صنعت گردشگری نیاز دارد. حدود یک سال پس از عذرخواهی ترکیه از روسیه به دلیل یک فروند هواپیما در مرز میان دو کشور، آمار و ارقام ماه آوریل اولین نشانه از بهبود گردشگری در این کشور است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، درآمدهای صنعت گردشگری می‌تواند فراتر از انتظارات که ۱۰ درصد پیش‌بینی‌ شده بود برود. 

پیشرفت گردشگری ترکیه

بر اساس اعلام انجمن هتل‌ها و سرمایه‌گذاران گردشگری ترکیه، متوسط نرخ اشغال هتل‌ها از ۵۹/۲ درصد سال گذشته به ۶۱/۲ درصد افزایش یافته و همچنین نرخ روزانه متوسط هتل‌ها در استانبول در همین بازه زمانی از ۱۱۱/۹ یورو به ۷۸/۵ یورو نزول پیدا کرده است.

وزارت گردشگری ترکیه در گزارشی که به صورت سالانه منتشر می‌کند، اعلام کرده بود شمار گردشگران در این کشور در سال ۲۰۱۶ با ۲۹ درصد کاهش به ۲۵/۲ میلیون نفر و در آمدهای حاصل از این صنعت نیز با کاهش ۳۷ درصدی به ۱۵ میلیارد دلار در سال گذشته تنزل یافته بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه