کلاغ های سیاه برج لندن، محافظان سلطنت بریتانیا

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کلاغ های سیاه برج لندن، محافظان سلطنت بریتانیا

قرن‌ها است که در برج لندن از کلاغ‌های سیاهی نگهداری می‌شود که رازی در پس این داستان نهفته است. گفته می‌شود این کلاغ‌های سیاه محافظان سلطنت انگلیس هستند. با کجارو همراه باشید تا راز کلاغ‌های سیاه برج لندن را بر شما آشکار کنیم.

برج تاریخی لندن در کرانه‌ی شمالی رودخانه‌ی تیمز (Thames) قرار دارد و قرن‌ها است کلاغ‌های سیاه از آن محافظت می‌کنند. این موجودات بالدار بیشترین خدمات سلطنتی را دریافت می‌کنند! خدمتکاران از این کلاغ‌ها مراقبت کرده و به طور منظم غذای‌شان (گوشت) را که از بازار اسمیت‌فیلد (Smithfield Market) تهیه شده است، می‌دهند. سلامت این کلاغ‌ها به دقت تحت بررسی و نظارت قرار می‌گیرد. با این حال کلاغ‌های این برج اجازه‌ی خروج از زمین‌های برج را ندارند چون مردم و حاکمان اعتقاد دارند که اگر این کلاغ‌ها برج را ترک کنند، تاج و تخت و برج سقوط خواهد کرد.

کلاغهای سیاه برج لندن

کلاغ‌های وحشی چند قرن است که در این برج زندگی می‌کنند. با توجه به افسانه‌های قومی واجدادی، کلاغ‌ها توسط بوی اجساد دشمنانی که حکومت آن‌ها در این محل اعدام کرده بودند، به این برج جذب شدند. زمانی که لیدی جین گری در سال ۱۵۵۴ اعدام شد، کلاغ‌های برج با نوک‌ها خود چشم او را از سر بریده‌اش درآوردند. 

کلاغهای سیاه برج لندن

عمل اسیر نگه داشتن این پرندگان برای محافظت از سلطنت به زمان چارلز کینگ دوم  برمی‌گردد که از سال ۱۶۶۰ تا ۱۶۸۵ حکومت کرد. طبق روایتی که در افسانه‌های محلی مردم منطقه وجود دارد، ستاره‌شناس سلطنتی، John Flamsteed پیش شاه از مزاحمات پرندگان در مشاهدات خود گله کرد و از شاه خواست دستور کشتن این پرندگان را بدهد. پادشاه هم دستور داد آن‌ها را بکشند اما به او تلقین شد که اگر کلاغ‌ها از این برج بروند، برج سفید سقوط کرده و یک فاجعه‌ی بزرگ برای سلطنت اتفاق خواهد افتاد. سپس پادشاه نظر خود را عوض کرد و فرمان داد حداقل ۶ کلاغ برای حفاظت از برج نگهداری شود تا از وقوع چنین فاجعه‌ای جلوگیری شود.

کلاغهای سیاه برج لندن

بال‌های کلاغ‌های برج لندن را کوتاه می‌کنند تا نتوانند مسافت زیادی را پرواز کنند

با این حال با توجه به اظهارات مورخی به نام Geoff Parnell، قدمت کلاغ‌های دربند برج لندن به بیش از قرن ۱۹ نمی‌رسد. وی می‌گوید که این کلاغ‌ها حیوانات خانگی کارکنان برج بودند. منبع این افسانه هرچه که باشد، حاکمان و مردم این افسانه را جدی گرفته‌اند. در هر دوره و زمان، ۷ کلاغ در برج نگهداری می‌شود؛ ۶ کلاغ مورد نیاز (طبق گفته‌ی شاه) به اضافه‌ی یک کلاغ دیگر محض احتیاط.

کلاغهای سیاه برج لندن

بال‌های کلاغ‌های برج لندن را کوتاه می‌کنند تا نتوانند مسافت زیادی را پرواز کنند. به غیر از این مورد، کلاغ‌ها زندگی بسیار خوبی در این برج دارند. آن‌ها در کاخ سلطنتی زندگی‌می‌کنند، خدمتکاران در خدمت آن‌ها هستند و بسیار محبوب هستند و مردم برای بازدید از آن‌ها به برج لندن می‌روند؛ دقیقا مثل اعضای خانواده‌ی سلطنتی. به این کلاغ‌ها علاوه بر میوه‌ی تازه، پنیر، تخم مرغ آب پز و گوشت تازه، انواع ویتامین و مکمل‌های دیگر داده می‌شود.

کلاغهای سیاه برج لندن

اکثر کلاغ‌های سلطنتی رفتار خوبی دارند اما گاقی اوقات برخی از آن‌ها رفتار نامناسبی از خود نشان می‌دهند که مناسب ساکنان برج نیست. در این صورت آن کلاغ از دریافت خدمات سلطنتی محروم می‌شود. مثلا کلاغی به نام Raven George به آنتن تلویزیون در برج حمله کرده و آن را خراب کرد، در نتیجه انتساب خود به سلطنت (مقام سلطنتی) را از دست داد. کلاغ دیگری به نام Grog، بعد از ۲۱ سال خدمت به سلطنت، از برج فرار کرد و در یکی از کافه‌های محلی مستقر شد. 

کلاغهای سیاه برج لندن

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه