رازهای زیبا ماندن در سفر (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی چهار شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
رازهای زیبا ماندن در سفر (قسمت اول)

زیبا ماندن در سفر، همانند رازی است که ذهن گردشگران بسیاری را به خود مشغول ساخته است. برای آگاهی از آن‌ها، همراه کجارو باشید.

سفر، هیجان‌انگیزترین رفتاری است که هر انسانی پیش از مرگ با تجربه‌ی آن، خاطراتی شگرف را در دفتر زندگی‌اش ثبت کرده است. پدیده‌ای کاملا دوست‌داشتنی و منحصربه‌فرد که بشر، نوع دیگری از آن را با ورود به این دنیا، لمس کرده‌ است.

زیباماندن در سفر

پدیده‌ای که از بدو خلقت آدمی همراه وی بوده و تا لحظه‌‌ی مرگ نیز با وی خواهد بود. در سفر یک گردشگر می‌تواند با تجربه‌ی لحظاتی مملو از رخدادها و پیش ‌آمدهای تلخ و شیرین، سخت و آسان، تیره و سفید، محکم‌تر از قبل مسیر سخت زندگی را پیش گیرد و با استفاده از تجربیاتی که در طول سفر به دست آورده‌ است، مسیر پیش رو را هموارتر سازد.

اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طول سفر، برای بسیاری از گردشگران به ویژه آن‌ دسته افرادی که به زیبایی و داشتن ظاهری پسندیده و مطلوب اهمیت می‌دهند، زیبا ماندن در مدتی زمانی که در مسافرت و گردش به سر می‌برند، از اهمیت زیادی برخوردار است. حال آنکه چگونه می‌توان به این مهم دست یافت، مستلزم اطلاع از رازهایی است که در این مقاله برخی از آن‌ها را برای شما عزیزان کجارویی، بیان می‌کنیم.

درست است که مسافرت برای روح بسیار مفید و سازنده است، اما در بسیاری از موارد ممکن است این پدیده‌ی دوست‌داشتنی باعث بروز مشکلاتی برای جسم شود. مثلا در برابر رطوبت ناگهانی هوای هواپیما و اشعه‌ی سوزان و نامطلوب خورشید، امکان ورود آسیب‌های جدی به مو و پوست مسافران بسیار بالا و جدی خواهد بود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که سفر پتانسیل کاملا قدرتمندی برای تخریب وحشتناک به مو و پوست مسافران را دارا است. این در حالی است که خوشبختانه می‌توان با روش‌های ساده و کاملا ممکن، از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

در آسمان و داخل هواپیما

مراقبت از ابروها

زیبا ماندن در سفر

چراغ‌های داخل حمام یا سرویس بهداشتی هواپیما، به طور کاملا واضح و آشکارا، می‌تواند حتی ریزترین و کوچک‌ترین منافذ پوستی را نمایش دهد. همچنین این چراغ‌ها هر تار مویی را که در جای نادرست روییده است، به خوبی نشان می‌دهد. بهتر است به جای اینکه سراغ پوست خود بروید، از این فرصت و نور بسیار خوب استفاده کنید و ابروهای مرتب و زیبایی داشته باشید.

زیبا ماندن در سفر

این نور به خوبی موهای زائد را نشان می‌دهد. اما مراقب باشید زیادی وقت صرف این کار نکنید. اگر ۳ یا ۴ دقیقه دیگر ادامه دهید، نه تنها چیزی از ابروهای شما باقی نمی‌ماند، بلکه هر چیزی در آن مکان است کنده خواهد شد. بنابراین بهتر است، فرصت را غنیمت شمرده و از این مزیت به نفع ابروها و زیبایی بیشتر خود، استفاده کنید.

محافظت از پا، لب و چشم در طول پرواز

زیباماندن در پرواز

سعی کنید در مدت زمانی که درون هواپیما و در آسمان به سر می‌برید، نهایت استفاده را برده و به مراقبت از پاهایتان که همان قلب دوم شما است، بپردازید. کاری که قطعا و به طور حتم، زمانی که در زمین به سر می‌برید، به دلیل وقت زیادی که می‌گیرد، انجام نخواهید داد. در این راستا می‌توان از یک کرم خوب برای پا استفاده کرد؛ کرم‌های نرم کننده‌ی مخصوص پا که قبلا از سلامت برند آن توسط پزشک متخصص پوست و مو، اطمینان پیدا کرده باشید.

به پاهای خود در طول پرواز بیشتر برسید و آن‌ها را برای یک پیاده‌روی در مقصد، آماده کنید

خوشبختانه این نوع کرم‌ها در بسیاری از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی و آرایشی معتبر، یافت می‌شود. پس از آنکه از این کرم‌ها برای پاهای خود استفاده کردید، می‌توانید جوراب‌های ساقه کوتاه مخصوص که برندهای مختلفی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر عرضه شده است را بپوشید و اجازه دهید که پاهایتان استراحت کنند. در این فاصله سعی کنید، لب و چشمان خود را نیز با استفاده از کرم‌ها و داروهای مناسب، تقویت کرده یا به اصطلاح، استراحت دهید. در واقع با بودن در هواپیما و استفاده از این راهکار ساده، می‌توانید پاهای خود را برای یک گردش طولانی در مقصد، آماده کرده و چشم‌ها و لب‌هایتان را نیز با دارویی ارزشمند، تقویت کنید.

استفاده از ماسک‌های صورت

زیبا ماندن در سفر

شاید بسیاری از گردشگران از این واقعیت که سفر با هواپیما همانند یک کابوس وحشتناک برای پوست است، بی اطلاع باشند. بله متاسفانه این حقیقتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد. مهم نیست که شما چه نوع پوستی دارید. استفاده از ماسک صورت در مدت زمانی که داخل هواپیما هستید، بسیار هوشمندانه و زیرکانه است و با این روش، به بهتر ماندن پوست خود و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی که پرواز بر پوست شما وارد می‌کند، کمک بسزایی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بهترین گزینه، استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای است. چرا که این نوع ماسک‌ها به راحتی، با کف دست و تنها با یک ضربه‌ی دست روی صورت قرار می‌گیرد. این مسئله را کاملا فراموش کنید که دیگران با این عمل شما، به شما خیره می‌شوند یا رفتار شما را زیر نظر می‌گیرند. سلامت پوست صورت شما، در اولویت است. بنابراین، از این زمان عالی و فوق‌العاده برای سلامت پوست خود، نهایت استفاده را ببرید. گذاشتن ماسک‌ صورت مرطوب‌کننده، روشن‌کننده و سفت‌کننده در مدت زمانی که داخل هواپیما هستید، نتیجه‌ای فوق‌العاده را در پی خواهد داشت. همچنین در صورت نبود ماسک‌های ورقه‌ای (کاغذی) می‌توان از یک ژل ماسک‌، استفاده کرد که همانند یک کرم صورت بسیار قوی و البته مغذی، عمل کرده و سلامت پوست را تضمین می‌کند. اما تمامی این صحبت‌ها زمانی نتیجه‌ی مطلوب را خواهد داشت که حتما، از برند معتبر و مورد تایید پزشک متخصص پوست و مو، استفاده کنید.

اسپری مرطوب کننده

زیبا ماندن در سفر

قطعا هنگامی که در آسمان و داخل هواپیما هستید، هوا بسیار خشک‌تر از زمانی است که روی زمین و در خشکی قرار گرفته‌اید. خشکی بیش از حد برای پوست بدن و صورت بسیار مضر بوده و ممکن است آسیب‌های جدی را بر سلامت شما وارد کند. بنابراین باید سعی کنید که پوست خود را در طول پرواز، از خشک بودن حفظ کنید. برای تحقق این مهم، بهتر است از اسپری‌های مخصوص ایجاد رطوبت استفاده کنید.

با نوشیدن آب به مقدار فراوان و استفاده از اسپری مرطوب‌کننده، از خشکی پوست خود، جلوگیری کنید

اسپرهای مرطوب‌کننده، از جمله وسایلی است که می‌تواند کمک بسزایی در جلوگیری از خشک شدن پوست شما، داشته باشد. البته نباید فراموش کنید که حتما از کیفیت و سالم بودن برند اسپریی که استفاده می‌کنید، اطمینان داشته باشید. برای این کار بهتر است به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده یا از داروخانه‌ها بخوانید که بهترین برند این اسپری‌های مفید را در اختیار شما قرار دهد. همچنین در کنار مصرف این مواد، نوشیدن فراوان آب در طول پرواز مهم است. این امر نیز تاثیر بسزا و شگفت‌انگیزی در جلوگیری از خشک شدن پوست، خواهد داشت. حتما این دو کار را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه