ماجراجویی های هیجان انگیز و تکان دهنده در جزیره ونکوور

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
ماجراجویی های هیجان انگیز و تکان دهنده در جزیره ونکوور

در جزیره‌ی ونکوور با وجود نهنگ‌‌ها و خرس‌ها، تفریحات هیجان‌انگیز و طوفان‌های رعدآسا هیچ‌وقت کمبود آدرنالین نخواهید داشت.

اهمیتی ندارد که سن‌تان چقدر است یا شیفته‌ی چه چیزهایی هستید، همیشه تکه‌ای از آدمی در جستجوی ماجرا است. جزیره‌ی ونکوور با دورنماهای فراوان و حیرت‌انگیزش یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید با تجربه‌ی واقعی ماجراجویی روبرو شوید.

این جزیره، که در خارج ساحل بریتیش کلمبیا قرار گرفته، هم‌اندازه‌ی اسکاتلند است و آکنده از مناظر متنوع است. تنوعی بالایی از چشم‌اندازها مانند صحنه‌هایی مسحور کننده از جنگل بارانی کهن، کوه‌های برافراشته در دوردست، سواحل بادزده و وحشی در انتظار کشف شدن هستند.

اما در میان این تصاویر پس‌زمینه، تجربه‌هایی بی‌بدیل حتی دلیرترین ماجراجوها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این مطلب فهرستی از سه ماجراجویی هیجان‌انگیز برتر در فضای طبیعی فوق‌العاده‌ی جزیره‌ی ونکوور را معرفی می‌کنیم.

گشت‌‌های تماشای خرس و نهنگ

۱- تجربه‌ پیش رو

گشت‌ های تماشای خرس

در بریتانیا تعداد فراوانی از تورهای تماشای نهنگ وجود ندارد، بنابراین برای رقم زدن این تجربه باید به دورترها بروید. در یکی از مقاله‌های «Telegraph» از جزیره‌ی ونکوور به عنوان بهترین مقصد تماشای نهنگ در جهان نام برده شده بود.

کانال «Johnstone Strait» را در جهان با گاو ماهی و نهنگ کوهان‌دارش می‌شناسند. برای تماشای آن‌ها تعدادی سفر قایقی وجود دارد اما بهترین راه برای کسب تجربه‌ای صمیمی در دیدار با غول‌ها تنها با کایاک میسر می‌شود.

در مدت زمانی که بر آب‌های جزیره می‌رانید احتمال دیدن چیزهای دیگری به غیر از نهنگ هم وجود دارد. ونکوور سکونت‌گاه خرس‌های سیاه و گریزلی است بنابراین در تورهای تماشای این جانور نیز ثبت‌نام کنید.

اگر برای‌تان کافی نیست ناحیه «Tofino» تورهای حیات وحشی دارد که شما را به «چشمه‌های آب‌گرم Cove» خواهد برد، جایی که می‌توانید در زیر آبشار به آب‌تنی مشغول شوید.

۲- اقامت

هتل و سوییت‌های Chateau Victoria

ابتدا با پروازی به ونکوور می‌رسید و سپس با هواپیمای شناور یا کشتی به جزیره‌ی ونکوور نقل مکان می‌کنید. باید جاهای مورد بازدیدتان را برگزینید؛ ویکتوریا پایتخت است و تورهای تماشای نهنگ را پیشنهاد می‌کند، «کمپبل ریور» و «پورت هاردی» برای دیدن گریزلی مناسب هستند.

اگر به این‌جا سفر کنید با محیط‌زیستی حیرت‌آور روبرو می‌شوید، سرزمینی که سکونت‌گاه عقاب، نهنگ و خرس است. اقامت در جزیره حسی صمیمی در ارتباط با طبیعت در رو‌ح‌تان می‌آفریند و شما را از آشوب زندگی روزمره به دور می‌کند.

وجود‌ لژهای چوبی در وسط محیطی زیبا تجربه‌ای اصیل از حیات‌وحش را میسر می‌سازند.

در صورتی که در پایتخت اقامت کردید «هتل و سوییت‌های Chateau Victoria» سوییت‌ها، استخر سرپوشیده و آب‌گرم لوکسی دارد و تنها چندین قدم با اسکله و مراکز تجاری فاصله دارد.

۳- غذا

رستوران ونکوور

البته که تعداد رستوران‌های جذاب و باکیفیت در این محل کم نیست، بنابراین مشکلی در انتخاب نخواهید داشت. «Shelter» انتخاب فوق‌العاده‌ای است: آن‌ها ادعا می‌کنند که «نقطه‌ای کانونی برای محلی‌ها و گردشگران سرتاسر جهان» در توفینو هستند.

مواد خام آن‌ها طبیعی و برگرفته از منابع بومی است.

ماجراجویی در فضای باز نانایمو

۱- ماجرای پیش رو

کابل بدون کابین

آیا نظرتان در مورد سفری با کابل بدون کابین نفس‌گیر بر فراز رودی زیبا و مسیری جنگلی مثبت است؟ درباره‌ی پرش از ارتفاع ۴۵ متری چطور؟

البته مهارهای امنیتی و تیمی فوق‌العاده شما را به خوبی پشتیبانی می‌کنند. این فعالیت‌های هیجان‌انگیز به شدت اعصاب‌تان را تحریک خواهد کرد، اما اگر به ندای بزدلانه‌ی «فراموشش کن» درون‌تان فائق آیید خاطره‌ای بی‌نظیر شکل خواهد گرفت.

حس ماجراجویی‌تان را در حین حرکت بر فراز رود درخشان نانایمو، گذر از لبه‌ی صخره‌ها و نوک درختان ارضا کنید. دورنمای نشاط‌‌آور رودخانه را از زوایای مختلف دیدن تجربه‌ای منحصر به فرد است.

در دل جنگل خطوط کابلی، بازی‌های هوایی، تاب‌های غول‌آسا و بانجی جامپ‌ها مسافران را سرگرم می‌کنند. بانجی جامپ‌ها مستقیما بر روی رودخانه قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود قبل از شیرجه آرامش محیط را تنفس کنید.

بر حسب توانایی افراد مختلف فعالیت‌هایی تعبیه شده و هیچ چیز شما را متوقف نخواهد کرد.

۲- اقامت

پارکسویل

نانایمو شهری است که در ساحل شمال شرقی جزیره‌ی ونکوور واقع شده است؛ شهر به شمار زیاد هتل‌هایش مباهات می‌کند بنابراین انتخاب‌های زیادی پیش‌رو دارید.

اما اگر در «Parksville» در شمال نانایمو اقامت کنید، چشم‌اندازی خوش‌منظره از شهری که سکونت‌گاه محلی‌های مهربان و سواحل بی‌ایراد است مشاهده خواهید کرد.

هتل «Beach Club Resort Hotel» ادعا می‌کند که مجلل‌ترین اتاق‌ها را در پارکس‌ویل دارد. اتاق‌ها با بالکون‌های شخصی، دکور داخلی ساده و درونمای‌های دیدنی از سواحل و کوه‌ها همراه است.

۳- غذا

رستوران

در میان رستوران‌های مختلف رستوران «Pacific Prime» گزینه‌ای فوق‌العاده است. رستوران، ایوانی در خارج ساحل دارد که تجربه‌‌ی غذایی بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

سرآشپز رستوران که تحت تاثیر روش آشپزی «ساحل غربی» بوده در طبخ غذاهای تازه و هیجان‌انگیز تبحر ویژه‌ای دارد.

آن‌ها با برنامه‌ی آکواریوم ونکوور «Ocean Wise» و منابع محلی همکاری می‌کنند تا جای هیچ شکی در کیفیت غذا باقی نماند.

تماشای طوفان، توفینو

۱- تجربه پیش رو

تماشای طوفان ونکوور

در تابستان توفینو کعبه آمال موج‌سواران است. این محل که در لبه‌ی پارک ملی «Pacific Rim» قرار گرفته موج‌هایی خروشان و ساحلی طلایی دارد. اما اوج هیجان در فصل زمستان نهفته است.

طی ماه‌های زمستان، سواحل آن جلوه‌گاه طوفان‌های خشمناک شمال غرب اقیانوس آرام هستند. سفر به ساحل شرقی جزیره‌ی ونکوور شما را در دل این رویداد شگرف قرار می‌دهد.

لژهایی خوش‌منظره که از لحاظ کارکرد به سالن سینما شباهت دارند شما را در فضای دنج و گرم خود اسکان می‌دهند و این در حالی است که می‌توانید از آن‌جا نمایش بزرگ طبیعت را نظاره کنید.

اما به افراد ریسک‌پذیرتر توصیه می‌شود برای حس کردن اثر حقیقی طوفان در امتداد ساحل پرسه‌ای بزنند. هیچ هیجانی قابل مقایسه با برآمدگی عظیم اقیانوس، وز وز کردن بادها در میان درختان سدار و صاعقه نیست.

این تجربه به راستی بسیار ماندگار است و خاطرات و داستان‌هایی را رقم می‌زند که تا آخر عمر به یاد خواهند ماند.

طوفان‌ها در میان‌ ماه‌های نوامبر و فوریه بسیار قدرتمند هستند. البته باید گفت که به خاطر آب و هوای غریب ساحل غربی کانادا وقوع طوفان در میان ماه‌های مارس و اکتبر هم غیر محتمل نیست.

همان طور که آشکار است لباس مناسب برای گرم و خشک ماندن ضروری است. آیا می‌توانید تصور کنید که یک وان گرم پس از این تجربه چه مزه‌ای دارد؟ دیگر بهتر از این نمی‌شود.

۲- اقامت

هتل ویکانینیش ونکوور

سایت «The Wickaninnish Inn» بهترین گزینه اقامت برای تماشای طوفان است. در سالیان آخر برخی هتل‌ها برای برآوردن این نیاز ساخته شده‌اند اما گاهی اوقات بهترین انتخاب، انتخابی اصیل و قدیمی است.

در سال ۲۰۱۱ «کمیسیون گردشگری کانادایی» تماشای طوفان در ویکانینیش این را «تجربه‌ای با امضای کانادا» عنوان کرد.

۳- غذا

رستوران ونکوور

رستوران «The Pointe» که در سایت ویکانینیش قرار دارد مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از یک وعده‌ی غذایی لذیذ است.

رستوران چشم‌انداز ۲۴۰ درجه‌ای از اقیانوس آرام دارد بنابراین مطمئن باشید حتی لحظه‌ای از طوفان را از دست نخواهید داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه