راه های سفر به برلین با قایق

مریم غفاری
مریم غفاری دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
راه های سفر به برلین با قایق

برلین با دیرینه‌ی فرهنگی و سیاسی و همچنین جاذبه‌های طبیعی از قبیل رودخانه‌ها و سواحل، توجه بسیاری از گردشگران را از دیرباز به خود جلب کرده‌است. با کجارو همراه باشید تا راه‌های مختلف گشت و گذار در این شهر تاریخی را به وسیله‌ی قایق به شما بگوییم.

رود‌های «هاول» (Havel) و «اسپری» (The Spree) در برلین، قطعا برای شنا کردن مناسب نیستند. اما اگر با قایق در ۱۶۰ کیلومتر از آن‌‌ها سفر کنید که آبراهه‌ی کشتی‌رانی هستند و نهایتا به دریای بالتیک متصل می‌شوند، نمایی فوق‌العاده از شهر را خواهید دید. رود تفریحی برلین، که پل‌های بیشتری نسبت به «ونیز» دارد، به وسیله‌ی خاطرات زیبا از این رود در روز‌های فراغت تابستان و چشم‌انداز‌های پر‌طراوت از نمادهای معروف شهر، شناخته شده است. در این‌جا می‌خواهیم تعدادی از راه‌های فوق‌العاده‌ای را که از طریق قایق می‌توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید، معرفی کنیم.

تور قایق سواری برلین

 سفر تفریحی تاریخی شهر

به گردشگرانی که علاقه‌مند به نماد‌های تاریخی و فرهنگی برلین و همچنین دیدن شهر از زاویه‌ای دیگر هستند، پیشنهاد می‌شود که از تور‌های قایقی که به این منظور شکل گرفته‌اند، استفاده کنند. شرکت‌هایی نظیر Exclusiv Yachtcharter و Reederei Riedel تور‌های شهری را برنامه‌ریزی می‌کنند که از شاخه‌ی اصلی رود اسپری و مرکز تاریخی برلین، مثل موزه‌ها و گنجینه‌های ارزشمند معماری، می‌گذرند. این قایق‌ها، برنامه‌ی نهار و خوشگذرانی و تفسیر زنده‌ی مناظر و مکان‌های تاریخی‌ای که از آن‌ها عبور می‌کنید را دارند.

اگر هوا خوب و شرایط بر وفق مرادتان است، پیوستن به تور‌های عصرانه‌ی برلین، ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. یک سفر دریایی سه ساعته حدودا ۷۳ هزار تومان هزینه دارد که به این منظور ما به شما شرکت Stern und Kreis Kreisschiffahrt را پیشنهاد می‌کنیم.

سفر تفریحی تاریخی شهر

تور ضلع شرقی

از زمان شکسته شدن دیوار برلین، آب‌راه‌های شهر به دو دسته‌ی تفریحی و ارتباطی تبدیل شده‌اند. در حالی‌که سواحل اطراف رود اسپری هر روز گسترده‌تر می‌شوند، محبوبیت قایق سواری میان مردم به عنوان یک تفریح بیشتر می‌شود.

گالری تاریخی East Side با بقایای دیوار برلین و نقاشی‌های روی آن، از رود اسپری دیده می‌شود. بندر صنعتی Osthafen حالا به منطقه‌ای پرتکاپو و پر از رستوران و کافه و باشگاه تبدیل شده است.

وقتی که از زیر پل Elsen به سمت Treptow پیش می‌روید، ساختمان‌های سر به فلک کشیده و مجسمه‌ی Molecule Man خود را نمایان می‌کنند. همچنین می‌توانید از  کنار قدیمی‌ترین بخش شهر برلین -Nikolai Quarter- و Museums Island و ساختمان قدیمی Reichstag  و ایستگاه قطار Hauptbahnhof عبور کنید.

مجسمه مرد مولکول

سفر تفریحی Köpenick

سفر‌ یک طرفه به سمت محله‌ی قدیمی Köpenick با قایق چیزی حدود ۴۰ هزار تومان هزینه دارد و شما پس از گشت و گذار در این شهر آرام و بی‌هیاهو، می‌توانید با تهیه‌ی بلیت مترو به ارزش ۱۰ هزار تومان به برلین برگردید. این تور از نقطه‌ی تلاقی دو رود اسپری و داهما می‌گذرد. وقتی که از قایق پیاده شدید، می‌توانید از جزیره و قلعه‌ی Köpenick و Town Hall گوتیک دیدن کنید یا تنها از خوردن یک وعده غذا در یکی از رستوران‌های کنار رودخانه لذت ببرید.

قایق خودتان را اجاره کنید

اگر شما این آرزو را دارید که ناخدای کشتی خودتان باشید؛ بهترین گزینه، کرایه‌ی یک قایق پارویی یا موتوری از Rent-a-Boat واقع در ورودیه‌ی پل Abtei در پارک Treptower است. با حرکت به سمت شرق، مناظری از ساختمان‌های مشهور صنعتی Bauhaus و جنگل‌های پر‌طراوت کنار رودخانه نمایان می‌شوند. در نهایت شما به بید‌های مجنون و قو‌ها و زندگی خیابانی برلین که در طول کانال زیبای Landwehrkanal در Kreuzberg کشیده شده، می‌رسید. با حرکت به سمت غرب و محله‌ی Charlottenburg، شما نهایتا به دریاچه‌ی با‌شکوه شهر‌های Wannsee و Potsdam خواهید رسید.

کرایه ی قایق در برلین

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه