نکاتی که باید در مورد به همراه داشتن دارو در سفرهای هوایی بدانید

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
نکاتی که باید در مورد به همراه داشتن دارو در سفرهای هوایی بدانید

فرودگاه‌ها محدودیت‌های مختلفی دارند. اگر می‌خواهید بدانید که دارو‌ها هم جزو این محدودیت‌ها است یا نه با کجارو همراه باشید.

با وجود لیست بلندی از موارد ممنوعه برای سفرهای هوایی، داروهای تجویز شده در این لیست دیده نمی‌شود. شما مجاز هستید که هرگونه داروی تجویز شده یا بدون نسخه را با خود در سفرهای هوایی به همراه ببرید. سعی کنید داروهای خود را در چمدانی که بررسی می‌شود قرار ندهید چون ضمانتی نیست که در مقصد چمدانتان را به شما پس بدهند. ممکن است شما و چمدانتان بیشتر بررسی شوید اما در بیشتر فرودگاه‌های آمریکا اگر داروهایتان را در کیف دستی خود قرار دهید مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

گام اول

دارو

تا جایی که ممکن است قرص‌ها را در بسته بندی خودشان نگه دارید. اگر درون ظرف قرص‌ها را نگه می‌دارید با برچسب نام هر یک را مشخص کنید. این برچسب‌ها به نفع خودتان است تا بتوانید راحت‌تر قرص‌ها را از هم تشخیص دهید.

گام دوم

دارو

بطری دارو‌های مایع را در یک کیسه نگه دارید، یا در جیب داخل کیف دستی خود قرار دهید. معمولا مامورین فرودگاه به‌جای گشتن با دست، به وسیله صفحه نمایش کیف‌ها را چک می‌کنند.

گام سوم

بررسی امنیت فرودگاه

تمام داروهای مایع و ژل‌ها، که باید در دمای اتاق نگه‌داری شود و حدود ۱۰۰ گرم یا کمتر وزن دارند را در یک کیسه پلاستیکی کوچک نگه دارید. این کیسه را هنگام بررسی مامورین خارج کنید تا از دستگاه ایکس‌ری رد شود.

گام چهارم

دارو

داروهای مایع و ژل‌ها را که بیش از ۱۰۰ گرم هستند را در کیف بزرگ‌تری قرار دهید و به مامورین امنیتی اطلاع دهید که داروهای شما هستند تا اگر لازم بود با دست بررسی شوند.

گام پنجم

دارو

تمام داروهایی که باید در دمای پایین نگه‌داری شوند را در یک کیسه یخ عایق‌دار قرار دهید. به مامورین امنیتی در این‌باره نیز اطلاع دهید تا در صورت لزوم به صورت دستی بررسی شوند.

گام ششم

دارو

تمامی سرنگ‌ها را در یک محفظه سخت نگه دارید. چک کنید که روی تمامی داروها نوشته شده باشد که نیاز به تزریق با سرنگ دارند و هر دارو را با سرنگش در یک جا قرار دهید. به مامورین اطلاع دهید که چنین داروهایی دارید تا بتوانند چک کنند.

نکته

تاییدیه دکتر

اگر قصد دارید مقدار زیادی دارو با خود حمل کنید که در بسته بندی خود قرار ندارند حتما به پزشک خود بگویید که برایتان یک تاییدیه بنویسد که دارو برای مصرف شخصی خودتان است.

هشدار

بررسی امنیتی فرودگاه

هیچوقت بیش از مقدار مصرفتان برای سفر، داروی بدون تجویز با خود به همراه نبرید مخصوصا اگر قصد دارید از کشور خارج شوید باید مقدار دارو برای دوره سفرتان معقولانه باشد.

مطالب مرتبط:

منبع USA Today

دیدگاه