سفر و ماجراجویی در غنا

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
سفر و ماجراجویی در غنا

غنا کشوری بسیار زیبا و خاص در آفریقا است که می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی را به مسافرین ارائه کند. با کجارو همراه باشید تا درباره‌ی سفر به غنا بیشتر بدانیم.

غنا کشوری زیبا در غرب آفریقاست که با طبیعت، فرهنگ و زیرساخت‌های گردشگری خود می‌تواند هر گردشگری را اغوا کند. این کشور برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و چالش هستند موقعیت‌های جالبی در خود دارد. موقعیت‌هایی مثل سفر‌های یک روزه‌ی هیجان انگیز که بدنتان را سرشار از آدرنالین می‌کند و البته سافاری‌های پر از هیجان . در ادامه تعدادی از تفریحات خاص را به شما معرفی می‌کنیم که اگر به دنبال سیاحت و تجربه‌ی فرهنگی منحصر به فرد هستید، میتوانید آنهارا انتخاب کنید.

جت‌اسکی در آدا

سفر غنا

آدا (Ada) و کل منطقه‌ی حوزه‌ی دلتای رود ولتا (Volta) به گردشگران صحنه‌های زیبا و جو خوشایند خود را تقدیم می‌کند. برای یک سفر آخر هفته‌ی خوب مسافت ۱۰۰ کیلومتری را در تور با قایق گذرانده از آکرا (Accra) دور شوید. تورهای یک روزه‌ی آدا گردشگران را به راهنماهای محلی متصل کرده تا آنان اطراف آدا فوه (Ada Foah) را به میهمانان نشان داده و فعالیت‌های هیجان‌ انگیزی ترتیب دهند. سر زدن به مراکز تولیدی محلی و البته کروکودیل‌های دلتا را فراموش نکنید.

کوهنوردی در آفاجا

سفر غنا

با حدود ۸۸۵ متر ارتفاع از سطح دریا، کوه آفاجا (Afadja) در منطقه‌ی ولتا قرار گرفته و فقط ۲ کیلومتر با مرز توگو فاصله دارد. برای ورود به این کوه که به نام آفاجاتو هم شناخته می‌شود می‌توانید از ورودی‌های مناسب پیاده‌روی لیاتی وت (Liati Wote) به عنوان ورودی اصلی و البته بدی بوگما (Gbledi Gbogame) استفاده کنید.

معاشرت با اسب های آبی در وچیا

سفر غنا

با وسعتی ۴۰ کیلومتری در دلتای سیاه رود ولتا در شمال‌ غربی غنا، پناهگاه جمعیت حمایت از اسب‌های آبی وچیا (Wechiau) محلی است برای حفاظت و حیات وحش و محل زندگی آن. این مکان که در سال ۱۹۹۹ توسط سران محلی دایر شد، منزلگاه یکی از ۲ جمعیت باقی مانده‌ی اسب‌های آبی در غنا است.

جامعه‌ی فیل‌های موله

سفر غنا

در شرق وچیا فعالیت‌های گردشگری طبیعی وسعت بیشتری دارد که غیرمعمول و جذاب هستند. پارکی ملی موله (Mole) بزرگترین پارک ملی بازی در غنا است. این پارک محل زندگی بیش از ۸۰۰ فیل و البته سایر جانوران وحشی است. در اینجا می‌توانید گراز، بوفالو و کفتار را ببینید.

 همچنین گیاهانی از جمله درخت روغن قلم (Shea)، گلبن، علف ساوانا و هرباسئوس (herbaceous plants) در اینجا رشد می‌کنند. محلی‌ها در اینجا عسل را به روش‌های غیر تهاجمی و سنتی برداشت می‌کنند. هتل موله نیز در تمامی طول سال امکانات مورد نیاز مسافرین را در اختیار آنان می‌گذارد.

لذت بردن از آبشارها

سفر غنا

غنا دارای مسیل‌ها و رودهای خروشان زیباییست. برای مثال از مسیر بزرگراه کومسای به کینتامپو (Kumasi-Kintampo) می‌توانید رود پامپو (Pampu) و آبشارهای سه‌گانه آن برسید. در منطقه‌ی ولتا، مرتفع‌ترین آبشار غرب آفریقا یعنی ولی (Wli) قرار دارد که آب را از ارتفاع ۸۰ متری به جکوزی‌های خالص و طبیعیش می‌ریزد. همچنین هر ساله می‌توانید در زمان عید پاک به فستیوال پاراگلایدر واهو (Kwahu) در کوه اودونانوما (Odewenanoma) رفته و از این رویداد لذت ببرید.

در منطقه‌ی ولتا، مرتفع‌ترین آبشار غرب آفریقا یعنی ولی (Wli) قرار دارد که آب را از ارتفادع ۸۰ متری به جکوزی‌های خالص و طبیعیش می‌ریزد

در همین حال به یاد داشته باشید که در منطقه‌ی آبوری (Aburi) آبشارهای بوتی (Boti) مناظر بدیعی را برای لذت بردن از دوچرخه سواری ایجاد کرده‌اند.

برای تمدد اعصاب و لذت بردن از حیات جانوری کمیاب غنا، در باغ‌های گیاه‌شناسی آبوری توقف کرده و مسیر هیجان‌انگیز کاکوک (Kakum) را تا باد به خاطر بسپارید.

تجربه زولزو

سفر غنا

در ۹۰ کیلومتری غرب تاکورادی (Takoradi)، روستای زولزو (Nzulezu) بر روی پایه‌های چوبی ساخته شده و به دریاچه‌ی تادانه (Tadane) می‌نگرد. باور محلی بر این است که روح محافظ روستا به یک حلزون تعلق دارد. این حلزون مردم را به این منطقه راهنمایی کرده و حال آنان بر پایه‌ی ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری زندگی خود را بنا نهاده‌اند. درحالی که هتل در این مکان زیاد هم بر طبق خواسته‌های سطح بالای مسافرین نیست (برای مثال تلویزیون اتاق‌ها با باتری اتومبیل کار می‌کند) اقامت در اینجا تجربه‌ی خارق‌العاده است خصوصا به این دلیل که برای رسیدن به این مقصد باید ۴۵ دقیقه کانو سواری کنید!

نظر شما کجارویی‌های عزیز درباره‌ی این کشور کمتر شناخته شده ولی جذاب چیست؟ آیا دوست دارید سفر به غنا را تجربه کنید؟ مثل همیشه با کجارو همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه