راهنمای خرید در بلگراد، صربستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در بلگراد، صربستان

اگر برای سفر به بلگراد برنامه‌ریزی می‌کنید، با این راهنمای خرید، همراه کجارو باشید.

در بلگراد انواع مراکز خرید وجود دارد که در آنها می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود خرید کنید؛ از بازارچه‌های محلی و دست‌فروش‌های خیابانی گرفته تا بزرگترین و مجلل‌ترین مراکز خرید صربستان. در این مراکز خرید می‌توانید انواع محصولات را خریداری کنید، از اجناس ارزان گرفته تا محصولات برندهای برتر مد. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مناطق خرید در بلگراد آشنا می‌شویم. در سفر به بلگراد اگر تمایل به خرید دارید یا فقط قصد دارید از مراکز خرید دیدن کنید، این مناطق را به خاطر بسپارید.

Knez Mihailova

راهنمای خرید در بلگراد

این منطقه یکی از شیک‌ترین و محبوب‌ترین مناطق شهر است. این گردشگاه در قلب شهر واقع شده و با دپارتمان‌استورها، بوتیک‌ها و کافه‌های متعدد احاطه شده است. این منطقه به خوبی نشان می‌دهد که صربستان چطور دوران گذشته را پشت سر گذاشته و مدرن و محبوب گردشگران شده است.

این منطقه‌ی شیک و گران‌قیمت در فاصله‌ی ماه‌های مه تا اکتبر، بسیار شلوغ می‌شود چون هوا بسیار مطبوع و ملایم است. در این مدت، خیابان‌های این منطقه محل رفت و آمد گردشگران و خریدارانی است که با هم قدم می‌زنند، از فروشگاه‌ها دیدن می‌کنند، پاپ‌کورن می‌خورند یا بستنی بلگراد را امتحان می‌کنند.

این خیابان، یک خیابان پیاده‌روی بلند است که در آن می‌توانید فروشگاه‌های برندهای مطرح و مشهور دنیا را پیدا کنید. زارا، دیزل، کاوالی، آرمانی و... از نام‌های مشهوری هستند که در این خیابان قدیمی و جذاب خواهید دید.

بلوار Kralja Aleksandra

راهنمای خرید در بلگراد

این خیابان یکی دیگر از مشهورترین مناطق خرید در بلگراد است به خصوص در فصل تابستان که شلوغ و پر رفت و آمد می‌شود. این خیابان، طولانی‌ترین خیابان بلگراد است و امروزه به یک بولوار تبدیل شده است. در این خیابان می‌توانید محصولات متنوع وارد شده از ترکیه و چین را خریداری کنید. اگر به دنبال پوشاک و محصولات برند هستید، این خیابان برای شما مناسب نیست. در فروشگاه‌های این منطقه می‌توانید لباس‌هایی باکیفیت با قیمت مناسب پیدا کنید.

بازارچه‌های محلی

اگر می‌خواهید زندگی اهالی و فرهنگ منطقه‌ی بالکان را از نزدیک ببینید باید سری به این بازارچه‌های محلی بزنید. در این بازارچه‌ها علاوه بر مواد غذایی تازه مثل انواع سبزیجات و میوه‌ها، می‌توانید انواع لباس، لوازم منزل و سایر کالاهای مورد نیازتان را خریداری کنید. از میان مهم‌ترین بازارچه‌های بلگراد می‌توان بازارچه‌ی Zeleni Venac را نام برد که Zelenjak هم نامیده می‌شود. بازار مشهور Novi Beograd یا «بلگراد نو» هم یکی دیگر از بازارچه‌های دیدنی بلگراد است.

دست‌فروش‌های خیابانی

فروشندگان خیابانی را می‌توانید در سراسر خیابان‌های بلگراد ببینید که انواع سوغات، صنایع دستی، لباس، بستنی و... می‌فروشند. غرفه‌های خیابانی اطراف قلعه‌ی کالمگدان (Kalemegdan fortress)  صنایع دستی سنتی صربستان را عرضه می‌کنند؛ چیزهایی از قبیل ظروف شیشه‌ای، تورهای دست‌ساز و صنایع دستی چوبی. در نزدیکی مناطق توریستی مثل Knez Mihailova، تعداد بیشتری غرفه‌ی خیابانی خواهید دید. البته در نظر داشته باشید که این فروشنده‌ها معمولا اجناس خود را با توریست‌ها، گران‌تر حساب می‌کنند.

مراکز خرید مدرن

علاوه بر بازارچه‌های محلی و غرفه‌های خیابانی، مراکز خرید مدرن و بوتیک‌های شیک و مجلل زیادی هم در بلگراد وجود دارد که اهالی شهر آنها را با نام گالری می‌شناسند. در ادامه با تعدادی از این مراکز آشنا می‌شویم.

مرکز خرید Ušće

راهنمای خرید در بلگراد

 یکی از بزرگترین مراکز خرید بلگراد، Ušće نام دارد که مدرن‌ترین مرکز تجاری و تفریحی بلگراد است. این مجموعه، بیش از ۱۵۰ فروشگاه، مجموعه‌ی سینمایی، سالن بولینگ، کافه و تعداد زیادی رستوران دارد. مجموعه‌ی تجاری Ušće در چهارراهی بین بلگراد نو و شهر قدیم بلگراد واقع شده است. فروشگاه‌های برندهای مشهور پوشاک در این مرکز خرید بهترین مکان برای خرید لباس باکیفیت و برند هستند. برای سرگرمی بچه‌ها هم امکانات زیادی در نظر گرفته شده است. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید به همراه خانواده، چند ساعتی را در این مجموعه به خرید و تفریح بپردازید.

مرکز خرید دلتا سیتی (Delta City)

راهنمای خرید در بلگراد

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ و مدرن بلگراد، دلتا سیتی است. تفاوت بزرگی که بین این مرکز و مرکز خرید Ušće وجود دارد این است که در این مجموعه، خبری از برندهای مشهور مثل پرادا، گوچی، هوگو باس، آرمانی و کاوالی نیست. اگر به همراه خانواده و فرزندان خود سفر کرده‌اید نگران نباشید. در این مجموعه‌ی تجاری هم امکاناتی برای سرگرم کردن بچه‌ها در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید با خیال راحت خرید کنید.

مرکز خرید زیرا سنتر (Zira Center)

مجموعه‌ی بزرگ زیرا سنتر شامل چهار قسمت است؛ سوپرمارکت، مرکز خرید، بخش اداری و هتل زیرا سنتر. این مجموعه دارای امکانات تفریحی و سرگرمی و مراکز خرید به وسعت ۷۰۰۰ مترمربع است. پارکینگ این مجموعه گنجایش ۴۵۰ ماشین دارد. ساعت کار این مجموعه از دوشنبه تا شنبه از ۹ صبح تا ۹ شب و یکشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر است.  

مرکز خرید Mercator

این مرکز یکی از زیرمجموعه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای Mercator است که در بلگراد نو قرار دارد و در سال ۲۰۰۲ افتتاح شده است. این مجموعه دارای ۷۴ فروشگاه و یک هایپرمارکت است.

اوت‌ لت های بلگراد

راهنمای خرید در بلگراد

ایده‌ی اوت لت در بلگراد هنوز یک ایده‌ی جدید است اما با استقبال روبه‌رو شده و روز به روز گسترش پیدا می‌کند. بیشتر اوت لت ها در نواحی حومه‌ی شهر قرار دارند. چندین فروشگاه اوت لت در Galenika و Zemun وجود دارد و چندین اوت لت هم در نواحی حومه‌ی شهر قرار گرفته‌اند.

اوت لت BN BOS

این مجموعه، یک اوت لت کوچک است اما برای کسانی که به دنبال پوشاک و وسایل ورزشی هستند، بسیار مناسب است. این اوت لت در حومه‌ی شهر در آن طرف رود دانوب در منطقه‌ای مشهور به Zemun قرار دارد. برای رفتن به این اوت‌لت باید اتوبوس شماره‌ی ۷۰۶ را از ایستگاه اتوبوس Zeleni Venac سوار شوید.

اوت لت IMMO

این اوت لت در واقع اولین مرکز اوت لت صربستان است. این مجموعه در بلگراد نو قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. در این مجموعه می‌توانید محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب و تخفیف‌های عالی خریداری کنید. البته تنوع فروشگاه‌های آن زیاد نیست اما می‌توانید در آن اجناس باکیفیت از برترین برندهای صربستان را پیدا کنید.

اوت لت INĐIJA

این مجموعه، جدیدترین، بزرگترین و بهترین اوت لت صربستان است که با ماشین ۳۰ دقیقه از بلگراد فاصله دارد. بیش از ۵۰ برند در ۶۰ فروشگاه این مجموعه، محصولات خود را با ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

موقعیت مراکز خرید و اوت لت های معرفی شده روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه