۲۰ فروند هواپیمای ATR به ۲۰۰ خلبان و کمک خلبان نیاز دارد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
۲۰ فروند هواپیمای ATR به ۲۰۰ خلبان و کمک خلبان نیاز دارد

۲۰ فروند هواپیمای ATR جدید به بیش از ۲۰۰ خلبان و خلبان دوم نیاز دارد. با ادامه‌ی خبر با کجارو همراه باشید. 

استاد خلبان هواپیمای ATR با اشاره به این که دوره‌های آموزی برای هواپیماهای ATR توسط خود این شرکت به صورت رایگان انجام می‌گیرد، گفت که برای چهار فروند هواپیمای ATR موجود در کشور به ۴۰ خلبان و خلبان دوم نیاز داریم. بعد از ورود ۲۰ فروند از این هواپیماها، به بیش از ۲۰۰ خلبان و خلبان دوم نیاز است. 

وی همچنین افزود:

در حال حاضر دو نفر از خلبانان ایرانی برای آموزش دوره‌های خلبانی هواپیماهای ATR در تولوز فرانسه هستند.  دو نفر دیگر از استاد خلبانان ایرانی دیگر نیز چند روز آینده برای دوره‌های آموزش عازم تولوز خواهند شد.

آموزش خلبانهای هواپیمای ای.تی.آر

این خلبان گفت که تمامی خلبان‌هایی که برای آموزش دوره‌های ATR اعزام می‌شوند تا قبل از این خلبان هواپیماهای جت سنگین بوده‌‌اند و  پس از اتمام دوره به خلبان‌های دیگر در ایران آموزش خواهند داد. استاد خلبان‌ها در دوره‌های آموزشی، ۴۵ روز دوره تئوری و سیمولاتور در کشور فرانسه می‌بینند و بعد از آن باید با هواپیماهای ATR حداقل ۱۰۰ ساعت پرواز داخل ایران داشته باشند.

وی افزود:

استاندارد ایران‌ایر برای هر هواپیماها ۵ خلبان و ۵ کمک خلبان است. در گذشته هواپیماهایی که در ناوگان موجود بود هواپیماهای قدیمی بوده و اغلب کارها به صورت دستی صورت می‌گرفت، به همین لحاظ فشار بسیاری روی خلبان وارد و نیاز بود خیلی از کارهای تکراری توسط خود خلبان انجام گیرد. در هواپیماهای جدید نیاز نیست که خلبان برخی کارها را خودش انجام دهد لذا می‌تواند وقت خود را برای مسائل مهم‌تری اختصاص دهد و در نهایت اگر مشکلی رخ داد خلبان زمان بیشتری برای حل مسئله دارد.

این خلبان با عنوان این که این هواپیما یکی از بهترین‌ها در نوع خود است، به ایمنی بسیار بالای هواپیمای ATR اشاره کرد و کارایی آن را برای مسیرها و باندهای کوتاه و مناطق محروم دانست. 

آموزش خلبانهای هواپیمای ای.تی.آر

وی در پایان افزود:

این هواپیماها با یک بار سوختگیری از فرانسه وارد ایران شد و تا زمانی که خلبان‌های ما آموزش ببینند به صورت رایگان و با هزینه کمپانی ATR توسط خلبان‌های خارجی به پرواز در خواهد آمد.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه