۲۰ کشور کمتر شناخته شده ای که باید دید (قسمت دوم)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۲۰ کشور کمتر شناخته شده ای که باید دید (قسمت دوم)

 در جهان مقاصد گردشگری شناخته شده بسیاری وجود دارند ولی هنوز کشورهای زیادی هستند که با وجود جاذبه های بسیار، ناشناخته هستند.با کجارو همراه شوید تا با تعدادی از کشورهای ناشناخته‌ای که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارند آشنا شوید.

در قسمت قبلی با تعدادی از کشورهای جهان که جاذبه‌های توریستی زیادی جهت جذب گردشگران دارند ولی برای بیشتر مردم ناشناخته اند آشنا شدید. در ادامه با کشورهای بیشتری آشنا خواهید شد.

۱۱-تووالو

تووالو

تووالو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام و ما‌بین استرالیا و هاوایی است. این جزیره در گروه جزایر پلی نفری و یا جزایر الیس (نام قدیمی آن) است. این کشور هیچ نقطه‌ای با ارتفاعی بیش از حدود ۵/۴ متر ندارد و کشوری مسطح محسوب می‌شود و به همین دلیل و با توجه به مسئله گرم شدن کره زمین این کشور با تهدید زیست محیطی جدی روبرو است. با این حال مناظر بی‌نظیر و طبیعت چشم‌نواز تووالو گردشگران علاقه‌مند به طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. با توجه به اینکه اقلیم گرمسیری بر تووالو حاکم است و اغلب ماه‌های سال هوا به شدت شرجی است، بهترین زمان سفر بین ماه های می و اکتبر است.

۱۲-آندورا

آندورا

آندورا کشوری کوچک و محصور در خشکی است که در منطقه کوهستانی پیرنه، بین دو کشور فرانسه و اسپانیا قرار دارد. طبیعت کوهستانی زیبا سبب شده است که علاقه مندان به پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت از سفر به آندورا تجربه و خاطرات خوبی را کسب کنند.آثار باستانی، رستوران‌های مختلف و فرهنگ غذایی خاص آندورا از دلایل جذب گردشگران به به این کشور می باشند.بین ماه‌های آپ ریل و اکتبر بهترین زمان سفر به آندورا است.

۱۳-لیختن اشتاین

لیختن اشتاین

«لیختن اشتاین» (Liechtenstein) کشوری کوچک در مرکز اروپا و بین کشورهای اتریش و سوئیس است. زمان رسمی این کشور آلمانی است. لیختن اشتاین به دلیل پیست های اسکی و ورزشهای زمستانی شهرت خاصی دارد. همچنین کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی از دیگر انتخاب‌های پیش روی گردشگران است.

بیشتر بخوانید:

۱۴-پالائو

پالائو

کشور جزیره‌ای پالائو در اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره به داشتن ورزش‌های آبی متنوع، سواحل زیبا، غواصی در اعماق اقیانوس و صخره‌های مرجانی زیبای اطراف خود شهرت دارد.با توجه به آب و هوای گرمسیری حاکم بر این منطقه بهترین زمان سفر بین ماه‌های فوریه و مارس است.

۱۵- اوستیای جنوبی

اوسیتیای جنوبی

کشور اوستیای جنوبی کشوری ناشناخته است. زبان رسمی این کشور روسی است. اگرچه ممکن است سفر به این کشور به آسانی سفر به سایر کشورها نباشد ولی می‌تواند مقصد خوبی برای ماجراجویان واقعی به حساب آید.

۱۶-فوتونا

فوتونا

جزیره کوچک فوتونا با جمعیتی حدود ۵۰۰۰ نفر در اقیانوس آرام واقع شده است. اکثر مردم این کشور پایبند به سنت‌های گذشته خود هستند. پس اگر علاقه‌مند هستید که سفری به زمان گذشته داشته باشید فوتونا مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.گشت و گذار در سرزمینی به مجموعه ای از سنتهای بومی و فرهنگ خاص مردم فوتونا در دنیای مدرن امروز سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.ماه‌های آپریل تا اکتبر بهترین زمان سفر به فوتونا است. البته در این زمان ها هم باید انتظار بارش‌های نسبتا شدید را داشته باشید.

۱۷- ناگورنا قره باغ

قره باغ

ناگورنا قره باغ یکی از کشور‌های قفقاز جنوبی است که در همسایگی کشور‌های جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ایران واقع شده است. بیشترین وسعت این کشور را جنگلها و مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهند. این کشور موزه‌ها و آثار تاریخی بسیاری دارد که می تواند مقصد خوبی برای گردشگران، به‌خصوص علاقه مندان به تاریخ باشد.

۱۸- ایالات فورال میکرونزی

میکرونزی

ایالات فورال میکرونزی از ۴ ایالت Yap،chnuk، Pohnpei،Kosrae در جنوب اقیانوس آرام تشکیل شده است. هر ایالت آب و هوا، فرهنگ و مشخصه‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال ایالت Yap بسیار خنک است، در حالیکه Pohnpei سرزمینی بارانی و خوش آب و هوا است.

۱۹-فالکلند

فالکلند

جزایر فالکلند مجموعه جزایری در اقیانوس اطلس جنوبی است که متعلق به خاک بریتانیا هستند و یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران به حساب می‌آیند.فالکلند با داشتن حیات وحشی بسیار متنوع و خاص، همچنین حوزه‌های فراوان محل خوبی برای گذراندن تعطیلات است. اگر قصد صفر به جزایر فالکلند را داشتید حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید چون دمای هوا در طول سال به ندرت به بالای ۲۴ درجه سلیوس می‌رسد.

۲۰- اسنشن

اسنشن

جزیره «اسنشن» (Ascension) یک جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس جنوبی است. این جزیره کوچک و کم جمعیت با داشتن طبیعت بکر جاذبه هیجان انگیزی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به حساب می‌آید.در سفر به اسنشن نباید انتظار گشت و گذار در یک مکان مدرن را داشته باشید چون امکانات زیادی در این کشور وجود ندارد و تنها طبیعت خاص آن گردشگران را مجذوب خود کرده است. این جزیره در نزدیکی جزیره معروف « سنت هلن»(St.Helena) قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع lifehack

دیدگاه