۲۰ کشور کمتر شناخته شده ای که باید دید (قسمت اول)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده چهار شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
۲۰ کشور کمتر شناخته شده ای که باید دید (قسمت اول)

هنوز مقاصد گردشگری بسیاری در دنیا وجود دارند که با وجود جاذبه‌های بسیار نا‌شناخته می‌باشند. با کجارو همراه شوید تا با ۲۰ کشور کمتر شناخته شده آشنا شوید.

بسیاری از مردم نام کشورهایی همچون فرانسه، اسپانیا،ایتالیا،انگلیس و امثال آنها را در مقاصد برتر سفر شنیده‌اند و آرزوی بازدید از این کشورها را دارند و یا تجربه سفر به آنها را دارند ولی اگر کمی دقیق تر به جهان پیرامون خود نگاه کنیم کشورهای کمتر شناخته شده‌ای وجود دارند که با فرهنگ‌های منحصر به فرد و مناظر طبیعی شگفت انگیز خود مانند الماسی در میان مقاصد توریستی می‌درخشند. در ادامه با ۲۰ کشور کمتر شناخته شده که به لحاظ توریستی حائز اهمیت هستند و باید بازدید شوند آشنا خواهید شد.

۱- قرقیزستان

قرقیزستان

کشور قرقیزستان که در مرکز آسیا، بین چین و قزاقستان قرار گرفته است با طبیعت خیره کننده و سنت کوچ‌نشینی یکی از منحصر به فردترین تجربه‌های گردشگری هر فرد می‌تواند باشد. یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی قرقیزستان دریاچه « ساری-چیلیک» (Sary-Chelek) است که در میانه دره‌ای سرسبز محصور شده است. بهترین زمان مسافرت به قرقیزستان بین ماه‌های جولای و سپتامبر  است که هوا معتدل است. در بقیه ماه‌های سال هوای سرد به همراه باران‌های شدید سفر را کمی مشکل‌ساز خواهد کرد.

۲- برونئی

برونئی

برونئی کشوری کوچک در جزیره بورنئو است. این کشور در کنار مالزی قرار گرفته است. در برونئی ۹ کوه مرتفع قرار گرفته است که ارتفاع آنها از ۲۳۷ متر تا ۱۱۵۱۳ متر است.این کشور با جنگل‌های انبوه خود یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد برای علاقه مندان به گشت و گذار و پیاده روی در دل طبیعت بکر است.همچنین موزه تکنولوژی مالای و یا دیدن یک مسابقه بیسبال در استادیوم « سلطان حسن البولکیاه » (Sultan Hassan al Bolkiah) { نام پادشاه کشور برونئی} از دیگر انتخاب‌های پیش روی گردشگران است. بهترین زمان سفر به این کشور در ماه‌های اکتبر و فوریه است و بقیه ماه‌های سال هوا گرم و بسیار شرجی است.

۳-وانواتو

وانواتو

«وانواتو» (Vanvatu) کشوری کوچک در جنوب اقیانوس آرام است. این کشور که بیش از ۳۵ سال قدمت دارد توسط «جیمزکوک» (James cook) در ۱۷۷۴ کشف شده است.در وانواتو شما می‌توانید از سواحل زیبا، آبشارها، غواصی در آبهای اقیانوس و پیاده روی در دل طبیعت لذت ببرید.همچنین انواع رستوران‌ها با غذاهای محلی وبین‌المللی از گزینه‌های پیش روی گردشگران وانواتو است. بهترین زمان سفر بین ماه‌های می و اکتبر است که علاوه بر هوای دلپذیر انواع فستیوال‌ها و مسابقات ورزشی محلی و بین‌المللی برگزار می‌گردد.

۴-کریباتی

کریباتی

جمهوری کریباتی کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است.کریباتی یکی از معدود کشورهایی است که بسیاری از یادگارهای جنگ جهانی دوم را در خود جای داده است. آب و هوای کریباتی تقریبا در تمامی ماه‌ها گرم می‌باشد پس در سفر به آنجا نوشیدن مایعات به مقدار زیاد و استفاده از محصولات ضدآفتاب را نباید به هیچ وجه فراموش کرد.

۵- تاجیکستان

تاجیکستان

تاجیکستان یک کشور کوهستانی در آسیای مرکزی است. این کشور در همسایگی کشورهایی چون افغانستان، چین، ازبکستان و قرقیزستان واقع شده است. تاجیکستان یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی محسوب می‌شود. دره واخان، منطقه « پنجکنت» (Penjikent) و منطقه کوهستانی فان از جمله مناطق دیدنی تاجیکستان به حساب می‌آیند.بهترین زمان سفر به تاجیکستان بهار و تابستان است.

۶-آذربایجان

اذربایجان

آذربایجان کشوری است که بین اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده است. این کشور با ذخایر غنی نفت کشوری ثروتمند است که تاریخ غنی نیز دارد. قدمت برخی آثار تاریخی آذربایجان به سالها پیش از میلاد باز می‌گردد. آثار تاریخی بسیاری در آذربایجان وجود دارد و از آن جمله می‌توان به «قلعه دختر» (Maiden’s Tower) و یا کاخ خان اشاره کرد. بهترین زمان سفر به آذربایجان بین ماه‌های آپریل و ژوئن است زمانیکه گلها و شکوفه‌ها جلوه خاصی به اکثر مناطق آذربایجان می‌بخشند.

۷-مایوت

مایوت

کشور جزیره‌ای مایوت که در گذشته مستعمره فرانسه بوده است و اکنون قسمتی از خاک فرانسه به شمار می‌آید یکی از زیباترین و البته گران ترین مقاصد گردشگری در دنیا می‌باشد. سواحل شنی زیبا و دسترسی به انواع ورزشهای آبی سبب شده است که مایوت به یکی از جذاب‌ترین گزینه های گردشگران تبدیل شود. بین ماه‌های ژوئن و نوامبر بهترین زمانی است که می‌توان به این کشور سفر کرد.

۸- نائورو

نائورو

جمهوری نائورو که در نزدیکی کشور جزیره‌ای کیریباتی واقع شده است کشوری کوچک و کم جمعیت است که در قدیم به نام « جزیره دلپذیر» (Pleasant Island) شناخته می‌شده است. طبیعت زیبا و سواحل بی‌نظیر این کشور سبب شده است که نائورو به یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز گردشگران تبدیل شود.اگر قصد سفر به این کشور جزیره‌ای را دارید باید زمان سفر خود را بعد از ماه فوریه و پیش از ماه نوامبر تنظیم کنید زیرا در بقیه ماه‌های سال بارانهای شدید سبب اخلال در رفت و آمدها و سفرها می‌شوند.

۹- بورکینافاسو

بورکینافاسو

بورکینافاسو کشوری محصور در خشکی است که در غرب آفریقا و دربین ۶ کشور مختلف واقع شده است.مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز بورکینافاسو با روی گشاده از گردشگران استقبال می‌کنند. بهترین زمان سفر به بورکینافاسو اواسط اکتبر تا اواخر ماه دسامبر است زیرا در بقیه ماه‌های سال هوا شرجی است.

۱۰- ساحل عاج

ساحل عاج

ساحل عاج یکی دیگر از کشورهای واقع در غرب آفریقا است که البته با بورکینافاسو نیز همسایه است. سواحل شنی زیبا و جنگلهای انبوه مناظر طبیعی بی‌نظیری را در ساحل عاج پدید آورده اند.اگر قصد سفر به ساحل عاج را دارید باید بدانید که بهترین زمان سفر در ماه‌های نوامبر تا اوایل ماه مارچ است.

بیشتر بخوانید:

با کجارو همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله با کشورهای ناشناخته بیشتری آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehack

دیدگاه