کشور های ارزان برای مسافرت (قسمت دوم)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کشور های ارزان برای مسافرت (قسمت دوم)

آیا کشور های ارزان برای مسافرت را می شناسید؟ اگر قصد مسافرت دارید اما فکر می کنید مسافرت هزینه ی زیادی دارد با ما در کجارو همراه باشید.

همه‌ی ما هر از گاهی نیاز به یک مسافرت داریم اما ممکن است وضعیت مالی ما مانع از این تصمیم شود. آیا شما هم فکر می‌کنید سفر نیاز به بودجه‌ی زیادی دارد؟ آیا فکر می‌کنید نمیتوان با یک بودجه‌ی متعادل و معمولی تکه‌ای از این جهان زیبا را دید؟

اگر شما مثل اکثر مردم اینگونه فکر می‌کنید، ما در این مقاله برای شما فهرستی از کشور‌ها را فراهم کرده‌ایم که بدون هزینه‌ی هنگفت و بودجه‌ی زیاد‌، می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و خاطره‌ای خوش برای خود بسازید.

ترکیه (Turkey)

ترکیه

ترکیه، با فرهنگی مخلوط از شرق و غرب و منظره‌های زیبا، یکی دیگر از مقاصد گردشگری است. 

مکان‌های پیشنهادی:

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

قصر توپکاپی

موزه‌ای که زمانی خانه‌ی سلاطین‌ ترکیه بوده است. ورودی این موزه، در حدود۶۰۰ هزار ریال است.

حاجیا سوفیا (Hagia Sophia)

حاجیا سوفیا

بزرگترین کلیسای شهر و برای مدتی طولانی، بزرگترین کلیسا در جهان بوده است. این مکان که اصلی‌ترین جاذبه‌ی این کشور است، برای دیدنش باید حدودا ۵۰ هزارریال ورودی بپردازید.

کباب‌های سنتی و شاورما‌های معروف آن، در حدود ۱۵۰ هزار ریال هزینه دارد. یک هتل معمولی، بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ هزار ریال برای هر شب هزینه دارد. قهوه‌ی ترک معروف این کشور نیز در حدود ۶۰هزارریال است.

کرواسی (Croatia)

کرواسی

مناطق کوهستانی چشم‌نواز این کشور، هر ساله گردشگران بسیاری را به کرواسی می‌کشاند. بیش از ۱۰۰۰ جزیره در این کشور وجود دارد که توسط دریا احاطه شده و ترکیب عجیبی از مناطق  ساحلی و سنگی را به وجود آورده است. 

مکان‌های پیشنهادی:

دوبرونیک (Dubrovnik)

دوبرونیک

به این محل مروارید «دریای آدریاتیک» نیز گفته می‌شود. شهری باستانی در زیر کوهستان در سواحل دریای آدراتیک. این شهر توسط دیوار احاطه شده است که آن را تبدیل به قلعه‌ای محبوب درآورده است.

ورود به این شهر رایگان است اما بعضی از ساختمان‌های درون آن، برای بازدید ورودی می‌گیرند.

دریاچه‌های پلیتوایس (Plitvice Lakes)

دریاچه های پلیتوایس

ترکیبی از دریاچه‌ها که با محیطی طبیعی محاصره شده است. برای بازدید از این مکان باید مبلغی حدود ۸۷۰ هزار ریال بپردازید.

برای اقامت در یک مهمانسرا، باید مبلغی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار ریال برای هر نفر بپردازید. یک وعده غذای معمولی در حدود ۲۰۰ هزار ریال است و گردشگری با اتوبوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار ریال در ساعت هزینه دارد.

 

اکوادور (Ecuador)

اکوادور

هزینه‌ی سفر به این کشور به قدری پایین است که شاید هزینه‌ی رفت و آمد به کشور‌های دیگر هم نمی‌شود

آمریکای جنوبی برای دهه‌ها مقصدی برای گردشگران بوده است. زیبایی ‌های طبیعی آن بسیار  زیبا و به یاد ماندنی است. نکته‌ی جالب اینجاست که هزینه‌ی سفر به این کشور به قدری پایین است که شاید هزینه‌ی رفت و آمد به کشور‌های دیگر هم نمی‌شود.

اکوادور صاحب بسیاری از دیدنی‌های طبیعی و فرهنگی است. این کشور تمام ویژگی‌های آمریکای جنوبی، اعم از فرهنگ و معماری آن را در خود دارد.

مکان پیشنهادی:

طبیعت گالاپاگوس

گالاپاگوس

یکی دیگر از دلایلی که باید اکوادور را ببینید، همین جزایر گالاپاگوس است.

برای رفتن به اکوادور اصلا نیازی به بودجه‌ی زیادی ندارید. یک ناهار حسابی، برای شما بیشتر از ۱۱ هزار تومان هزینه ندارد. قهوه و نوشیدنی از ۲۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار ریال است و کرایه‌ی تاکسی در این کشور بین ۶۰ تا ۲۰۰ هزار ریال است.

هتل‌ها و میهمانخانه‌ها نیز برای هر نفر هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان دارد.

بیشتر بخوانید:

جمهوری دومینیکن (Dominican Republic)

جمهوری دومینیکا

در جمهوری دومینیکن، سواحل ماسه سفید و دریا‌های زیبا منتظر شما است. گذراندن تعطیلات در اینجا واقعا ارزان است و همین دلیلی برای مشهور بودن این کشور برای تعطیلات تابستانی است.

به غیر از سواحل، طبیعت و گونه‌های جانوری آن تنوع زیادی دارد.

مکان‌های پیشنهادی:

پلایا رینکون (Playa Rincón)

پلایا رینکون

این ساحل همانند عکس است. یک سطح صاف سفید از ماسه به طول ۳ کیلومتر با آب زلال، می‌تواند تعریف خوبی از این ساحل باشد.

کنستانزا (Constanza)

کنستانزا

منطقه‌ای کوهستانی که یک خاطره‌ی فوق‌العاده را برای شما می‌سازد.

یک اتاق در هتل برای شما حدودا شبی یک میلیون ریال هزینه دارد و رفت و آمد با اتوبوس تقریبا ۱۰۰ هزار ریال است. یک وعده غذای معمولی نیز در حدود ۳۰۰، ۴۰۰ هزار ریال برایتان هزینه دارد.

مراکش (Morocco)

مراکش

مراکش، کشوری واقع در آفریقای شمالی، مکانی مناسب برای گردشگران است.قیمت‌های آن به قدری ارزان است که در طول سال مردم را به خود جذب می‌کند تا تعطیلاتی خوب را در اینجا بگذرانند. 

مکان‌های پیشنهادی:

ماجورل گاردن (Majorelle Garden)

ماجورل گاردن

باغی زیبا که شما را حیرت زده می‌کند.هزینه‌ی ورودی آن در حدود ۱۶۰ هزار ریال است.

بالا رفتن از تودرا گورگ (Todra Gorge)

تودرا گورگ

طبیعتی غنی و بالا رفتن از آن که هر روزه با تور و راهنما انجام می‌شود.

اقامت در مراکش در حدود شبی ۲۰۰ هزار ریال هزینه دارد. یک وعده غذای کامل را می‌توان با ۲۵۰ هزار ریال خریداری کرد. رفت و آمد در شهر نیز بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار ریال هزینه دارد.البته در پایان باید اشاره کرد که هزینه‌های نوشته شده در مکانهای مختلف برای سالهای اخیر است و این مبالغ می‌تواند با درصدی تغییرات در سال جاری باشد.

 

مطالب مرتبط:

منبع LifeHack

دیدگاه