مراکز خرید سن پترزبورگ؛ از گالریا تا یوروپلیس (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
مراکز خرید سن پترزبورگ؛ از گالریا تا یوروپلیس (قسمت اول)

مراکز خرید سن پترزبورگ شاید اولین گزینه برای گردشگران به این شهر نباشد؛ اما دیدن آن‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. برای آشنای بیشتر با کجارو همراه باشید.

بسیاری از مسافران به قصد تفریح و بازدید از مقاصد گردشگری جذاب به سن پترزبورگ می‌روند و نه به قصد خرید اما در بسیاری مواقع به خصوص روزهای آفتابی برای فرار از گرما هم که شده وارد فروشگاه‌ها و مغازه‌ها شوید و از ویترین های رنگارنگ لذت ببرید.

مراکز خرید در سن پترزبورگ بسیار شبیه مراکز خرید غرب هستند. برندهای داخلی و خارجی لوکس بسیاری را در این مغازه‌های در کنار هم می‌بینید. بیشتر این مراکز خرید دارای کافه، رستوران و مراکز سرگرمی هستند.

خوشبختانه اوت لت‌های بسیاری در این شهر وجود دارد که در صرفه‌جویی در هزینه‌های شما بسیار موثر هستند. به‌عنوان مثال در ۳۰ کیلومتری جنوب سن پترزبورگ اوت لت النتون پرمیوم (Ellenton Premium) مجموعه‌ای از مغازه‌های عالی برای خرید است. اچ. اس. ان ریتیل (HSN Retail) از دیگر اوت لت‌هایی است که اجناسی را از آن تهیه می‌کنید که تنها در تلویزیون دیده‌اید. اوت لت‌های بسیاری وجود دارند که به هر کدام از آن‌ها سر بزنید از قیمت‌های مناسب کالاها به وجد می‌آیید.

اگر قصد سفر به سن پترزبورگ یا هر یک از شهرهای روسیه را دارید، به کمک کجارو قیمت تور روسیه و تورهای سن پترزبورگ را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را با کمترین قیمت از آژانس‌های معتبر همکار کجارو خریداری کنید.

گالریا (Galeria)

مراکز خرید سن پترزبورگ

گالریا بزرگ‌ترین مرکز خرید در مرکز شهر است و ساختمان عظیم و زیبای آن بسیار با این منطقه از شهر همخوانی دارد. در داخل این مجموعه هر آن‌چه را که از کالاهای مدرن و انواع برندهای داخلی و خارجی مانند تاپ شاپ (Topshop)، لویز (Levis)، مکس (Mexx) و غیره انتظار دارید، پیدا می‌کنید. علاوه بر مغازه‌های پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری موارد دیگر، یک سوپرمارکت بزرگ، فود کورت، تئاتر، سالن بولینگ، و چند رستوران خوب در گالریا وجود دارند. اگر همراه خود فرزند کوچک دارید به طبقه آخر بروید و حسابی خوش بگذرانید.

  • مرکز خرید گالریا نزدیک به ایستگاه متروی Pl. Vosstaniya است.
  • ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

مرکز تفریحی و خرید گراند کانیون

مرکز خرید سن پترزبورگ

مرکز تفریحی و خرید گراند کانیون (Shopping-Entertainment Center Grand Canyon) در ۱۱ فوریه‌ی ۲۰۰۶ فعالیت خود را با مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار مترمربع در منطقه‌ی شمالی سن پترزبورگ آغاز کرد. تعداد مغازه‌های این مرکز به‌حدی زیاد است که تمام نیاز مشتریان را پوشش می‌دهد،‌ از فروشگاه‌های لباس و کفش گرفته تا عطر و جواهر و لوازم خانگی برقی در گراند کانیون به‌فروش می‌رسد. حتی مغازه‌هایی نیز به‌عرضه‌ی اقلام ساختمانی و نوسازی منزل،‌ مبلمان و محصولات خانگی اختصاص دارد. علاوه‌بر ۹ سالن سینمایی بانام «سینما پارک» با ۲۲۰۰ صندلی،‌ مرکز تفریحی خانوادگی «کریزی پارک»، چندین کافه و رستوران نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی ۱۳۰ مغازه در ابعاد مختلفی از ۵۰ مترمربع تا ۹ هزار مترمربع در این مرکز خرید وجود دارد.

فروشگاه زنجیره‌ای دی ال تی (DLT)

دی ال تی

دی ال تی

این فروشگاه در سال ۱۹۰۹ ساخته شد و نمای آن به دلیل ورود به قرن جدید نمایانگر هنر‌های نو و مدرن است. نمای داخلی و کالاهای آن نیز مدرن و مطابق روز هستند. هر ۵ طبقه این فروشگاه پر است از برندهای معروفی چون شنل (Chanel)، ورساچه (Versace)، الکساندر وانگ (Alexander Wang)، گوچی (Gucci)، مارک جیکوبز (Mark Jacobs)، و بسیاری دیگر. در طبقه آخر یک رستوران وجود دارد که در صورت تمایل از بخش VIP آن نیز می‌توان استفاده کرد.

  • مرکز خرید دی ال تی به ایستگاه متروی Nevsky Prospekt نزدیک است.
  • ساعت کاری هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

پاساژ شاپینگ آرکید

مرکز خرید سن پترزبورگ

پاساژ شاپینگ آرکید (passage Shopping Arcade)، مرکز خریدی مدرن با معماری خاص است که مانند خیابان میخالوفسکی، واقعاً یک خیابان سرپوشیده‌ی‌ دارای مغازه است. راهروی اصلی این پاساژ، خیابان ایتالیانسکایا و نوسکی پراسپکت را به‌یکدیگر متصل می‌کند. این پاساژ در ماه مه سال ۱۸۴۸ برای اولین‌بار درهای خود را به روی مشتریان باز کرد و از اولین نمونه‌های این نوع پاساژ در روسیه محسوب می‌شد که شامل سه طبقه بود و یک تفرجگاه در مرکز آن و زیر سقفی شیشه‌ای قرار داشت. اینجا بازدیدکنندگان متعددی از نویسنده و بازیگر گرفته تا دانشمند و نقاش و ورزشکار مشهور را به خود دیده است.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پاساژ شاپینگ آرکید: Gostiny Dvor
  • ساعت کاری: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب

مرکز خرید نوسکی (Nevsky)

نوسکی

مرکز خرید نوسکی که در مرکز بافت تاریخی شهر قرار دارد دارای ظاهر و باطنی نو و مدرن است. شما انواع پوشاک برند، لوازم آرایشی و لوازم خانگی را تنها در یک طبقه می‌توانید تهیه کنید. علاوه بر این مغازه‌ها، یک باشگاه، رستوران روف تاپ و یک سوپرمارکت در طبقه هم‌کف نیز در این مجموعه وجود دارند. انواع مواد غذایی استاندارد و محصولات اروپایی را در این مرکز پیدا می‌کنید. بخش شیرینی نوسکی طرفداران بسیاری دارد.

  • مرکز خرید نوسکی به ایستگاه مترو Pl. Vosstaniya  نزدیک است.
  • ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

پاساژ ولادیمیرسکی

مرکز خرید سن پترزبورگ

پاساژ ولادیمیرسکی (Vladimirsky Passage)، مرکز خریدی است که درست روبه‌روی کلیسای جامع ولادیمیرسکی قرار دارد و تمام انتظاراتی که از مرکز خریدی متوسط داشته باشید، برآورده می‌کند. از بهترین اقلام این مرکز خرید می‌توان به لباس، کفش و وسایل تزئینی از طراحان مطرحی نظیر اش گری و نوالنکی اشاره کرد که مدهای برتر دانمارکی، کره‌ای، گرجستانی و روسی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در طبقه‌ی اول آن یکی از بهترین قنادی‌های سن پترزبورگ فعالیت می‌کند و مشتریان ضمن خرید می‌توانند یک فنجان قهوه و کروسان‌های پخت همان روز، انواع ساندویچ و کیک‌های روسی را نوش جان کنند.

یک رستوران هندی به‌نام «جای هند» (Jai Hind)، همچنین سوشی‌بار و تعدادی غرفه‌ی فست‌فود ‌نیز در این مجموعه آماده‌ی ارائه خدمات به مشتریان هستند. در زیرزمین پاساژ، سوپرمارکت ۲۴ ساعته‌ی بسیار بزرگی قرار دارد که مشتریان می‌توانند ماهی خاویاری تازه را از درون آکواریوم سفارش دهند یا اقلام گوناگونی نظیر روغن زیتون ایتالیایی، پاته فرانسوی، سس‌های تند مکزیکی و آمریکایی یا حتی لوازم آشپزخانه‌ی تایلندی را تهیه کنند. در اینجا یک نانوایی نیز به‌چشم می‌خورد که مشتریان می‌توانند در همان وسط سوپرمارکت خود را به یک پای خوشمزه و قهوه مهمان کنند.

  • ساعت کاری: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید یوروپلیس

مرکز خرید سن پترزبورگ

مرکز خرید یوروپلیس (Europolis shopping center) در نزدیکی ایستگاه متروی لسنایا و در کرانه‌ی رودخانه‌ی نوا قرار دارد و از جدیدترین مراکز خرید سن پترزبورگ به‌شمار می‌رود. این مرکز خرید مدرن در سال ۲۰۱۴ میلادی در ۳ طبقه‌ تأسیس شد و معماری آن با الهام از شهرهای معروف اروپایی بوده است. مساحت کلی این مجتمع تجاری بالغ بر ۱۴۱,۷۰۰ مترمربع است که ۱۸۰ فروشگاه مختلف برای عرضه‌ی مجموعه‌ای از برندهای روسی و بین‌المللی دارد. از برندهای مطرح این مرکز می‌توان به زارا، برشکا، پوما، مانگو، آدیداس، دیپلمات، پریسما، اسواچ، تام تیلور و…اشاره کرد. جالب است بدانید که روزانه به‌طور متوسط حدود ۲۵ هزار نفر از فروشگاه‌ها و دیگر بخش‌های این مرکز خرید دیدن می‌کنند.

از جاذبه‌های یوروپلیس، بخش تفریحی آن است که شامل پردیس سینمایی «Mirage Cinema» و کافه‌های متعدد می‌شود. در آینده نیز قرار است،‌ پارک موضوعی بزرگی برای کل اعضای خانواده در این محل افتتاح شود.

  • ساعت کاری: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

برای آشنایی با سایر مراکز خرید یا جاهای دیدنی سن پترزبورگ می‌توانید در کجارو فهرست کاملی از آن‌ها را به همراه آدرس، تصاویر و موقعیت مکانی روی نقشه مشاهده و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع inyourpocket

دیدگاه