بهترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
بهترین دانشگاه های دانمارک را بشناسید

دانمارک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه تحصیل باشد. در این مقاله با دانشگاه‌‌های برتر این کشور آشنا می‌شوید. همراه کجارو باشید.

مایلید در کشوری اروپایی با سطح بالای استاندارد زندگی تحصیل کنید؟ جایی سبز و تمیز؟ برفی و رویایی؟ نظرتان درباره دوچرخه سواری تا دانشگاه به جای استفاده از مترو یا اتوبوس چیست؟ اگر همه این‌ها به نظر شما خوب می‌آید، زمان آن رسیده که تحصیل در دانمارک را جزو گزینه‌های پیش‌رویتان در نظر بگیرید؟

دانشگاه‌های دانمارک

دانشگاه دانمارک

دانشگاه کپنهاگ بالاترین رتبه دانشگاه‌های کل منطقه اسکاندیناوی، در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه که در سال ۱۴۷۹ تاسیس شده است، قدیمی‌ترین موسسه دانمارکی و دومین موسسه قدیمی در منطقه اسکاندیناوی، پس از دانشگاه اوپسالا (uppsala) در سوئد است. این دانشگاه با بیش از ۴۰,۵۰۰  دانشجو، از جمله ۴۰۰۰ دانشجو بین المللی، چهار شعبه دارد که همه در داخل یا اطراف کپنهاگ واقع شده‌اند. بیش‌تر دوره‌ها به زبان دانمارکی تدریس می‌شوند، البته دوره‌هایی هم هستند که به زبان انگلیسی یا آلمانی اراِِئه می‌شوند.

اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌های برتر دانمارک

دانشگاه دانمارک

اولین موسسه پلی تکنیک دانمارک، دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark)، در سال ۱۸۲۹ توسط فیزیکدان دانمارکی معروف، هانس کریستین اورستد (Hans Christian Orsted) تاسیس شد. براساس رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی در اروپا شناخته شد. در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۱۰,۶۰۰ دانشجو در ۲۵ دانشکده دانشگاه در حال تحصیل هستند. محوطه اصلی دانشگاه در کانگس لینگبی (Kongens Lyngby)، شهری در شمال کپنهاگ واقع شده است. رنگ‌های رسمی این دانشگاه قرمز و خاکستری هستند و تیم‌های راگبی و والیبال آن بسیار معروف‌اند.

دانشگاه آرهوس

دانشگاه دانمارک

دومین دانشگاه دانمارک، دانشگاه آرهوس (Aarhus University)، رتبه ۱۱۷ جهانی را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه بسیار جدیدتر از دانشگاه کپنهاگ است، دومین موسسه آموزش عالی غیر فنی قدیمی این کشور است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۸ تاسیس شد، از زمان تاسیس تاکنون بسیار گسترش یافته است و در حال حاضر بزرگ‌ترین دانشگاه دانمارک است. حدود ۴۴,۵۰۰ دانشجو در زمینه‌های مختلف علمی در حال تحصیل‌اند. مشهورترین فارغ التحصیل این دانشگاه ملکه مارگارت دوم دانمارک است که از رشته علوم سیاسی در دهه ۶۰ فارغ التحصیل شد.

دانشگاه آلبورگ

دانشگاه دانمارک

چهارمین دانشگاه دانمارک که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS قرار گرفته، دانشگاه آلبورگ (Aalborg University) با رتبه ۳۷۴ است. سال تاسیس دانشگاه ۱۹۷۴ است و ۲۰,۵۶۵ دانشجو در آلبورگ در حال تحصیل‌اند. این دانشگاه سه شعبه دارد که اصلی‌ترین آن‌ها در شهر آلبورگ واقع شده است. دو شعبه دیگر در اسبجرگ (Esbjerg) و کپنهاگ قرار دارند. از سال ۲۰۰۷، این دانشگاه به چهار دانشکده تقسیم شده است: دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی و علوم و دانشکده پزشکی. دانشگاه آلبورگ در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است و بیش از ۱۵ درصد دانشجویان این دانشگاه از خارج از دانمارک در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

دانشگاه جنوبی دانمارک

دانشگاه های دانمارک

پنجمین دانشگاه دانمارک، در رتبه ۳۹۰ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۸ پس از ادغام دانشگاه اودنسه، دانشگاه جنوبی، دانشکده کسب و کار و مهندسی و مرکز دانشگاه جنوبی یولند تاسیس شد. در سال ۲۰۰۶، مرکز دانشکده کسب و کار (Slagelse)، موسسه ملی بهداشت عمومی و اودنسه تکنیکوم در این دانشگاه جا داده می‌شوند. بنابراین، امروز این دانشگاه دارای هفت شعبه است. بیش از ۳۲,۰۰۰ دانشجو در حال حاضر در دانشگاه جنوب دانمارک حضور دارند که حدود ۲۰ درصد آنها خارجی هستند.

مطالب مرتبط:

منبع topuniversities

دیدگاه