حمل و نقل عمومی در آمستردام، هلند

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
حمل و نقل عمومی در آمستردام، هلند

آمستردام پایتخت هلند، یکی از زیباترین شهر‌های اروپا است. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر با کجارو همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در شهر آمستردام بسیار آسان و راحت است. این شبکه گسترده توسط GVB اداره می‌شود و شهر را به وسیله قطار، تراموا، مترو، اتوبوس و قایق متصل می‌کند. علاوه بر این وسایل شما می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از دوچرخه سواری در شهر زیبای آمستردام لذت ببرید. برای آشنایی با این وسایل و کارت‌های تخفیف شهر آمستردام در ادامه با ما همراه باشید.

کارت  OV

استفاده نامحدود از سیستم حمل و نقل عمومی آمستردام با کارت OV

اگر قصد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی آمستردام را دارید می‌توانید با استفاده از کارت‌های ov chipcard که برای مترو، اتوبوس و تراوموا قابل استفاده است هزینه‌های خود را کاهش دهید. نکته بسیار مهم برای بازدیدکنندگان این است که این کارت‌ها یک ساعته و روزانه( از یک تا هفت روز) است.i amsterdam city card

تخفیف‌های حمل و نقل عمومی آمستردام و روزانه برای بازدیدکنندگان

بسته به مقدار زمانی که در آمستردام حضور دارید راه‌های مختلفی برای استفاده از تخفیف‌های حمل و نقل در آمستردام وجود دارد.

I Amsterdam City Card: بازدید رایگان از جاذبه‌های شهر و استفاده نامحدود از سیستم حمل و نقل عمومی برای ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت.

GVB Day Passes: برای ۱ تا ۷ روز قابل دسترس است و از قیمت ۷.۵ یورو شروع می‌شود. برای تراموا، اتوبوس ومترو که توسط GVB  اداره می‌شود قابل استفاده است. می‌توانید این کارت را از سایت GVB خریداری کنید.

Amsterdam & Region Travel Ticket: یک، دو و سه روز استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای تمامی وسیله‌ها که توسط GVB، Connexxion، EBS و NS در آمستردام اداره می‌شود.

Amsterdam Travel Ticket: کارت همه کاره حمل و نقل عمومی که برای یک، دو و سه روز معتبر است. با این کارت به صورت نامحدود می‌توانید از همه وسیله‌های حمل و نقل استفاده کنید.

Old Holland Tour: این هم مانند کارت قبلی یک کارت همه کاره است که به شما امکان استفاده نامحدود از اتوبوس بین ایستگاه مرکزی آمستردام و Volendam/Edam و Zaanse Schans را برای یک روز می‌دهد. قیمت این کارت ۱۲.۵ یورو است.

اپ‌ها و سایت‌هایی که به شما برای برنامه‌ریزی سفرتان در آمستردام کمک می‌کنند

قبل از بازدید از مکان‌های آمستردام بهتر است که سری به سایت‌های 9292 route planner و GVB بزنید تا شما را برای پیدا کردن سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به مقصد خود کمک کنند. همچنین اپ‌های بسیار مفیدی نیز برای این کار وجود دارد که به شما برای پیدا کردن مسیر خود کمک می‌کنند.

تراموا

تراموا آمستردام

سیستم توراموای آمستردام بسیار مناسب و خاص است که به رنگ‌های سفیدو آبی موجود است. تراموای آمستردام دارای یک زنگ معروف است که برای مطلع کردن عابران پیاده و دیگر وسیله‌ها از وجود خود استفاده می‌شود. تراموا یکی از سریع‌ترین وسیله‌ها برای رسیدن به مرکز شهر است.

خط تراموا آمستردام

مترو

مترو آمستردام

۴ خط مترو آمستردام از مرکز به حومه شهر کشیده شده و سریع‌ترین راه برای رسیدن به محله‌هایی مانند Bijlmer، Amstelveen، Diemen است. برای آگاهی از اطلاعات مترو آمستردام اپلیکیشن 9292 را دانلود کنید.

خط مترو آمستردام

اتوبوس

اتوبوس آمستردام

سیستم اتوبوس شهر آمستردام بسیار گسترده است و تمامی محله‌ها و دیگر نقاط شهر را به یکدیگر وصل می‌کند. باید دقت داشته باشید که دیگر امکان پرداخت کرایه اتوبوس به صورت نقد وجود ندارد. شما می‌توانید از کارت اعتباری یا کارت‌های تخفیف متعدد شهر آمستردام استفاده کنید. اطلاعات مربوط به سیستم اتوبوس آمستردام در اپ 9292 موجود است.

قایق

قایق آمستردام

قایق‌های آمستردام به صورت رایگان عابرین و موتور سواران را از رودخانه IJ عبور می‌دهند. شما می‌توانید این قایق‌ها را به راحتی  در پشت ایستگاه مرکزی آمستردام پیدا کنید. قایق‌ها سریع و راحت هستند.

دوچرخه

دوچرخه آمستردام

دوچرخه سواری در آمستردام بسیار لذت بخش، کارآمد و راحت است، مانند تمامی محلی‌ها که از دوچرخه استفاده می‌کنند. دوچرخه در آمستردام به دلیل وجود مسیر‌های مخصوص دوچرخه و زمین تخت به راحتی قابل استفاده و امن است. قبل از اینکه دوچرخه‌ای را کرایه کنید دستور‌العمل استفاده از آن را بخوانید و همیشه دوچرخه را قفل کنید.

مطالب مرتبط:

منبع iamsterdam

دیدگاه