۸ مکان فوق ‌العاده زیبا در پاپوآ گینه نو

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
۸ مکان فوق ‌العاده زیبا در پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو کشوری با چشم‌اندازی کوهستانی و جزایری زیبا با طبیعتی دست‌نخورده است. با کجارو همراه شوید تا با ۸ مکان گردشگری فوق‌العاده زیبا در این کشور آشنا شوید.

«پاپوآ گینه نو» (Papua New Guinea-PNG) کشوری است که در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه قرار دارد و پایتخت آن شهر «پورت مورسبی» (Port Moresby) است. این کشور که در ایران با نام «گینه نو» شناخته می‌شود دارای تنوع فرهنگی و زبانی بسیار است و جزو کشورهای چند فرهنگی به حساب می‌آید. جمعیت شهرنشین آن بسیار کم است و همچنان بسیاری از مردم این کشور قبیله‌ای شکل و به دور از تمدن زندگی می‌کنند. اطلاعات گردشگری در گینه نو به واسطه زیرساخت‌های نامناسب گردشگری، کم است؛ اما سفر به این کشور با جزایر زیبا و مناظر خیره‌کننده، یک سفر پرخاطره و ماجراجویانه را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. با ما همراه شوید تا با ۸ مکان دیدنی و فوق‌العاده زیبا در این کشور آشنا شوید.

پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو

۱. جزایر لوسانسای

جزایر لوسانسای

این مجمع الجزایر دست نخورده در منطقه «خلیج میلنه» (Milne Bay) یکی از استان‌های گینه نو و در جنوب شرقی این کشور قرار دارد.

جزایر زیبای «لوسانسای» (Lusancay) با صخره‌های باشکوه و خیره‌کننده و همچنین با ساحل شنی سفید مانند تکه‌ای از بهشت است که همه را متحیر می‌کند.

بهترین حالت برای لذت بردن از این منظره زیبا و درک بیشتر شگفتی آن، استفاده از امکانات هوایی است. قرار گرفتن در این جزایر به مانند قرار گرفتن در سرزمینی رویایی و خیالی با طیف آبی رنگ است که در آن آسمان و زمین بهم گره خورده‌اند.

جزایر زیبای لوسانسای

۲. کوه ویلهلم

کوه ویلهلم

«کوه ویلهلم» (Mount Wilhelm) که در رشته «کوه بیسمارک» (Bismarck Range) قرار دارد، دیدنی‌ترین و بلندترین قله گینه نو محسوب می‌شود. این کوه ۴٬۵۰۹ متری، با داشتن دریاچه‌های یخچالی و دره‌های U شکل خود منظره هیجان‌انگیزی را ایجاد کرده است.

کوه ویلهلم در رشته کوه بیسمارک دیدنی ترین و بلندترین قله گینه نو است

کوه پیمایی در این منطقه با گذر از دشت‌های سرسبز و رسیدن به قله باشکوه این کوه، فقط با حضور یک راهنما و افرادی که تجربه کوه‌نوردی داشته‌اند توصیه می‌شود.

کوه ویلهلم

کوه ویلهلم

۳. جزیره پاناسیا

جزیره پاناسیا

«جزیره پاناسیا» (Panasia) که در خلیج میلنه قرار دارد یک جزیره دیدنی و جذاب با صخره های مرجانی است.

این جزیره با داشتن ساحلی شنی به رنگ سفید و آب‌های فیروزه‌ای رنگ در کنار اقیانوسی آرام، فضایی آرامش بخش را بوجود آورده است.

جزیره پاناسیا

۴. ایسترن فیلدز

ایسترن فیلدز

«ایسترن فیلدز» (The Eastern Fields) جزیره‌ای مرجانی در زیر آب است که اولین مکان در گینه‌نو برای غواصی است. این جزیره در ۹۰ مایل دریایی جنوب غربی شهر پورت مورسبی و در شمال «دریای مرجان» (Coral Sea) قرار دارد.

در این جزیزه زیبا و رنگارنگ گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها، کوسه ها و لاک پشت‌ها زندگی می‌کنند و هنوز بسیاری ازگونه‌های آن ناشناخته است.

این جزیره بهشت غواصان است و غواصی در این فضای سحرانگیز با ماهی‌های زیبا و رنگارنگ و آب زلال و شفاف تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای علاقه‌مندان بوجود آورده است.

ایسترن فیلدز

ایسترن فیلدز

۵. رودخانه سیوولی

رودخانه سیوولی

«رودخانه سیوولی» (Sivoli River) رودخانه‌ای پرجنب و جوش و مملو از جلبک‌های سبز رنگ است که با حضور این جلبک‌ها، زیبایی منظره آن دوچندان شده است.

گذر از این رودخانه با قایق‌های محلی و دیدن مناظر آن با دو رنگ آبی و سبز بسیار لذت‌بخش است.

۶. کوبور رنج

کوبور رنج

«کوبور رنج» (Kubor Range) کوهستانی است که در غرب ارتفاعات گینه نو قرار دارد و ارتفاع آن ۴,۱۰۴ متر می‌باشد. زمانیکه ابرها به پایین‌ترین سطح خود می‌رسند زیبایی این کوهستان وصف نشدنی است.

بازدیدکنندگان از این منطقه در مکانی سبز، به دور از هرگونه تمدن قرار می‌گیرند که تنها قبایل دیرینه در آنجا زندگی می‌کنند.

۷. کوه مایکل

کوه مایکل

یکی دیگر از زیبایی‌های کشور گینه نو، چشم‌انداز آتشفشانی آن است. «کوه مایکل» (Mount Michael) کوه آتفشانی فعال است که دیدن قله‌های ناهموار آن و صخره‌های سنگیش بسیار تاثیرگذار است.

کوه مایکل با داشتن قله های ناهموار و صخره های زیبایش کوهی تاثیرگذار و با شکوه است

این کوه ۲,۸۶۳ متر است و کوه‌نوردان با بالارفتن از این کوه می‌توانند سفری پرچالش و نفس‌گیر را تجربه کنند.

۸. کوه تاووروور

کوه تاووروور

«کوه تاووروور» (Mount Tavurvur) یکی از آتشفشان‌های فعال کشور گینه نو است که بخاطر فوران‌های متعدد و بسیاری که دارد شهرت دارد.

در سال ۱۹۳۷ فوران این آتشفشان منجر به کشته شدن ۵۰۸ نفر شد و شهر «رابائول» (Rabaul) را نابود کرد. آخرین فوران آن در سال ۲۰۱۴ رخ داد.

چشمه‌های آب گرم و منظره این کوه آتشفشانی، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

کوه تاووروور

 

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه