انتخاب لباس برای یک سال ماجراجویی

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
انتخاب لباس برای یک سال ماجراجویی

گاهی می‌خواهیم برای مدتی طولانی به سفری ماجراجویانه برویم. با کجارو همراه باشید تا حداقل لباس برای یک ماجراجویی یک ساله را معرفی کنیم.

زندگی خود یک سفر ماجراجویانه است. اما گاهی برخی از ما این نیاز را در خود می‌بینیم که به صروت اختصاصی به سفرهای طولانی و ماجراجویانه برویم. سفری که شاید حداقل یک بار برای هرکسی لازم است. در این صورت انتخاب بسته‌بندی لباس مناسب و کافی برای یک سفر طولانی شاید یک ساله کمی چالش برانگیز باشد. با ما همراه باشید تا از زبان آقای آرون گالی (Aaron Gulley) نکاتی را در مورد انتخاب لباس مناسب برای سفر طولانی در فضایی محدود یاد بگیریم.

انتخاب لباس سفر

کمد ما در کابین سفری آرتمیس (Artemis the Airstream) فضایی ۳۸ در ۵۰ در ۱۸ سانتی‌متری دارد. احتمالا بتوانید در آن سه یا چهار طالبی جای دهید آن هم به شرطی که خیلی بزرگ نباشند. در سفر یک ساله‌ی ما این فضا به عنوان کمد لباسی من محسوب می‌شد پس با توجه به فضای محدودی تقریبا به اندازه‌ی یکی از قفسه‌های کمد دیواری خانه، باید انتخاب‌های دقیقی می‌کردم.

دور ریختن وسایل اضافه یکی از خشنود ‌کننده‌ترین کارهایی بود که در زمان آمادگی سفر انجام دادم. این کار حس آزادی خوبی به من داد.

من آدم شلخته‌ای نیستم. لباس‌های خوب دوست دارم و اگر جای زندگیم ثابت باشد عاشق کفش‌های رسمی و شیک هستم. پس جای دادن لباس مناسب و متفاوت برای زندگی روزمره، سفر خارجی، ماهیگیری، شکار، اردو زدن، ملاقات‌های دوستانه‌ی شیک، مصاحبه با رئیس شرکت‌‌ها و ... در یک جعبه‌ی ابزار ساده به نظر غیر ممکن می‌رسد. اما با چند تکنیک، فداکاری و زرنگی، همه چیز جا شد.

یکی از نکات قابل توجه، کاهش برخی از نیازها در زمانی است که روی جاده زندگی می‌کنید. زمانی که دفتر کارتان در خانه‌ی شما است نیازی نیست لباس برای موقعیت‌های مختلف کاری داشته باشید. به علاوه‌، وقتی شما ادم‌های یکسان را هر روز سر کار نمی‌بینید و تعداد تقابل‌های تکراریتان بسیار کم است، پوشیدن لباس تکراری دیگر عیبی ندارد. گاهی یک هفته کامل را به صورت مجازی با یک لباس کار می‌کنم.

یکی دیگر از دلایلی که باید ساده‌ زیستی را پیش بگیرید این است که دسترسی شما به ماشین لباسشویی منظم و زیاد نیست. پس اگر هر از یک هفته به مراکز ماشین لباسشویی می‌روید، بهتر است بسته‌ی کوچکی از لباس برای شستن داشته باشید تا مجبور نشوید یک روز کامل را در این مکان پر از بخار و قدیمی تلف کنید. برای همین است که من علاوه بر جین، به صورت اختصاصی لباس‌های پنبه‌ای، مرینوس و پشمی را با خود برداشته‌ام چرا که این لباس‌ها دیرتر بو می گیرند و پس از استفاده فرم خود را حفظ می‌کنند. باز هم به همین دلیل است که به جای لباس‌های سفید و روشن، انواع طرح‌دار و تیره را انتخاب می‌کنم که زود لکه نگیرند.

بیشتر بخوانید:

نکته‌ی مفید دیگر در زمان بستن بار سفر، تطبیق‌پذیری لباس‌ها است. من لباس‌های روشن را در خانه گذاشتم و به جای آن‌ها رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنم که راحت‌تر با سایر لباس‌ها هماهنگ می‌شوند. همچنین انتخاب لباس‌هایی که در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آیند بسیار مفید است. برای مثال، شلوارک‌های جیب‌دار هم برای دوچرخه سواری و هم برای چرخیدن اطراف شهر مناسبند. تک‌پوش‌های پنبه‌ای را می‌توانید در مواقع مختلف مثل ورزش بپوشید. تی‌شرت های ساده هم برای زمانی که دما کاهش می‌یابد می‌توانند لایه‌ی زیرین خوبی باشند. برای لباس ورزشی خاص هم از SPD استفاده کردم که هم جای کلاه ایمنی را می‌گیرد، هم پدال و هم لباس دوچرخه سواری. لباس‌های من برای یک سال به شرح زیر است.

بالاتنه

دو تی‌شرت (با کیفیت). یکی آبی تیره و یکی مشکی

انتخاب لباس سفر

۲ پولو: یک پولوی ساده‌ی آستین‌کوتاه دو دکمه و یک کشباف ساده‌ی یقه‌دار که بیشترین کارایی را در مواقع مختلف دارد.

انتخاب لباس سفر

۲ پیراهن دکمه‌دار: یک پیراهن یقه‌دار چهارخانه ریز که چروک نمی‌شود و یک پیراهن پشمی فلانل جیب‌دار که هم به عنوان پیراهن در روز‌های سرد روی تی‌شرت مناسب است و هم می‌توان از آن به عنوان یک تک‌پوش ورزشی سبک بهره برد.

انتخاب لباس سفر

۲ تک‌پوش کلاه‌دار اسپرت ساده: یکی سبک و ساده برای پیاده‌روی به عنوان روپوش و یکی سنگین اما بسیار راحت برای روزهای سرد‌تر.

انتخاب لباس سفر

۲ ژاکت: یکی سبک و کم‌حجم و یکی سنگین و ضخیم برای روزهای یخی و بسیار سرد.

پایین‌تنه

۲ شلوارک: یکی ورزشی که ظاهر شلوارک شهری را دارد و مناسب دوچرخه‌سواری است و یکی از نوعی که با زیپ کوتاه می‌شود برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی.

انتخاب لباس سفر

۲ شلوار جین: از نوع با کیفیت و نرم اما مناسب دوچره‌سواری و تقریبا همه‌ی فعالیت‌ها. ظاهر این دو شلوار برای لباس‌های شیک نیز مناسب است.

انتخاب لباس سفر

۲ شلوار کتان و سفری: یکی از نوع جیب‌دار که برای کوه‌نوردی سبک و برای شکار محکم و پر جیب‌ است. یکی هم کتان ساده و شیک برای هر گونه ماجراجویی با حس شیک بودن!

انتخاب لباس سفر

زیرپوش

یک مایوی بلند شنا

انتخاب لباس سفر

۳ لباس زیر بوکسر پاچه‌دار سبک: اگر نوع مناسبش را انتخاب کنید، این موضوع در کیفیت زندگی شما اثر زیادی دارد.

برای پاها

۳ جفت کفش: یک جفت کفش با کیفیت چرمی بدون بند که به مدت ۲ سال در مصرف روزانه برای من دوام آوردند. برای روزهای گرم یک دمپایی سبک ولی شیک انگشتی. و البته برای شکار، ورزش و پیاده‌روی هم یک کفش ورزشی سبک، محکم و ضد آب.

انتخاب لباس سفر

انتخاب لباس سفر

جوراب: چند جوراب ورزشی و چند جفت هم جوراب سبک با کیفیت برای مصرف روزانه.

در سفر متوجه می‌شوید که نیاز‌های واقعی شما چه‌ چیز‌هایی هستند

ممکن است برخی از این لباس‌ها گران باشد اما خرید لباس با کیفیت ارزش زیادی دارد چرا که در طول سفر می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. برخی از لباس‌های من سال‌ها است که همراهم هستند. یک بار بخرید اما درست بخرید.

تمامی این لباس‌ها در کمد کوچک من جای گرفتند. البته یک کمد هم خودم برای کلاه ایمنی، عینک‌ها، بطری‌ها و لوازم دوچرخه‌سواری ساختم.

یکی از امتیازات سفر طولانی با فضای محدود این است: متوجه می‌شوید که نیاز‌های واقعی شما چه‌ چیز‌هایی هستند. تمامی هزینه‌های اضافه و بی‌ارزش را حذف می‌کنید. دیگر نگران اینکه امروز چه بپوشم نیستید. هر روز بیدار شوید، هرچه می‌خواهید بپوشید و ماجراجویی خود را آغاز کنید.

انتخاب لباس سفر

نظر شما کجارویی‌های عزیز چیست، آیا دوست دارید به این روش به سفر طولانی بروید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع outsideonline

دیدگاه