فتح رشته ‌کوه‌ های آپالاچی همراه با کودکی یک ساله

بهاره غنچه
بهاره غنچه چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
فتح رشته ‌کوه‌ های آپالاچی همراه با کودکی یک ساله

فتح رشته‌کوه‌های آپالاچی حتی برای یک شخص باتجربه هم خواسته‌ی بلندپروازانه ای است به خصوص اگر یک نوزاد شیرخواره همراهتان باشد. برای خواندن این ماجرای مهیج همراه با کجارو باشید.

«رشته‌کوه‌های آپالاچی» (Appalachian Trail) در آمریکا مابین کوه‌های «اسپرینگر» (Springer) و «کاتادین» (Katahdin) از ایالت جورجیا تا ایالت مین کشیده شده‌اند و مسافتی حدود ۲۴۰۰ متر دارند و ارتفاع آن به ۲۰۳۷ متر می­‌رسد. این رشته‌کوه‌ها از میان بیابان‌ها و جنگل­‌های منحصر­به‌فردی عبور کرده است که مناظر زیبای آن هرساله جمع کثیری از کوهنوردان را برای ماجراجویی جذب می‌کند.

امسال نیز یک زوج کوهنورد و مستعد عزم خود را جزم کرده‌اند تا همراه با کودک خود این رشته‌کوه‌ها را فتح نمایند. ۲۰‌ ام مارس «بکاه» (Bekah) و «دریک کیورین» (Derrick Quirin) با کودک یک ساله خود «الی» (Ellie)، مسافت ۲۱۸۵ مایل را طی خواهند کرد تا رشته‌کوه‌­های آپالاچی را فتح نمایند.

خانواده کیورین

هردوی آنها از کوهنوردان باتجربه­‌ای هستند که بعد از ملاقات همدیگر در دبیرستان، به کوهنوردی­‌های محلی و کوچک می پرداختند. آنها در دانشگاه «گرینویل شمالی» (North Greenville) در کارولینای جنوبی، در رشته­‌ی راهنمای گردشگری تحصیل کردند و به آموزش در زمینه‌­های کوله‌گردی، کوهنوردی و رودگردی به جوانان در واشنگتن و ا­سپوکن مشغول شدند.

بکاه در گفت­گو با Lonely Planet ناشر کتاب‌های گردشگری می‌گوید:

نه تنها ماجراجویی و گردشگری تبدیل شده به یک شغل واقعی برای ما بلکه زمان کافی هم برای زندگی شخصی­‌مان داریم.

در تعطیلات پارک­‌های ملی آمریکا را می‌گردیم؛ «یوسیمیتی» (Yosemite) و «اورگلیدز» (Everglades) از پارک‌های محبوب ما هستند.

این زوج همیشه آرزوی کوهنوردی به آپالاچی را داشتند و بعد از تحقیقات و صحبت با کوهنوردان باتجربه تصمیم گرفتند تا آرزویشان را برآورده کنند آن هم همراه با کودک یکساله‌­شان الی.

بکاه:

اگر فکر می‌کنید که رفع نیازهای اولیه یک نوزاد مشکل هست، باید بگم که کار سختی نیست و خیلی ساده است. باید غذا بخورد، لباس‌های مناسب بپوشد، پوشکش تعویض شود، خواب کافی بکند و احساس امنیت و عشق کند و باید گفت که تمامی این موارد به راحتی که درون خانه آماده می‌شوند در محیط خارج و در سفر هم قابل رسیدگی هستند.

با این حال این زوج تصمیم دارند که در شرایط ویژه و سخت در پناهگاه‌های امن مستقر شوند.

کوهنوردی در آپالاچی در حالت عادی حدودا ۶ ماه زمان نیاز دارد و این زوج گفتند که هیچ عجله‌ای برای فتح آن ندارند. پس از فتح آپالاچی، الی جوان ترین شخص در فتح آن خواهد بود که رکورد خواهد زد.

الی و بکاه کیورین

دریک و بکاه بیشتر از ۱۰ ماه هست که در حال برنامه‌ریزی برای این ماجراجویی هستند و حتی خانه و لوازم خود را برای آن فروختند تا لوازم اساسی سفر خود و کودکشان را مثل پوشک، لباس مناسب و غذای مناسب کوهنوردی تهیه کنند.

الی کیورین

هر چقدر به زمان سفر خود نزدیک‌تر می‌شوند بکاه بیشتر دلتنگ خانواده‌اش می‌شود و به گفته‌ی خودش:

برای صندلی گهواره‌ای که با آن الی را می‌خواباندم و آرامش می‌کردم، دلم تنگ می‌شود. نشستن روی زمین با آن خیلی فرق دارد.

این زوج بعد از منتشر کردن برنامه‌ی سفرشان به خوبی با استقبال و حمایت‌های مردمی رو­به­‌رو شدند که ماجراجویی‌های مشابهی مثل آنها داشتند.

خانواده‌هایی زیادی ما را به این ماجراجویی تشویق کردند و ما هم توانستیم اثر خوبی برای انجام چنین سفرهایی روی خانواده‌ها بگذاریم.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه