در لندن چه کارهایی را انجام ندهیم؟

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست چهار شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
در لندن چه کارهایی را انجام ندهیم؟

اگر قصد سفر به لندن را دارید،کارهایی که انجام دادن آنها ممنوع است را به شما، معرفی می کنیم. با ما در کجارو همراه باشید.

لندن یکی از دیدنی‌ترین شهرها در دنیا است و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند آنچه را که به دنبالش است در این شهر پیدا کند. با این حال، چندین نکته‌ی ساده وجود دارد که باعث می‌شود از پول و زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید.

 هرگز سمت چپ پله برقی مترو نایستید

هرگز سمت چپ پله ها نایستید

این مورد یک قانون طلایی در لندن است، که هرگز، تحت هیچ شرایطی، سمت چپ پله برقی نایستید. چراکه سمت چپ برای راه‌رفتن و سمت راست برای ایستادن است.

در غیر این صورت،با نگاه‌های سرزنش‌آمیز مردم روبرو خواهید شد. ممکن است مسافران چیزی نگویند و فقط به شما نگاه کنند اما واقعیت این است که آن‌ها محترمانه از شما می‌خواهند از سر راه کنار بروید.

 در دوران تعطیلی مدارس به موزه‌ی تاریخ طبیعی نروید

در تعطیلی مدارس به موزه نروید

هرچند موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن در جهان شناخته شده است، اما رفتن به این موزه بهایی هم دارد. اگر اصرار به رفتن دارید، به قسمت دایناسور‌ها نروید. البته که آن‌ها جالب و دیدنی هستند اما ارزش ندارد تا چند ساعت در صف بایستید.

اگر برای چند روز به لندن آمده‌اید، کار‌های بهتری برای انجام دادن نسبت به ایستادن در صف وجود دارد. اما اگر قرار است مدت طولانی‌تری را در این شهر بمانید، زمانی که مدارس دایر هستند به اینجا بیایید.

از مردم نپرسید که آیا ملکه را می‌شناسند یا نه

از مردم نپرسید که آیا ملکه را می‌شناسند یا نه

بیش از ۶۰ میلیون نفر در انگلیس زندگی می‌کنند و نزدیک به ۸ میلیون از آن‌ها در لندن هستند. بریتانیا ممکن است از روی نقشه کوچک به نظر برسد اما زمانی که به اینجا قدم می‌گذارید، می‌فهمید که اینطور نیست.

با اینکه ملکه و خانواده‌ی سلطنتی یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن حساب می‌شوند، اما خود انگلیسی‌ها آن‌ها را کانون توجه خود قرار نمی‌دهند.

قبل از رفتن به یک مکان، اول وب سایت آن را چک کنید

قبل از رفتن به جاذبه‌ها سایت آن ها را چک کنید

برج لندن، «صومعه وست‌مینیستر»(Westminster Abbey) و پل لندن همگی از جاذبه‌های این شهر هستند.

بیشتر بخوانید:

اگرچه دیدن این مکان‌ها برای کسانی که برای بار اول بازدید می‌کنند، توصیه می‌شود، اما چک کردن سایت‌های گردشگری و سایت‌های تخفیفی می‌تواند انتخاب بهتر را ارايه دهد.

برای بازدید بسیاری از این مکان‌ها با رزرو یا بلیط ترکیبی می‌توانید، تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی کنید.

جلوی درب ورودی مترو توقف نکنید

جلوی درب مترو نایتسید

مترو جزوی از زندگی مردم لندن است. از یک سو یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم‌ها را در جهان دارد و از سوی دیگر، بعضی اوقات به قدری شلوغ است که اگر پیاده بروید زودتر به مقصد می‌رسید.

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا شلوغی آزارتان ندهد، این است که به جای ایستادن در جلوی درب ورودی مترو، بر روی سکو منتظر بمانید. این کار باعث می‌شود تا سوارشدن به قطار راحت‌تر باشد و واگن‌ها به طور منظم پر و خالی شوند.

برای یک وعده غذای ساده، پول هنگفت نپردازید

برای یک وعدع غذای ساده پول هنگفت ندهید

غذای ملی انگلستان ماهی و سیب زمینی است. اگر می‌خواهید مثل یک انگلیسی واقعی این غذا را بخورید، نیازی نیست تا به بهترین رستوران شهر بروید. هر جای انگلستان یک غذاخوری ساده و ارزان وجود دارد که در کنار ماهی و سیب زمینی، سوسیس، شیرینی و حتی غذا‌های چینی نیز می‌فروشند.

این غذاخوری‌ها کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. در صورتی که توریست‌ها بعضا حاضر می‌شوند تا برای یک وعده غذای ساده قیمتی دو برابر بپردازند.

 در خیابان آکسفورد رانندگی نکنید

در خیابان آکسفور رانندگی نکنید

یکی از مشهورترین خیابان‌های جهان برای خرید کردن، خیابان آکسفورد لندن است. در این خیابان پیاده‌ها حکومت می‌کنند که اگر شما یکی از آن‌ها باشید، خیلی هم خوب است.

اما اگر بخواهید رانندگی کنید، مجبورید هر صد متر پشت چراغ قرمز توقف کنید و بعد از سبز شدن چراغ نیز عابران سراسیمه را تماشا کنید که با عجله از جلوی شما رد می‌شوند.

خیابان آکسفورد یکی از اصلی‌ترین خیابان‌هایی است که شرق لندن را به غرب آن متصل می‌کند.

پس بهتر است به جای اینکه ساعت‌ها در ترافیک ناتمام این خیابان بمانید، کمی پیاده‌روی کنید.

در خیابان «رجنت» (Regent)، حواستان به خرید‌هایتان باشد

در خیابان رجنت حواستان به خرید هایتان باشد

با اینکه این خیابان بعد از خیابان آکسفورد یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها در کل اروپا است، اما زیاد خرید کردن از این خیابان، می‌تواند بودجه‌ی سفر شما را حسابی کم کند.

از این مغازه‌ها در هر کجای بریتانیا پیدا می‌شود و خبری از موج عظیم گردشگران و کوله‌پشتی هایشان هم نیست. از جایی خرید کنید که پول خود جنس را بدهید نه اجاره‌ی مغازه را.

 برای یک جا به جایی کوچک سوار مترو نشوید

برای یک جا به جایی کوچک سوار مترو نشوید

همانطور که گفته شد، سیستم متروی لندن خیلی گسترده است. بسیاری از گردشگران فراموش می‌کنند که مترو همیشه بهترین گزینه نیست.

بعضی اوقات چند قدم پیاده‌روی شما را سریع‌تر به مقصد می‌رساند. یک نمونه از این موضوع، «میدان لیسستر»(Leicester Square) است.

این میدان تا ایستگاه «کوونت گاردن»(Covent Garden) شش دقیقه پیاده‌روی دارد. اما اگر شما بخواهید با مترو بروید، با تعداد بی‌شماری از پله‌برقی‌ها و تونل‌ها که به سمت سکو‌ها می‌روند مواجه ‌می‌شوید.

در بسیاری از موارد دیگر این موضوع صدق می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع CultureTrip

دیدگاه