زیباترین شهرهای کارائیب را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
زیباترین شهرهای کارائیب را بشناسید

منطقه‌ی کارائیب شامل دریای کارائیب، جزایر این دریا و نواحی مجاور آن است. با کجارو همراه باشید تا با زیباترین شهرهای منطقه‌ی کارائیب آشنا شویم.

همه‌ی ما منطقه‌ی کارائیب را با سواحل شنی سفید، آب‌های زلال و کریستالی و سواحل مزین به درختان نخل می‌شناسیم. منطقه‌ی کارائیب شامل دریای کارائیب، جزایر این دریا و کرانه‌های مجاور این دریا می‌شود. علاوه بر سواحل زیبا و رویایی، این منطقه میزبان تعدادی از زیباترین شهرهای دنیا است؛ شهرهایی که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی هستند. معماری دوران استعمار یکی از جلوه‌های دیدنی نواحی شهری در شهرها و جزایر این منطقه است. خانه‌ها و قلعه‌های قدیمی و کلیساهای تاریخی در کنار مناظر طبیعی استوایی، جلوه‌‌ی دیگری به شهرهای این منطقه داده‌اند.

در ادامه با تعدادی از زیباترین شهرهای این ناحیه آشنا می‌شویم.

بخش تاریخی شهر سن خوان (San Juan)، پورتو ریکو

زیباترین شهرهای کارائیب

خیابن‌های سنگ فرش شده‌ی قدیمی، ساختمان‌های رنگارنگ با نمای زیبا و دیدنی و معماری استعماری، دست به دست هم داده‌اند تا بخش قدیمی شهر سن خوان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در پورتوریکو تبدیل شود؛ شهری که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید. قلعه‌ی سن کریستوبال (Castillo San Cristóbal) که درمیان آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بزرگترین قلعه و مجموعه استحکاماتی است که در «بر جدید» توسط اسپانیایی‌ها ساخته شده است. قلعه‌ی دیگری به نام سن فلیپ دل مورو (San Felipe del Morro) در این شهر وجود دارد که آن هم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دژ قرن شانزدهمی باشکوه، یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری توریست‌ها در سفر به این شهر است. در خیابان‌های قدیمی این شهر، قدم به قدم، رستوران و کافه و گالری وجود دارد که می‌توانید از استراحت در آنها و بازدید از گالری‌ها لذت ببرید. بهترین روش برای گشت و گذار در این منطقه و لذت بردن از ظاهر تاریخی شهر، قدم زدن است. شهر قدیمی سن خوان ترکیبی از جذابیت‌های اسپانیایی با پس‌زمینه‌ای از طبیعت زیبای استوایی است. اتوبوس‌های گردشگری رایگان هم برای گشت و گذار در این بخش قدیمی و زیبای شهر سن خوان وجود دارد. فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ، موزه‌ها و کافه‌های روباز از جذابیت‌های این منطقه هستند که مورد توجه گردشگران قرار دارند.

شهر سن خوان، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر پورتوریکو و مرکز اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این کشور است.

هاوانای قدیم (Old Havana)، کوبا

زیباترین شهرهای کارائیب

این منطقه‌ی تاریخی که در زبان محلی با نام Habana Vieja شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۲ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قدم زدن در این منطقه‌ی تاریخی و دیدنی، شما را به سفری جذاب در دل تاریخ می‌برد. ماشین‌های قدیمی و کلاسیک، زیبایی این خیابان‌های قدیمی را دوچندان کرده‌اند. ساختمان‌های قدیمی قرن شانزدهمی به سبک‌های نئوکلاسیک و باروک، زینت‌بخش خیابان‌هایی هستند که اهالی شهر و گردشگران، اوقات فراغت خود را به گشت و گذار در آنها می‌گذرانند. مرزهای بخش تاریخی شهر با دیوارهای قدیمی مشخص شده‌اند.

ویلمستاد (Willemstad)، کوراسائو

زیباترین شهرهای کارائیب

ویلمستاد، پایتخت زیبا و کوچک کوراسائو، به خاطر مرکز تاریخی‌اش مشهور است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای کارائیب است که معماری استعماری و بناهای رنگارنگ را در گوشه و کنار آن می‌توانید تماشا کنید. این شهر تاریخی به خاطر همین بناهای قدیمی و زیبا به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است. بازارهای شناور، کافه‌ها، پل‌های زیبا و خیابان‌های قدیمی از جذابیت‌های این شهر کوچک و دیدنی هستند.  بخش تاریخی این شهر به چهار منطقه تقسیم می‌شود. بندر زیبای ویلمستاد هم یک مرکز تفریحی و گردشگری محبوب برای گردشگران این شهر زیبا است. گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع و منابع درآمد این شهر است. علاوه بر آثار تاریخی به‌جامانده از دوران استعمار، آثار باستانی از گذشته‌های بسیار دور هم در این منطقه یافت شده است. از میان پل‌های قدیمی این شهر می‌توان به پل ملکه اما (Queen Emma) و پل ملکه جولیانا (Queen Juliana) اشاره کرد. قدیمی‌ترین بخش این شهر یعنی منطقه‌ی Punda در سال ۱۶۳۴ پایه‌گذاری شده است. منطقه‌ی Otrobanda در سال ۱۷۰۷ به شهر اضافه شد و اکنون مرکز فرهنگی ویلمستاد محسوب می‌شود.

اورانیستاد (Oranjestad)، سینت یوستیشس (Saint Eustatius)

زیباترین شهرهای کارائیب

شهر تاریخی اورانیستاد پایتخت جزیره‌ی زیبای سینت یوستیشس یکی از جزایر دریای کارائیب است. این جزیره بخشی از جزایر آنتیل هلند است. بخش‌هایی پایینی شهر یعنی نزدیکترین منطقه به سواحل، بناهای تاریخی دیدنی و زیبایی دارد. فروشگاه‌های محصولات غواصی را هم می‌توانید در نزدیکی بندر پیدا کنید. بخش بالایی شهر، مرکز تجاری آن محسوب می‌شود. یک قلعه‌ی تاریخی قرن هفدهمی در این شهر وجود دارد که مشرف به اسکله ساخته شده است. یک قبرستان متعلق به یهودیان و قدیمی‌ترین کنیسه‌ی نیمکره‌ی غربی هم در این شهر وجود دارد. بناهای قدیمی با معماری استعماری در کنار خانه‌های سنتی کارائیبی، جذابیت دیگری به این شهر تاریخی داده‌اند. این شهر زیبا یک مقصد گردشگری محبوب برای پیاده‌گردی و غواصی است. همچنین این مقصد برای خرید هم مناسب است چون هزینه‌ی کالاها به خصوص مواد غذایی وارداتی، از سایر شهرهای اطراف، ارزان‌تر است. در موزه‌ی این شهر می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه‌ی اورانیستاد به دست آورید. از آنجایی که گردشگران زیادی برای تماشای خانه‌های چوبی سنتی و آثار تاریخی به این شهر سفر می‌کنند و اینجا یک شهر توریستی محبوب است، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد که می‌توانید در آنها استراحت کنید، غذای محلی بخورید و از مناظر زیبای اطراف‌تان لذت ببرید.

سنت جورجس (St George’s)، گرنادا (Grenada)

زیباترین شهرهای کارائیب

هوای گرنادا آکنده از عطر ادویه‌جات گوناگون است؛ تعجبی ندارد که چرا این منطقه را جزیره‌ی ادویه نامیده‌اند. در تپه‌های سرسبز و حاصلخیز این منطقه انواع ادویه‌جات از جمله دارچین، جوز، علف لیمو، زردچوبه و میخک به وفور رشد می‌کند. این جزیره در قرن هجدهم به بریتانیا واگذار شد و این شهر سنت جورجس نام گرفت. دهانه‌های آتش‌فشانی و سواحل زیبا از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند اما این شهر غیر از طبیعت زیبا، آثار تاریخی متعددی هم دارد؛ بناهای تاریخی زیبایی که مشرف به بندر قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند که این شهر به یکی از زیباترین شهرهای منطقه‌ی کارائیب تبدیل شود. بهترین راه برای گشت و گذار در این شهر، قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی است. آب و هوای معتدل استوایی این شهر علاوه بر اینکه زمینه‌ی رشد انواع ادویه‌جات را فراهم کرده، باعث شده که این شهر از نظر گردشگری هم به شهرت برسد. این شهر در سال ۱۶۰۵ و توسط فرانسوی‌ها پایه‌گذاری شد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه