رستوران های آمستردام؛ از سیل بلو تا نلیس (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های آمستردام؛ از سیل بلو تا نلیس (قسمت اول)

آمستردام شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است اما نکته مهم برای هر گردشگر تهیه غذا یا تجربه غذاهای محلی شهر مقصد است. در این مقاله با رستوران‌های آمستردام آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در آمستردام همیشه موج بی‌پایانی از رستوران‌های جدید مردم را به‌سمت خود می‌کشاند. رستوران‌هایی با غذاهای محلی یا غذاهایی با دستورهای پخت‌ و طعم‌های عجیب یا رستوران‌هایی که فضا یا موقعیت عجیبی دارند مانند رستوران دکاس (De Kas) که یک گلخانه قدیمی است، یا هتل گودفازانت (Goudfazant) که یک انبار است. در ادامه با بهترین رستوران‌های آمستردام آشنا می‌شویم.

رستوران سیل بلو (Ciel Bleu)

رستوران سیل بلو امستردام

ستوران سیل بلو امستردام

رستوران سیل بلو در طبقه بیست و سوم هتل اکورا (Okura) قرار دارد که یکی از منحصربه‌فردترین رستوران‌های شهر به شمار می‌آید و چشم‌انداز این مکان نمایی بسیار متفاوت و زیبا را از آمستردام به دست می‌دهد.

منوی سیل بلو بسیار گسترده بوده و چهار بار در سال تغییر می‌کند. در هر فصل از سال از مواد مخصوص همان فصل برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. از جمله این غذاها غذاهای بین‌المللی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران، و غذاهای بدون گلوتن است.

غذای خوشمزه، سرویس‌دهی عالی، و فضای دلنشین از ویژگی‌های این رستوران است. از امکانات رستوران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اینترنت بی‌سیم، رزرو میز، میز خصوصی، پارکینگ، دسترسی به ویلچیر، و بسیاری موارد دیگر. این رستوران برای قرارهای تجاری، موقعیت‌های خاص، داشتن منظره‌ای دلپذیر یا قرارهای دوستانه مناسب است. به یاد داشته باشید که تنها وعده شام را می‌توانید در این رستوران صرف کنید.

 ساعت کار: هرروز از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت رستوران سیل بلو روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران فیوژن (A Fusion)

رستوران فیوژن

این رستوران آسیایی دارای فضایی شیک، دوستانه و جذاب بوده و منوی آن شامل سوشی، غذاهای آسیایی، غذاهای تایلندی، و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است. از جمله ویژگی‌های این رستوران سرویس‌دهی عالی، غذای خوشمزه، رزرو میز، خدمتکار، و غذای بیرون‌بر است. رستوران فیوژن مکانی بسیار مناسب برای خانواده‌ها است. شما می‌توانید وعده‌های ناهار، شام و آخر شب را در این رستوران میل کنید. به‌دلیل شلوغ بودن همیشگی رستوران پیشنهاد می‌کنیم حتما از قبل میز رزرو کنید.

  • تفاوت سوشی و ساشیمی
  • غذاهای محلی پاتایا، تجربه طعم اصیل تایلندی

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب.

 

موقعیت رستوران فیوژن روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران دکاس (De Kas)

رستوران دکاس

رستوران دکاس

رستوران دکاس که در یک گلخانه واقع شده یکی دیگر از رستوران‌های خوب و محبوب آمستردام، و دارای فضای دلنشین، غذاهای باکیفیت و سرویس‌دهی قابل‌قبول است. منوی رستوران شامل غذاهای هلندی، اروپایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای فاقد گلوتن است. اگر برای صرف یک میان‌وعده بین صبحانه و ناهار، ناهار، شام یا وعده‌ آخر شب به‌دنبال رستورانی خوب بودید این رستوران انتخاب بسیار مناسبی است.

از امکانات این رستوران می‌توان به رزرو میز، فضای بیرونی برای نشستن، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر، و موارد دیگر اشاره کرد. در واقع این رستوران برای قرارهای کاری، موقعیت‌های خاص، صرف غذاهای محلی، داشتن منظره‌ای دلپذیر، گروه‌های پرجمعیت و قرارهای عاشقانه بسیار مناسب است.

  • غذاهای گیاهخواران که واقعا گیاهی نیستند

ساعت کار: هرروز به‌جز یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر، و از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۰ شب.

موقعیت رستوران دکاس روی نقشه

بیشتر بخوانید:

هتل گودفازانت (Hotel de Goudfazant)

رستوران های امستردام

رستوران های امستردام

رستوران های امستردام

برخلاف نامش این مکان اصلا یک هتل نیست بلکه یکی از رستوران‌های خوب و عجیب آمستردام است که در کنار رودخانه Het IJ قرار دارد. این مکان بدون شک یکی‌ از بهترین رستوران‌های شهر است اما رفتن و رسیدن به آنجا کمی به مهارت نیاز دارد. ابتدا باید یک قایق بگیرید سپس ۲ کیلومتر را پیاده یا با دوچرخه طی کنید. یا می‌توانید از ابتدا یک تاکسی دربست بگیرید. مطمئن باشید ارزشش را دارد.

این رستوران زمانی کارگاه کشتی‌سازی بود که صاحبان آن بعدها با تغییر دکور آن را به یک رستوران تبدیل کردند. به‌محض ورود با یک آشپزخانه روباز و چند بار در وسط رستوران مواجه می‌شوید. منوی رستوران شامل غذاهای فرانسوی، هلندی، اروپایی، مخصوص گیاه‌خواران، و بدون گلوتن است.

می‌توان وعده ناهار، شام و آخر وقت را در این رستوران میل کنید.

امکانات: رزرو میز، نشستن در محوطه بیرونی، پارکینگ، دسترسی به ویلچیر، اینترنت بی‌سیم.

ساعت کار: هرروز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب.

موقعیت هتل گودفازانت روی نقشه

رستوران نلیس (NELIS)

رستوران نلیس امستردام

رستوران نلیس توسط یک خانواده خوش ذوق اداره می‌شود. این رستوران بیش از حد بر کیفیت تمرکز دارد و به همین دلیل مشتریان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. در این رستوران به‌راحتی شور و هیجان آمستردامی را احساس می‌کنید. از جمله چیزهایی که با آن در این رستوران مواجه می‌شوید غذاهای هیجان‌انگیز و یک خوش‌آمدگویی گرم است. منوی رستوران شامل غذاهای هلندی، اروپایی، بین‌المللی، و غذاهای مخصوص افراد گیاه‌خوار است. به یاد داشته باشید که تنها وعده شام را در نلیس می‌توانید میل کنید.

امکانات: نشستن در فضای باز، دسترسی به ویلچیر، رزرو میز، اینترنت بی‌سیم و بسیاری موارد دیگر.

ساعت کار: هرروز زا ساعت ۵ عصر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران نلیس روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه