پرسش و پاسخ های مسافرت (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
پرسش و پاسخ های مسافرت (قسمت دوم)

مسافرت و پیشامدهای آن، همواره با سوال‌هایی همراه است که آگاهی از پاسخ آن‌ها می‌تواند در تجربه‌ی بهتر سفر و زندگی راهگشا باشد. همراه کجارو باشید.

بدیهی است، هر فردی پیش از سفر به شهر یا کشور مورد نظر، به جمع آوری اطلاعاتی در مورد آن بپردازد؛ اطلاعاتی که می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد. آگاهی از فرهنگ، قانون، رژیم غذایی، جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های مذهبی، آداب و رسوم زندگی و نیز جو حاکم بر اوضاع سیاسی و اقتصادی، گردشگر را به درک بهتر و بیشتر از مردم آن سرزمین خواهد رساند. در این میان، سیل زیادی از پرسش‌های گوناگون نیز در ذهن بوجود خواهد آمد که ممکن است بسیاری از آن‌ها را بدون پاسخ بیابد.

همانگونه که در قسمت نخست مقاله‌ی پرسش و پاسخ‌های سفر، بیان شد، به امید آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران با پدیده‌ی گردشگری و مسافرت و نیز کسب تجربیات ارزنده‌ی افرادی که سال‌های بسیاری را به سفر و بازدید از مناطق مختلف جهان سپری کردند، به وبلاگ یکی از گردشگرانی که سابقه‌ای طولانی در سفر و رفت و آمد در شهرها و کشورهای مختلف جهان دارد مراجعه کرده و پرسش و پاسخ‌هایی را که بین کاربران و مدیر وبلاگ صورت گرفته است در قالب یک مقاله برای شما عزیزان و علاقه‌مندان به سفر و گردشگری ارائه کردیم.

۱. بهترین گام برای جوانان ۲۰ ساله که عاشق سفر هستند ولی پول کافی ندارند، چیست؟

پرسشها و پاسخهای سفر ۲

بسیاری از جوانان در سراسر جهان، علاقه‌ی بسیاری به مسافرت و گشت و گذار دارند. اما بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها نداشتن درآمد مشخص و پول کافی برای هزینه‌های سفر است. جوانان در این رنج سنی، معمولا یا دانش‌آموز مدرسه هستند یا به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های مختلف، تحصیل می‌کنند. بنابراین زمانی برای داشتن شغل و کاسبی مشخصی نخواهند داشت تا هزینه‌های سفر را تامین کنند. پیشنهاد گردشگران خبره و ماهر، و به اصطلاح افرادی که مویی در سفر سپید کرده‌اند، پیدا کردن شغلی موقت در ایام تعطیلات مدرسه و دانشگاه است. مثلا برای گرفتن ویزای کار در تعطیلات برای کشورهای نیوزلند یا استرالیا اقدام کرد و پس از اخذ ویزا، در این کشورها که فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارد، به دنبال پیشه‌ای مناسب گشت.

هرگز اجازه ندهید، چیزی شما را از درک و لمس لحظات ناب سفر باز دارد

همچنین می‌توان برای آموزش و تعلیم زبان انگلیسی به خارج از کشور رفت و از این راه درآمد کافی بدست آورد. در این میان این مهم نیست که چقدر و به چه اندازه‌ای درآمد داشته و پس انداز کنید. مهم این است که بتوانید برای سفر خود، پول تهیه کنید. چون مهم است که با پول به سفر بروید و به هیچ چیز اجازه ندهید که چیزی شما را از درک و لمس لحظات ناب بودن در سفر باز دارد. شما همچون مروارید و جهان همانند صدف شما است. پس از آن نهایت استفاده را ببرید.

۲. چگونه می‌توان در سفر به کشورهای گران‌قیمت، هزینه‌ها را کاهش داد؟

پرسش ها و پاسخهای سفر 2

سفر کردن به کشورهایی همچون تایلند، هزینه‌ی کمتری را نسبت به مسافرت به کشورهایی مانند سوئیس، نروژ و ژاپن در بردارد. بدیهی است که در برخی مواقع گردشگران نمی‌توانند به این کشورها سفر کنند. اما از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که سفر به کشورهای گران، در برخی مواقع آسان‌تر از دیگر کشورها باشد. چرا که گردشگران در سفرهای محلی روش‌های هوشمندانه و زیرکانه‌ای برای اقامت و ماندن با بودجه‌ی کم، ایجاد کرده‌اند. البته این روش‌ها با توجه به کشورهای مختلف، متفاوت است. به عنوان نمونه زمانی که یک گردشگر در یک کشورگران حضور دارد، می‌تواند با به کاربردن راهکارهایی همچون مصرف کمتر نوشیدنی‌ها، تهیه غذاهای ارزان‌تر که البته گاهی اوقات چندان سالم و بهداشتی نیست، استفاده از وسایل نقلیه‌ی محلی و طبخ و تدارک غذا توسط خود گردشگر در هزینه‌ی سفر، کاهش چشمگیری را ایجاد کنند. البته راهکار دیگری نیز می‌تواند بسیار موثر باشد و آن هم شریک شدن در برخی از هزینه‌ها مانند حمل و نقل، وعده‌های غذایی و هر مسئله‌ای که در این زمینه قرار دارد با یک گردشگر دیگر است. در این صورت می‌توان در هزینه‌های سفر صرفه جویی قابل توجهی داشت. البته هر علاقه‌مند به سفر و هر انسانی که دوست دارد سفر کند، می‌تواند با خلاقیت و تدبیر هوشمندانه، راهکارهای دیگری را برای کم کردن هزینه‌های سفر خلق کند.

۳. آیا سفر به آمریکا با وجود جرم و جنایت‌های گزارش شده توسط رسانه‌ها امن است؟

پرسش ها و پاسخهای سفر 2

بسیاری از علاقه‌مندان سفر به کشورهای دنیا، خواهان سفر به آمریکا هستند. اما متاسفانه با توجه به منتشر شدن اخبار و اطلاعات جنایات و جرم‌های تاسف‌بار و خشونت‌آمیز در این کشور، از حضور در این سرزمین و بازدید از نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن، دچار تردید و ترس شده‌اند. این مسئله بسیاری از گردشگران را ناراحت و غمگین کرده است. برای شروع بهتر است این نکته را در نظر گرفت که بسیاری از رسانه‌ها به تبلیغات منفی و نمایش گزارش‌های خشونت‌آمیز توجه بیشتری نشان می‌دهند. باید به این مسئله واقف بود که امکان بروز جنایات، خشونت و حتی حملات تروریستی در بسیاری از نقاط جهان نیز وجود دارد. همانگونه که پاریس نیز به دلیل حملات ناجوانمردانه‌ی تروریست‌ها بارها شاهد انفجار و آسیب بود. اتفاقات منفی و پیشامدهای ناخوشایند در هر نقطه و هر زمانی ممکن است رخ دهد.

۴. آیا برای رفتن به کشورهای اروپایی، داشتن ویزا لازم است؟ در کدام کشورها نیازی به ویزا نیست؟

پرسش ها و پاسخهای سفر 2

شاید خودخواهانه به نظر برسد، اما در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر گردشگر یا توریست، از یک کشور توسعه یافته، قصد ورود به اروپا را داشته باشد، هنگام ورود، به هیچ عنوان ویزا یا بلیط‌های آن‌ها را کنترل نمی‌کنند. در بدو ورود کسی از کارکنان شرکت‌های مختلف حمل و نقل مثل هواپیمایی، قطار یا اتوبوس از وی نمی‌خواهد که بلیط‌ها یا ویزای خود را برای چک شدن به ایشان نشان دهد. اما در مورد دو کشور انگلستان و ایرلند، این قضیه کمی فرق دارد. این کشورها از جمله سرزمین‌هایی هستند که به دلیل قوانین سختگیرانه مجبور به چک کردن ویزا و بلیط سفر گردشگران و توریست‌ها هستند. اما در دیگر کشورها به ندرت این اتفاق خواهد افتاد و تنها احتمال دارد در شرکت‌های هواپیمایی، بویژه اگر مسافرتی طولانی در پیش باشد، از گردشگران بخواهند که بلیط پرواز آن‌ها را چک کنند. حقیقتا این عدم سختگیری و عدم توجه، واقعا خطرناک و نگران کننده است. جالب است بدانید که در مورد ملیت‌های غیر غربی، گردشگر ملزم به گرفتن ویزا قبل از ورود به اروپا خواهد بود و توریست‌ها باید مدارک لازم برای ورود به خاک اروپا را قبل از سفر، تهیه و آماده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه