کپنهاگ بزرگ ترین شهر پیاده دنیا

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
 کپنهاگ بزرگ ترین شهر پیاده دنیا

کپنهاگ، بزرگ‌ترین شهر دانمارک، از بزرگ‌ترین شهرهای پیاده‌ی دنیا است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گوناگونی دارد. برای دیدن گوشه و کنار این شهر زیبا، با کجارو همراه باشید.

آیا تا به‌حال کپنهاگ را دیده‌اید؟ ۱۷ عکس بی‌نظیری را که در ادامه می‌آید ببینید و با ما به این شهر زیبا و آرام اسکاندیناوی سفر کنید.

موزه هنرهای معاصر نیکلای (Nikolaj Contemporary Art Center)

موزه نیکلای

موزه نیکلای

«موزه هنرهای معاصر نیکلای» برای کسانی که قصد بازدید از آن را دارند، منظره‌ای بی‌نظیر است. در قلب شهر کپنهاگ، این موزه که پیش از این کلیسا بوده است، میزبان حدود ۵ نمایشگاه از هنرهای تجربی و نوین است.

کاخ امالین‌بورگ (Amalienbor Palace)

امالینبورگ

امالین بورگ

کاخ «امالین‌بورگ» محل زندگی خاندان سلطنتی دانمارک است که در مرکز شهر کپنهاگ قرار دارد. پرچم‌های گوناگونی که بالای کاخ برافراشته هستند نشان می‌دهند که کدام‌یک از اعضای خانواده در طول روز در محل اقامت خود حضور دارند.

پری دریایی کوچک(The little Mermaid)

پری دریایی

مجسمه پری دریایی کوچک یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در سال ۱۹۱۳ توسط «کارل یاکوبسن» (Carl Jakobsen) به شهر کپنهاگ هدیه شده‌است. این مجسمه‌ی برنز توسط «ادوارد اریکسن» (Edward Eriksen) و با الهام از قصه‌ی پریان «هانس کریستین اندرسن» (Hans Christian Andersen) ساخته شده و در بندرگاه شهر، در امتداد خط ساحلی (Langelinie) قرار دارد.

دریاچه اسکوئر (The Lake Square)

اسکوئر

اسکوئر

این سه دریاچه‌ی مصنوعی، یکی از هیجان‌انگیزترین چشم‌اندازهای شهر کپنهاگ هستند. این منطقه به ویژه در تابستان مملو از کسانی است که برای استراحت و تجدید قوا این محل را انتخاب کرده‌اند.

وستربرو (Vesterbro)

وستربرو

وستربرو

«وستربرو» یکی از راحت‌ترین و خودمانی‌ترین مناطق در کپنهاگ است که با شب‌های شاد و زنده، رستوران‌های فوق‌العاده و کافه‌های دنجش شناخته می‌شود.

خانه اپرای کپنهاگ (Copenhagen Opera House)

خانه اپرا

خانه اپرا

خانه اپرای کپنهاگ یکی از شاهکارهای معماری است که از سال ۲۰۰۵ تا کنون زینت‌بخش این شهر است. تورهای به زبان انگلیسی و دانمارکی و نمایش آثار هنرمندان جهانی، سالانه هزاران بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

باغ فردریکزبرگ (Frederiksberg Gardens)

فردریکزبرگ

فردریکزبرگ

«باغ فردریکزبرگ» یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر و اولین انتخاب ساکنان کپنهاگ برای پیک‌نیک در یک روز گرم و آفتابی است. در طول تابستان، رویدادها و جشنواره‌های موسیقی متعدد هزاران نفر از سراسر دانمارک را به این منطقه می‌کشاند.

ساختمان بورسن (Børsen)

بورسن

بورسن

«بورسن» که در قرن هفدهم ساخته شده‌است، یکی از تاثیرگذارترین ساختمان‌های کپنهاگ است. این ساختمان در اصل بورس کالا بود اما از سال ۱۸۵۷ به تملک بک انجمن بازرگانی خصوصی و مستقل در‌آمده‌است. نمایش آثار هنری، نمایش و مجالس باشکوه شهر معمولا در تالارهای اختصاصی این ساختمان برگزار می‌شود.

منطقه‌ی نیهوان (Nyhvan)

نیهوان

نیهوان

در محله‌ی «هانس کریستین اندرسن»، منطقه‌ی «نیهان» قرار دارد که توریستی‌ترین منطقه در شهر کپنهاگ است. این منطقه که پر از سوژه‌های عکاسی است، رستوران‌های لوکس و کافه‌های شیکی دارد که چشم‌انداز زیبا و چشم‌نوازی به کانال می‌دهند.

کریستین شاون (Christianshavn)

کریستین شاورن

کریستین شاون

«کریستین شاون» محله‌ای است که شهرت خود را مدیون «فری‌تاون کریستیانا» (Freetown Christiana) است. این منطقه میزبان گالری‌های هنری و رستوران‌های شیک است که اغلب آن‌ها در چشم‌انداز زیبای اطراف کانال قرار گرفته‌اند.

سوپرکیلن (Superkilen)

سوپرکیلن

سوپرکیلن

«سوپرکیلن» که در ناحیه‌ی «نوربرو» (Nørrebro) قرار دارد، پارکی است که از سه منطقه‌ی مختلف تشکیل شده‌است: دایره‌ی سرخ، فروشگاه مشکی و پارک سبز. یک تاب از عراق و نیمکتی از برزیل نیز در میان تجهیزاتی به چشم می‌خورد که از کشورهای مختلف وارد شده تا تنوع نژادی جمعیت ساکن در منظقه را نشان دهد.

باغ تیوولی (Tivoli Garden)

تیوولی

تیوولی

تیوولی

«باغ تیوولی» یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی کپنهاگ و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. «تیوولی» برای نخستین بار در سال ۱۸۴۳ گشایش یافت و از آن زمان تا کنون، میزبان هزاران پیر و جوان از سرتاسر دنیا بوده‎‌است.

بیشتر بخوانید:

الماس سیاه (Black Diamond)

مروارید سیاه

مروارید سیاخ

کتابخانه‌ی سلطنتی کپنهاگ که آن را «الماس سیاه» می‌نامند، کتابخانه‌ی ملی دانمارک و بزرک‌ترین کتابخانه در اروپای شمای است. این کتابخانه مجموعه‌ای عظیم از کتاب در اختیار دارد که شامل تمامی کتاب‌های چاپ شده در دانمارک از قرن هفدهم تا‌کنون است. ساختمان کتابخانه که در اسکله‌ی «اسلاتسهولمن» (Slotsholmen) قرار دارد، چشم‌اندازی بی‌نظیر برای میهمانان به‌وجود می‌آورد.

برج مدور (The Round Tower)

برج مدور

برج مدور

«برج مدور» یکی از قدیمی‌ترین رصدخانه‌های فعال در اروپا است. هر‌ساله هزاران بازدیدکننده ۲۰۹ متر ارتفاع این رصدخانه را بالا می‌آیند تا نمای شهر کهن کپنهاگ را ببینند.

دریاچه یخ‌زده (Frozen lakes)

دریاچه یخ زده

دریاچه یخ زده

در زمستان، وقتی که دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، دریاچه برای مدت چند روز یخ می‌زند. گاهی مردم محلی مهارت اسکی خود را روی سطح یخ امتحان می‌کنند یا حتی روی سطح دریاچه قدم می‌زنند.

حیوانات

حیوانات

حیوانات

کپنهاگ زیستگاه بسیاری از قوهای وحشی و اردک‌هایی است که در تمام سطح شهر در دریاچه شنا می‌کنند.

پل اورساند (Øresund Bridge)

پل اورسن

پل اورسن

«پل اورساند» پلی است با شانزده کیلومتر طول که دانمارک را به سوئد وصل می‌کند. ۱۷ سال است که هزاران ماشین‌ و قطار به‌سورت روزانه از روی این پل عبور می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه