اومبریا مرواریدی از شهرهای زیبا در ایتالیا

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
اومبریا مرواریدی از شهرهای زیبا در ایتالیا

اومبریا ناحیه‌ای در قلب ایتالیا است که تپه‌های سرسبز با آفتابگردان‌های زیبا به همراه قلعه‌های باستانی، چشم‌اندازی زیبا را ایجاد کرده است. برای آشنایی با جاذبه‌ها و شهرهای دیدنی این منطقه با کجارو همراه باشید.

«اومبریا» (Umbria) منطقه‌ای تاریخی و مدرن در مرکز ایتالیا است که در شمال رم و شرق «توسکانی» (Tuscany) واقع شده‌است. اومبریا هیچ خط ساحلی ندارد، اما «دریاچه تراسیمنو» (Lago Trasimeno) چهارمین دریاچه وسیع کشور ایتالیا محسوب می‌شود. اومبریا منطقه‌ای کوهستانی است که در شرق آن «کوهستان آپنینی» (Apennine Mountains) گسترش پیدا کرده است. شهرهای این ناحیه سال‌های بسیاری در کشمکش با یگدیگر بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها در زلزله سال ۱۹۹۷ میلادی دچار آسیب‌ شدند؛ امروزه درگیری‌ها به پایان رسیده‌ است و آثاری از تخریب زلزله به سختی در آن قابل مشاهده است. اومبریا جزو مناطق قرون وسطایی محسوب می‌شود که به خوبی حفظ شده است. همچنین در سال ۱۹۲۷ به دو استان «ترنی» (Terni) و «پروجا» (Perugia) تقسیم شده است. مناظر زیبا، تاریخ و سنت ‌غنی، میراث هنری و تنوع غذایی در اومبریا آن را به ناحیه‌ای معروف در ایتالیا تبدیل کرده است. در این مقاله ۷ شهر معروف از اومبریا را معرفی می‌کنیم.

اومبریای ایتالیا

۱. آسیزی

شهر آسیزی

شهر «آسیزی» (Assisi) در استان پروجا قرار دارد که زادگاه «فرانسیس آسیزی» (Francis of Assisi) یکی از قدیسان معروف مسیحی و بنیان‌گذار فرقه «فرانسیسکن» (Franciscan Order) می‌باشد که در سال ۱۱۸۲ متولد شد. فرانسیس تنها دو سال بعد از مرگش در سال ۱۲۲۸ به عنوان یک قدیس معرفی شد.

شهر آسیزی 2

 مدت کوتاهی پس از مرگ او دستور ساخت کلیسای «باسیلیکای سن فرانسیس آسیزی» (Basilica of Saint Francis of Assisi) داده شد، که در سال ۱۲۵۳ به پایان رسید. کلیسا عمارت بزرگی است که در خط مرزی شهر قرار دارد که از بیشتر مناطق مرکزی اومبریا قابل رویت است.

آسیزی یکی از مقاصد توریستی زیارتی جهان محسوب می‌شود. در کوچه‌های باریک کنار کلیسا، مغازه‌هایی با سوغاتی‌های مخصوص این شهر در کنار یکدیگر قرار دارند و زائران و مسافران می‌توانند از قدم زدن در این کوچه‌ها لذت ببرند.

در سال ۲۰۰۰ فرانسیس آسیسی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت

این کلیسای زیبا که بر روی دیوارهای آن نقاشی‌های زیبایی کشیده شده است. در سال ۲۰۰۰ فرانسیس آسیسی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

آسیسی مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که می‌توان به قلعه نظامی «روکا ماگیور» (Rocca Maggiore) نیز اشاره کرد. این شهر دارای مناظر بسیار زیبا و کلیساهای باشکوه است که تپه‌های آن با درختان زیتون و انگور احاطه شده است و گل‌های آفتابگردان جذابیت این شهر را دوچندان کرده است.

 ۲. اسپلو

شهر اسپلو

یکی دیگر از شهرهای قدیمی استان پروجا شهر «اسپلو» (Spello) است که به شهر گل شهرت دارد. اولین چشم‌اندازی که در ابتدای ورود به این شهر به چشم می‌خورد گل‌آرایی بسیار زیبای کوچه‌ها و ورودی در خانه‌ها است که مناظر دیدنی را ایجاد کرده است.

شهروندان این منطقه برای داشتن زیباترین در ورودی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. همانند دیگر شهرهای اومبریا، اسپلو نیز بر روی تپه قرار دارد و رستوران‌های کوچک بسیاری با نوشیدنی‌ و غذاهای محلی پذیرای گردشگران است.

اسپلو 3

محصولات محلی و بومی در این شهر بسیار حائز اهمیت است. فستیوال «اینفیوریت» (Infiorate) سالانه در اسپلو با بیش از ۶۰ فرش گل برگزار می‌شود.

۳. اسپولتو

شهر اسپولتو

«اسپولتو» (Spoleto) در شرق مرکزی اومبریا در دامنه کوهستان آپنینی قرار دارد که از شهرهای زیبای ایتالیا محسوب می‌شود. برای دستیابی به بالاترین بخش شهر دو سیستم پله‌برقی وجود دارد که به‌ منظور صرفه‌جویی در وقت گردشگران ایجاد شده است. در طول مسیر کافه‌های بسیاری با مناظر خیره‌کننده برای صرف صبحانه وجود دارد.

«رکا آلبورنوزیانا» (Rocca Albornoziana) که قلعه‌ای در شمالی‌ترین قسمت اسپولتو است موزه‌ای با مجموعه‌های باستانی زیبا و نقاشی‌های دیواری باشکوه که در حیاط داخلی آن قرار دارد است.

اسپولتو سالانه در ماه جولای فستیوال موسیقی و هنر را در این موزه برگزار می‌کند که مکانی برای نمایش هنرهای معاصر و برگزاری کنسرت است.

۴. مونته‌فالکو

شهر مونته فالکو

«مونته‌فالکو» (Montefalco) از شهرهای زیبای سنتی با صنعتی قوی در کشاورزی است. سالانه نزدیک عید پاک فستیوالی با نام «ستیمانا انکولوجیکا» (Settimana Enologica) با محصولات تولید شده از این شهر برگزار می‌شود.‌

مونته‌فالکو تمرکز بسیاری بر توریست در حوزه کشاورزی دارد و افراد علاقه‌مند می‌توانند در مزارع محلی به آشپزی بپردازند. رستوران‌های عالی با غذاهای لذیذ به همراه موسیقی‌ دلنشین فضای بسیار دلچسبی را برای گردشگران فراهم کرده‌ است.

۵. پروجا

شهر پروجا

«پروجا» (Perugia) در مرکزیت اومبریا قرار دارد که قدمت آن به تمدن «اتروسک» (Etruscans) باز می‌گردد و جمعیتی نزدیک به۱۶۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کند و از جمله مراکز فرهنگی ایتالیا محسوب می‌شود.

پراجو سالانه میزبان فستیوال‌های بسیاری است که می‌توان به «فستیوال جاز اومبریا» (Umbria Jazz Festival) اشاره کرد.

از بناهای تاریخی پروجا که از خیابان‌های باستانی و میادین قرون وسطایی تشکیل شده‌ است «رکا پائولینا» (Rocca Paolina) است که قلعه‌ای نظامی محسوب می‌شود و در بالاترین قسمت شهر قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری مهم ایتالیا به حساب می‌آید.

پروجا از شهرهای نسبتا بزرگی است که مغازه‌های مدرن و فرهنگ غنی آن توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده‌است.

۶. بتونا

غذای بتونایی

«بتونا» (Bettona) شهر کوچک زیبایی است که اصل آن به تمدن اتروسک باز می‌گردد.

دیوار قرون وسطایی که دور شهر را احاطه کرده است پس از گذشت سال‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد و دست‌نخورده باقی مانده است.

دره‌های سرسبز این شهر بسیار دیدنی است و غذاهای این منطقه بخاطر کیفیت خوبی که دارند به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود.

 ۷. تورجیانو

شهر تورجیانو

یکی از شهرهای اومبریا که با باغ‌های بزرگ انگور احاطه شده است «تورجیانو» (Torgiano) است. شهر بر روی تپه‌ای قرار دارد که دو رودخانه «تیبر» (Tiber) و «چیاسکو» (Chiascio) با یکدیگر تلاقی دارند.

آب‌وهوای معتدل و خاک حاصل‌خیز، تورجیانو را به مکانی مناسب برای رشد تاکستان‌ها تبدیل کرده است

آب‌وهوای معتدل و خاک حاصل‌خیز، این منطقه را به مکانی مناسب برای رشد تاکستان‌ها تبدیل کرده است.

در نگاه اول این شهر بسیار آرام است ولی صبح‌های پنج‌شنبه به روز خرید معروف است و در شب، مردم آن منطقه به بازی «فوتبال دستی» (Table football) مشغول می‌شوند که از هر گروه سنی در آن مشارکت دارند.

تراجینو 2

چشم‌انداز و مناظر تورجیانو به‌طور چشمگیری زیبا است و از این شهر به راحتی می‌توان به سایر شهرهای اومبریا دسترسی داشت. همچنین بسیاری از تاکستان‌ها به منظور افزایش صنعت گردشگری و امکانات تفریحی نظیر آبگرم و چشمه‌های معدنی برای گردشگران در این شهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه