رستوران های یزد؛ از تالار یزد تا کافه عدسی پناهنده

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های یزد؛ از تالار یزد تا کافه عدسی پناهنده

یزد، شهر بادگیرها هر ساله مقصد گردشگران بسیاری است. در این مقاله با رستوران‌های این شهر زیبا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

یافتن رستورانی خوب و خوردن غذای‌های باکیفیت، یا چشیدن طعم غذاهای محلی در شهرهایی ناآشنا همیشه آسان نیست. در ادامه سعی شده تا بهترین رستوران‌های یزد را به شما معرفی کنیم.

تالار یزد

رستوران تالار یزد

اولین و یکی از بهترین رستوران‌های یزد که به شما معرفی می‌کنیم رستوران تالار یزد یا آقا قهوه‌چی است که در گذشته به آن حاجی آشپز می‌گفتند. این رستوران دارای چندین سالن‌، از جمله سالن عروسی است. اگر به‌دنبال چشیدن طعم خوشمزه باقالی پلو با ماهیچه، کباب کوبیده، خورشت فسنجان، شیرین پلو، قیمه یزدی یا ته‌چین هستید این رستوران را فراموش نکنید. ویژگی جالب و قابل‌توجه این رستوران گرداندن سینی ته دیگ بین میزها است. از دیگر ویژگی‌های تالار یزد عدم پرداخت مالیات و حق سرویس، قیمت معقول غذاها، و دور بودن از مرکز شهر است. رستوران تالار یزد به‌دلیل محبوبیت میان افراد همیشه شلوغ است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای صرف ناهار همیشه پیش از ساعت ۱۲ آن جا باشید.

جالب است بدانید که معروف‌ترین شیرینی فروشی یزد، حاج خلیفه رهبر در نزدیکی این مکان قرار دارد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

تلفن: ۶۶۶۱ ۳۵۲۲ ۰۳۵

موقعیت رستوران تالار یزد روی نقشه

بیشتر بخوانید:

هتل رستوران ملک‌التجار یزد

رستوران ملک التجار یزد

رستوران‌هایی با فضاها و معماری‌های سنتی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. اگر مشتاق دیدن این مکان‌های سنتی هستید به رستوران ملک‌التجار بروید. ساختمان این رستوران از بناهای قدیمی است که حال و هوای خاص خود را دارد. علاوه بر معماری و فضای منحصربه‌فرد، غذاها خوشمزه و باکیفیت و سرویس‌دهی قابل‌قبول است. منوی این رستوران شامل انواع غذای ایرانی و سنتی است.

امکانات: سرویس کامل، تلویزیون، اینترنت بی‌سیم، مینی بار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پزشک، صنوق امانات، برگزاری تورهای یزدگردی، و بسیاری موارد دیگر.

تلفن: ۴۰۶۰ ۳۶۲۲ ۰۳۵

تلفن: ۶۰۰۵ ۳۶۲۶ ۰۳۵

بیشتر بخوانید:

موقعیت رستوران ملک‌التجار روی نقشه

هتل باغ مشیرالممالک

رستوران مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک با درختان تنومند و کهن، جوی‌ها، حوض‌ها و فواره‌های زیبا و صدای پرندگان مکانی چنان بهشتی روی زمین است. این رستوران خود شامل ۴ رستوران، رستوران نقاشی، رستوران یزد، رستوران باغ و کافی شاپ با منوی غذاهای ایرانی، فرنگی، و دریایی است.

رستوران نقاشی به‌عنوان رستوران اصلی این مجموعه با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مرکز هتل باغ قرار گرفته است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی است.

رستوران باغ که در محوطه باغ قرار گرفته است دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر است. صرف غذا در کنار جوب آب جاری، فواره‌ها و درختان زیبا خاطره‌ای جاویدان را برای افراد رقم می‌زند.

در رستوران یزد می‌توانید انواع غذاهای محلی و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را در فضایی آرامش‌بخش و زیبا سفارش دهید.

علی‌رغم نام مدرن کافی شاپ، این مکان دارای فضا و معماری سنتی، با دیوارهایی رنگارنگ است. در این کافی شاپ می‌توانید انواع دسرها، بستنی، شیرینی‌های یزدی، نوشیدنی های سرد و گرم را سفارش دهید.

تلفن: ۹۷۶۳ ۳۵۲۳ ۰۳۵

موقعیت هتل باغ مشیرالممالک روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران خوان دو حد

رستوران یزد

رستوران خوان دو حد نیز مانند دو مورد قبل در خانه‌ای قدیمی قرار دارد که فضایی بسیار دلنشین را برای افراد ایجاد کرده است. پیشخدمت‌ها غذا را در سینی برای شما می‌آوردند و درصورت تمایل قلیان نیز مهیا می‌شود. منوی این رستوران زیبا شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی است که محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها دیزی، کباب‌ها و خورشت فسنجان است. غذاهای سنتی یزد از جمله آش شولی را نیز در مکان می‌توانید امتحان کنید.

ساعت کار: هرروز از ساعت  ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب.

تلفن: ۰۳۳۸ ۳۶۲۷ ۰۳۵

موقعیت رستوران خوان دو حد روی نقشه

رستوران سزار

رستوران سزار

رستوران سزار

رستوران سزار یزد

اگر در یزد هوس خوردن یک پیتزای خوشمزه و باکیفیت را کردید رستوران سزار را فراموش نکنید. اینجا رستورانی بسیار شیک با موسیقی زنده (پیانو) و فضایی رمانتیک است. منوی رستوران سزار شامل انواع غذاهای ایرانی و ایتالیایی است. پیشنهاد ما برای شما پیتزا استیک، پیتزا مارگاریتا، نان سیر، پاستای آلفردو، و نوشیدنی‌ها است.

موقعیت رستوران سزار روی نقشه

کافه عدسی پناهنده

کافه عدسی پناهنده یزد

کافه عدسی پناهنده با سابقه ۶۰ ساله یکی از بهترین کافه‌ها در سطح شهر یزد است. اما این کافه با دیگر کافه‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید متفاوت است زیرا در این کافه (همان طور که از نامش پیدا است) تنها عدسی سرو می‌شود. عدسی‌های این مکان در بین تمام افراد چه بومی و چه غیر بومی بسیار محبوب و معروف است.

فضا و دکوراسیون این محل بسیار دلنشین و زیبا است. کافه عدسی در تمام روزهای سال پذیرای مشتریان است. نکته مثبت دیگر کافه قرار گرفتن آن در بازار سنتی پنجه علی است. این یعنی یک استراحت خوشمزه پس از گردش و بازدید از بازار.

موقعیت کافه عدسی پناهنده روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه