نکاتی که باید در مورد هواپیماها در بتلفیلد ۱ بدانید

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
نکاتی که باید در مورد هواپیماها در بتلفیلد ۱ بدانید

بتلفیلد روایتی از جنگ جهانی اول است. برای آشنایی با هواپیماها در این بازی هیجان‌انگیز با کجارو همراه باشید.

بازی بتلفیلد همیشه به ماشین‌های جنگی‌اش معروف بوده که شامل تانک‌ها، هواپیماها و حتی اسب‌ها می‌شود. اما یکی از دردسر‌سازترین وسیله‌ها هواپیما است که کنترلش حتی برای حرفه‌ای‌ها هم سخت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم چند نکته در مورد کنترل هواپیما در بتلفیلد بگوییم.

هواپیما در بتلفیلد۱

درست مثل بتلفیلد ۳ و ۴، برای اینکه در نسخه شماره یک، سوار هواپیما شوید کافی است داخل یکی از آن‌ها بپرید یا به آیکونی که شکل هواپیما روی نقشه است بروید. وقتی که انتخاب شد کافی است یکی از سه مدل را انتخاب کنید و به بازی بروید. اینجا سه مدل داریم:

هواپیمای مهاجم

  • هواپیمای مهاجم: این هوپیمای دو سرنشین به صورت گسترده در جنگ جهانی اول استفاده می‌شد که مجهز به یک رگبار در نوک، بمب‌های سبک در زیر و یک رگبار در پشت برای دفاع بود. هواپیما‌های مهاجم در بتلفیلد ۱ برای صدمه زدن به هدف‌های زمینی و هواپیما‌های دشمن با دو رگبار طراحی شده است.

    هواپیما بمب‌افکن

  • بمب‌افکن: این هواپیمای دو موتوره، نیاز به ۳ بازیکن دارد تا عملکرد کاملی داشته باشد. این هواپیماها مجهز به بمب‌انداز که توسط خلبان کنترل می‌شود و دو رگبار در عقب و جلو هواپیما برای دفاع است. اگر این هواپیما توسط یک گروه هماهنگ استفاده شود می‌تواند هرچیزی را در بازی از بین ببرند.

    هواپیمای شکاری

  • هواپیمای شکاری: بیشتر خلبان‌های خبره جنگ جهانی اول، این هواپیمای تک سرنشین را هدایت کرده‌اند که در سبقت گرفتن از دشمن برتری دارد. این هواپیما بمب‌انداز ندارد اما مجهز به دو رگبار در نوک هواپیما است که به سریع‌ترین هواپیمای بتلفیلد۱ تبدیل شده و مخصوص درگیری با هواپیماهای دشمن است.

اگر هنگام شروع بازی گیج شده‌اید که کدام هواپیما را انتخاب کنید، من پیشنهاد می‌کنم که با هواپیمای مهاجم بازی را شروع کنید. اگرچه این هواپیما بیشترین قدرت مانور پذیری را ندارد اما این امکان را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا حد متوسطی از یک بمب افکن و یک هواپیمای شکاری را تجربه کند و هم در زمین و در هوا دشمن را هدف قرار دهد. نکته‌ی قابل توجه در این هوپیما این است که اگر به صورت انفرادی بازی کنید می‌توانید هنگام پرواز به عقب هواپیما بروید و پشت رگبار بنشینید تا هواپیماهایی که از پشت حمله می‌کنند را از بین ببرید.

هنگامی که شما در حال پرواز هستید چند نکته را باید به یاد داشته باشید. اولین و مهم‌ترین نکته این است که هواپیمایتان را سالم نگه دارید. درست مانند تانک روی زمین، خلبان‌‌ها می‌توانند با نگه داشتن کلید X در کامپیوتر یا RB روی دسته تا حدود ۲۰ درصد هواپیما را تعمیر کنند. به یاد داشته باشید که اگر در این بین هواپیما آسیب ببیند، تعمیر کردن قطع می‌شود. از آن جایی که هواپیماها در بازی به صورت سیستماتیک آسیب می‌بینند، لازم است که شما همواره هواپیمای خود را تعمیر کنید. مقداری مانور دادن یا کمی جان بیشتر می‌تواند به معنی تفاوت پیروزی و شکست در یک درگیری باشد.

نکته کلیدی بعدی که باید به خاطر داشته باشید سرعت هواپیما است. برخلاف نسخه‌های قبلی، هواپیماها در بتلفیلد ۱ از کاغذ ساخته شده‌اند و با موتور پروانه‌ای به حرکت در می‌‌آیند. پس شما به سرعت زیادی برای بیرون آمدن از شیرجه یا چرخیدن نیاز دارید. پس سرعتتان را همیشه بالا نگه دارید.

مطالب مرتبط:

منبع inverse

دیدگاه