از کجا بدانیم گردشگری نمونه هستیم؟

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
از کجا بدانیم گردشگری نمونه هستیم؟

این روزها گردشگری بسیار رواج پیدا کرده است که شما نیز از این قائله مستثنی نیستید ولی آیا شما نیز همچون گردشگران خبره به سفر می‌روید. در ادامه با ویژگی گردشگران خبره آشنا می‌شوید. با کجارو همراه باشید.

به نظر می‌رسد که این روزها افراد زیادی به گردش دور دنیا تمایل پیدا می‌کنند، چه برای دو هفته یا دو ماه یا حتی دو سال. با این حال، این بدین معنی نیست که هرکسی می‌تواند گردشگر ماهری باشد. معمولاً این افراد را می‌توان به‌راحتی تشخیص داد: آن‌ها کمتر بابت محیط جدیدشان اشتیاق نشان می‌دهند و حتی کمی هم ناخوشایند هستند. در مقایسه با گردشگر نمونه که به‌راحتی خود را با محیط جدیدی که در آن قرار گرفته وفق می‌دهد.

تور دور دنیا

اگر دوست دارید بدانید که جز کدام یک از گردشگران هستید، این ۱۰ ویژگی که بیانگر گردشگران نمونه است را مطالعه کنید. اگر گردشگری نمونه باشید این ویژگی‌ها را خواهید داشت:

تنها وسایل ضروری را بر می‌دارید

یکی از قواعدی که به آن پایبند هستید، برداشتن وسایل مورد نیاز است و ترجیحا از برداشتن لوازم اضافی خودداری می‌کنید. هم‌چنین قبل از سوار شدن به هواپیما از قوانین حمل کیف به داخل آن اطلاع دارید. در سفر کوله گردی که به جنوب شرقی آسیا داشتم تنها یک کوله با خود برداشتم و به‌راحتی هر چیزی که نیاز داشتم را در طی سفر خرید می‌کردم. به این روش بسیار ساده‌تر است و امکان این را دارید که با خیال راحت سوار هواپیما شده و شروع به سیاحت کنید.

دوچرخه

برنامه‌ریزی می‌کنید ولی افراط نمی‌کنید

کمی تحقیق همیشه خوب است. تحقیق بسیار ضروری و مفید است تا دیدی از مقصد مورد نظرتان به دست آورید، از جمله، آب و هوا، الزامات ورود، قوانین محلی و دیگر بایدها و نبایدها. ولی مادامی که آن‌ها را مناسب خود نیافتید، مایلید که اتفاقات طبق روال خودشان رخ دهند. این امر به نحوه استفاده شما از راهنمایی‌های سفر نیز بستگی دارد، از آن‌ها فهرست‌وار استفاده نکنید بلکه به عنوان مرجع در نظر بگیرید.

کوله گردی

برخی کلمات زبان محلی مقصد را یاد می‌گیرید

برای یادگیری برخی بذله‌گویی‌های معمول در زبان محلی مثل لطفا، ممنونم، سلام و خداحافظ وقت گذاشته و تلاش می‌کنید. این امر باعث می‌شود که ارتباط بهتری با افراد محلی داشته باشید و سفرتان جذاب‌تر شود.

آب

از فناوری دوری می‌کنید مگر زمان‌هایی که به دردتان می‌خورد

برخی نرم‌افزارها هستند که تجربه سفرتان را لذت‌بخش‌تر می‌کنند مثل ذخیره‌سازی اسناد، راهنماهای سفر، یادگیری و ترجمه زبان، عکاسی یا حتی نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی. بااین‌حال شما حواستان هست که چگونه از آن‌ها استفاده کنید و در مواقع غیرضروری از آن‌ها دوری کنید. این باعث می‌شود که حضورتان در سفر بیشتر باشد و از تجربیات پیش رو لذت بیشتری ببرید.

گردشگر

در مراسم سنتی مردم محلی شرکت می‌کنید

حضور به عنوان تماشاچی هیچ وقت به اندازه مشارکت داشتن مهیج نیست و شما به هنگام مسافرت از این امر غافل نیستید. اغلب، مردم محلی از حضور گردشگران در میان خود استقبال می‌کنند. اگر از این کار خجالت بکشید و امتناع کنید، نهایتا اینکه این احتمال وجود دارد که شما دیگر این مردم را ملاقات نخواهید کرد.

توریست

به فرهنگ‌های دیگران احترام می‌گذارید

سفر یک موهبت بی‌نظیر است، باعث می‌شود که جهان‌بینی شما بسط یابد و شما را در معرض چیزهایی قرار می‌دهد که هرگز تصور آن را نمی‌کردید، حال آنکه چیز جدید غذایی جدید باشد یا مراسمی مذهبی. خواه با آن‌ها موافق باشید یا نه، شما به آن‌ها احترام می‌گذارید و رسوم آن‌ها را به عنوان روشی از زندگی قبول می‌کنید.

توریست

جنبه مثبت را می‌بینید

اغلب مواقع، با مشکلات کوچک و بزرگ مواجه می‌شوید. ممکن است از چیزی از شما به سرقت برود، گرفتار یک باد شدید شوید یا از پروازتان جا بمانید. وقتی این‌چنین اتفاقاتی می‌افتد، بابت آن‌ها پریشان نمی‌شوید و سعی می‌کنید جنبه مثبت آن را ببینید.

توریست

از کنج راحت زندگی خارج می‌شوید

از جنبه‌های خوب مسافرت (به‌ویژه مسافرت به خارج از کشور) این است که از کنج راحت زندگی‌تان خارج می‌شوید. شما از تجملات و آسایشی که اطرافتان را گرفته آسوده می‌شوید و می‌آموزید که در اصل شما چه کسی هستید. به عنوان یک گردشگر ممتاز شما به این امر به دید ماجراجویی نگاه می‌کنید.

دوچرخه

از هر اتفاق غیرمنتظره استقبال می‌کنید

در هر ماجراجویی، به احتمال زیاد در جریان سفر به اتفاقات غیرمنتظره بر خواهید خورد. ممکن است گم شوید یا افراد محلی شما را به خانه خود دعوت کنند. یک گردشگر خوب یاد می‌گیرد که با جریان حرکت کند و از موقعیتی که دارد بیشترین استفاده را بکند. وقتی که در گردش کامبوج، راهنمای تور متوجه شد که من به ورزش علاقه دارم من را به بازی فوتبال با دوستانش دعوت کرد. آن روز از برجسته ترین لحظات سفر من بود.

دوچرخه

دوستان جدید پیدا می‌کنید

اگر به تنهایی سفر می‌کنید، اهمیت این امر بیشتر نیز می‌شود و برای کسانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند کاربردی‌تر است. دوستی و آشنا در سفر ارتباط خاصی است و تا یک زمان معینی هم ادامه دارد. در ماجراجویی‌هایی که به تنهایی سفر کردم، این را متوجه شدم که دو انتخاب دارم یا خودم را در جمع مردم قرار می‌دهم یا تعطیلات را کسل‌کننده و به تنهایی سپری کنم.

توریست

گردشگر نمونه دارای این‌چنین مشخصاتی است بدون اینکه درباره‌شان فکر کند. بااین‌حال، بدین معنی نیست که شما نتوانید رفتار خود را با برخی از آن‌ها وفق دهید. عمل به این پارامترها سفر خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

مطالب مرتبط:

منبع Lifehack

دیدگاه