مراکز خرید رشت | معرفی پاساژها و بازارهای محلی شهر باران + آدرس

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور شنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
مراکز خرید رشت | معرفی پاساژها و بازارهای محلی شهر باران + آدرس

مراکز خرید رشت اعم از پاساژها، بازارهای محلی و هفتگی با حس و حال متفاوت خود از جاهای دیدنی رشت به شمار می‌روند.

از آنجا که گشت‌وگذار و خرید سوغات هر شهر، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز سفر به شمار می‌رود، مراکز خرید متعددی برای رفع نیازهای خرید شهروندان و گردشگران در شهر رشت ساخته شده‌ است. مراکز خرید رشت به‌ویژه بازارهای محلی با فروشندگان بومی و خون‌گرم، حس و حال عجیبی دارند و از جاهای دیدنی رشت به شمار می‌روند.

شهر رشت که به شهر باران شهرت دارد، با وجود طبیعت زیبا و بی‌نظیر، جاذبه‌های تاریخی، مردمان خون‌گرم و صمیمی، غذاهای خوشمزه محلی، پاساژهای قدیمی و مدرن و بازارهای محلی یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در بین گردشگران داخلی و خارجی است.

با ما همراه باشید تا شما را با معروف‌ترین مراکز خرید و بازارهای محلی و هفتگی شهر رشت آشنا کنیم.

بهترین مراکز خرید رشت:

برج گلسار

  • آدرس: گلسار، بلوار توحید، ضلع جنوب غربی میدان غزنوی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳

برج گلسار رشت

منبع عکس: google map، عکاس: Amir Bidel

«برج گلسار» به‌عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌های رشت در ۱۲ طبقه و با کاربری تجاری ساخته شده است. این برج شامل دو طبقه پارکینگ، ۶ طبقه تجاری، یک طبقه سالن بدن‌سازی آقایان و بانوان، یک طبقه کافی‌شاپ، یک طبقه فودکورت و یک طبقه رستوران است. در طبقات تجاری برج گلسار انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، عینک، اکسسوری منزل و موبایل، انواع زیورآلات و ظروف نقره، طلا و جواهر به فروش می‌رسد.

سه طبقه بالایی برج گلسار به رستوران، فودکورت و کافی‌شاپ اختصاص دارد که با پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ، چشم‌اندازی زیبا از شهر رشت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در این طبقات می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهید. فودکورت برج گلسار بخش محبوب جوانان برای دورهمی، گذران اوقات فراغت و برگزاری جشن‌ تولدهای دوستانه است.

مرکز خرید گلسار

  • آدرس: بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۰۸ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۱۲۸۰۰۰ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۶ تا ۲۱

مرکز خرید گلسار رشت

منبع عکس: top-travel.ir، عکاس: ناشناس

محله گلسار در شمال غربی رشت یکی از گران‌ترین مناطق این شهر است. نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر خارجی و داخلی، پاساژها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بسیاری در خیابان اصلی این محله به نام بلوار گلسار قرار دارد.

«مرکز خرید گلسار» در بلوار گلسار یکی از مشهورترین و شیک‌ترین مراکز خرید رشت به شمار می‌رود. این مجتمع ۶ طبقه دارای واحدهای اداری، تجاری و فودکورت است. طبقه اول و دوم شامل فروشگاه‌های لباس، شال و روسری، بدلیجات، ساعت، لوازم‌خانگی و غیره می‌شود؛ در این طبقات چند کافی‌شاپ نیز در دسترس است.

طبقه سوم، به دفاتر تجاری و طبقه چهارم به فودکورت مرکز خرید گلسار اختصاص دارد. دورتادور این طبقه توسط رستوران‌های سنتی، بین‌المللی، فست ‌فود و کافی‌شاپ احاطه شده است و وسط سالن میز و صندلی‌هایی قرار دارد که برای صرف غذا و نوشیدنی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. طبقه پنجم و ششم نیز از تک‌واحدی‌های ۶۰۰ متری تشکیل شده‌اند که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند. 

از امکانات مرکز خرید گلسار می‌توان به آسانسور، پارکینگ، سیستم‌های امنیتی پیشرفته ورود و خروج، سیستم‌های برودتی، دوربین‌های مداربسته، برق اضطراری و خدمات نظافتی مدرن اشاره کرد. این مجموعه برای خرید پوشاک به‌ویژه لباس زنانه مناسب است و در میان بانوان طرفداران زیادی دارد؛ البته قیمت‌‌های اجناس این پاساژ کمی بالاتر از نقاط دیگر شهر است. فودکورت این مجموعه نیز محلی برای دورهمی جوانان رشت محسوب می‌شود.

مرکز خرید دیلمان

  • آدرس: گلسار، بلوار دیلمان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۷۶۹۰۵۷ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳

مرکز خرید دیلمان رشت (هایپرمارکت دیلمان)

منبع عکس: hibna.ir، عکاس: ناشناس

«مرکز خرید دیلمان» یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید رشت به شمار می‌رود که در زمینی به مساحت تقریبی ۵,۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه با زیربنای ۲۰,۰۰۰ متر مربع احداث شده است. مرکز خرید دیلمان به‌واسطه هایپرمارکت وسیع خود با نام هایپرمارکت گیلان مال در طبقه اول مجموعه شهرت دارد. این مرکز خرید دارای ۱۱۱ واحد تجاری و سه واحد اداری است. در فروشگاه‌های این پاساژ می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری منزل، لوازم آشپزخانه، اسباب‌بازی، مواد غذایی، شکلات و غیره را تهیه کنید. 

از امکانات رفاهی مرکز خرید دیلمان می‌توان به هایپرمارکت، فودکورت با انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، کافی‌شاپ، غرفه‌های فست‌فود، سالن بازی‌های کامپیوتری گیم استار، پنج دستگاه آسانسور نفربر، آسانسور حمل بار، پله‌برقی، سیستم اعلان و اطفای حریق، برق اضطراری، سیستم سرمایشی و گرمایشی چیلر و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۲۵۲ خودرو اشاره کرد.

هایپرمارکت گیلان مال

  • آدرس: گلسار، بلوار دیلمان (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۳۳۷۵۲۶۱۵ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳

هایپرمارکت گیلان مال یا دیلمان رشت

منبع عکس: ecowash_co.com، عکاس: ناشناس

فروشگاه‌های چندمنظوره در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و در بیشتر شهرهای بزرگ تعدادی از این هایپرمارکت‌ها وجود دارند که انواع مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات شوینده، ابزار آلات و... را عرضه می‌کنند. یکی از این فروشگاه‌ها با نام «هایپرمارکت گیلان مال» در طبقه اول مرکز خرید دیلمان رشت واقع شده است که به «هایپر دیلمان» نیز شهرت دارد. در سفر به رشت می‌توانید تمام مایحتاج اولیه خود و بسیاری از اقلامی را که در دیگر نقاط شهر یافت نمی‌شود، از این هایپرمارکت تهیه کنید.

مرکز خرید ایرانیان

  • آدرس: بلوار گلسار، ضلع شمال غربی میدان صابرین (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه از ۹ تا ۲۲، جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۱۹

مرکز خرید ایرانیان رشت

منبع عکس: google map، عکاس: Hadi_SG

«مرکز خرید ایرانیان رشت» در بلوار گلسار واقع شده است و ساختمانی ۱۳ طبقه دارد که شامل دو طبقه تجاری، چهار طبقه پارکینگ و هفت طبقه اداری و خدماتی می‌شود. دو طبقه اول و دوم این مجتمع به واحدهای تجاری تعلق دارد که در آن می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی را از برندهای معتبر خارجی و ایرانی تهیه کنید. در این طبقات، لوازم تزیینی منزل و صنایع دستی نیز به فروش می‌رسد.

از امکانات مرکز خرید ایرانیان باید به دو دستگاه آسانسور نفربر، یک دستگاه آسانسور حمل بار، ژنراتور برق اضطراری، سرویس بهداشتی، سیستم اعلان و اطفای حریق، سیستم هواساز جهت سرمایش و گرمایش طبقات تجاری اشاره کرد. این مرکز خرید با موقعیت مکانی خود دسترسی به جاهای دیدنی رشت مانند پارک ملت رشت و پارک توحید را فراهم کرده است.

مرکز خرید رز

  • آدرس: کیلومتر دو جاده رشت به انزلی، روبه‌روی نمایندگی مدیران خودرو
  • ساعت فعالیت:  همه‌روزه از ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲؛ جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۲

مرکز خرید رز رشت

منبع عکس: safarbazi.com، عکاس: ناشناس

«مرکز خرید رز» یکی از مراکز خرید ارزان رشت است. در این پاساژ کالاهای زنانه مانند انواع پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، لباس‌های اسپرت مردانه (شلوار جین، شلوار کتان، اسلش، تی‌شرت و پیراهن)، کالاهای مردانه اداری و مجلسی (انواع کت و شلوار، شلوار پارچه‌ای، پیراهن و کفش) به فروش می‌رسد. قیمت‌ها در این پاساژ بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

پاساژ سپیدرود

پاساژ سپیدرود رشت

منبع عکس: safarbazi.com، عکاس: ناشناس

«پاساژ سپیدرود» یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید رشت است که فروشگاه‌های متعددی دارد. در فروشگاه‌های این پاساژ انواع کالاها نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزیینی منزل و صنایع دستی به فروش می‌رسد.

پاساژ پله‌برقی

  • آدرس: میدان شهرداری، خیابان شریعتی، خیابان شیک (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳

پاساژ پله‌برقی رشت

منبع عکس: intoday.ir، عکاس: ناشناس

«پاساژ پله برقی» از قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت است که قدمت آن به سال ۱۳۵۸ بازمی‌گردد؛ زمانی که پله‌برقی تنها در برخی از بناهای پایتخت وجود داشت و در شهر رشت متداول نبود. با افتتاح این مرکز چهار طبقه، مردم رشت با اولین پاساژ مجهز به پله‌برقی‌ شهر خود روبه‌رو شدند و به‌همین علت، این مرکز خرید با نام پاساژ پله‌برقی شهرت یافت.

با وجود اینکه سال‌های زیادی از افتتاح پاساژ پله‌برقی رشت می‌گذرد، همچنان از مراکز خرید پر رفت‌وآمد رشت محسوب می‌شود و اجناس باکیفیت و مرغوبی در آن به فروش می‌رسد. در این پاساژ انواع پوشاک زنانه و مردانه مانند مانتو، شلوار، پیراهن، کت و شلوار، کیف و کفش، پارچه و لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شود.

پاساژ سالار

  • آدرس: محله شهرداری، خیابان امام (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه از ۹ تا ۲۲؛ جمعه‌ها از ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۶ تا ۲۰

پاساژ سالار رشت

منبع عکس: borna.news، عکاس: ناشناس

«پاساژ سالار» یکی از مراکز خرید رشت است که در محله شهرداری در نزدیکی میدان شهرداری قرار دارد و یکی از بازارهای معروف این محله به شمار می‌رود. در این پاساژ انواع پوشاک باکیفیت، اسباب‌بازی، لوازم جانبی موبایل، لوازم خرازی و لوازم قنادی به‌ فروش می‌رسد. موقعیت مکانی پاساژ سالار امکان بازدید از جاهای دیدنی رشت نظیر بازار بزرگ رشت، پیاده‌راه فرهنگی رشت و سینما میرزا کوچک خان را نیز فراهم می‌کند.

پاساژ تمدن

  • آدرس: ضلع جنوبی سبزه میدان (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه‌ها از ۱۰ تا ۲۲

پاساژ تمدن رشت

منبع عکس: lidomatrip.com، عکاس: ناشناس

«پاساژ تمدن» از مراکز خرید رشت در محله سبزه میدان است که به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شهر شناخته می‌شود. در این پاساژ کوچک و قدیمی انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش می‌رسد. پاساژ تمدن به‌دلیل مسافت نزدیک با برخی از جاهای دیدنی رشت مانند بوستان سبزه میدان، پیاده‌راه فرهنگی و سینما سپیدرود رشت امکان بازدید از این جاذبه‌ها را نیز فراهم می‌کند.

مرکز خرید منظریه

خیابان منظریه رشت

منبع عکس: google map، عکاس: Omid Hhh

«خیابان منظریه رشت» یکی از خیابان‌های قدیمی شهر است که مانند بلوار گلسار با وجود بوتیک‌ها و فروشگاه‌های متعدد یکی از مراکز خرید رشت به شمار می‌رود. در این خیابان می‌توانید به‌راحتی قدم بزنید و کالاهای مورد نیاز خود مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، طلا و جواهر و مواد غذایی را از فروشگاه‌های موجود در این خیابان با قیمت مناسب خریداری کنید. بسیاری از کافه و رستوران‌های معروف شهر رشت مانند شکم الملوک، رستوران محرم، پیتزا کاج، کافه رئیس، کافی‌شاپ پالیز و... در خیابان منظریه قرار دارد.

بلوار مطهری

فروشگاه‌های بلوار مطهری رشت

منبع عکس: google map، عکاس: احسان پوراحمد

«بلوار مطهری» یکی از خیابان‌های مشهور رشت است که مانند بلوار گلسار و خیابان منظریه، بورس بوتیک و لباس‌فروشی به شمار می‌رود. در این بلوار می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه، کیف و کفش، منسوجات و کالای خواب، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پاساژ کویتی

  • آدرس: میدان شهداری، خیابان شریعتی، نرسیده به تختی، بین کوچه‌های زرین پر و سمیعی (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت هشت تا ۲۰

پاساژ کویتی رشت

منبع عکس: shabestan.ir، عکاس: HamhdrezaAlipour

«پاساژ کویتی» یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مراکز خرید رشت است که در خیابان شریعتی و در نزدیکی مراکزی مانند مسجد کاسه‌فروشان، بازار ماهی فروشان، پاساژ پله‌برقی و مهمانسرای کناره قرار دارد. بیشتر فروشگاه‌های این پاساژ، به پارچه‌فروشی اختصاص دارد و انواع مختلف پارچه را می‌توان از آن‌ها تهیه کرد. در پاساژ کویتی چندین فروشگاه پوشاک و لباس مجلسی زنانه نیز وجود دارد؛ این پاساژ از مراکز خرید محبوب بانوان رشت به شمار می‌رود.

هپی لند رشت

  • آدرس: ضلع غربی سبزه میدان، بین بانک دی و بانک رفاه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۳۳۲۲۱۴۷۵ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: ۹:۳۰ تا ۲۲

هپی لند رشت

منبع عکس: happyland.ir، عکاس: ناشناس

«هپی لند» یکی از فروشگاه‌های پوشاک کودکان و مقاصد گردشگری رشت برای کودکان است که شعبه‌های بسیاری در سراسر ایران دارد. این برند زنجیره‌ای از نظر مدل و استانداردهای دوخت با برندهای معتبر بین‌المللی رقابت می‌کند و عرضه‌کننده محصولات تحت لیسانس کشور آلمان است. در شعبه هپی لند رشت واقع در ضلع غربی سبزه میدان، انواع پوشاک بچگانه در رنگ‌ها و طرح‌های شاد و زیبا به فروش می‌رسد. در این فروشگاه می‌توانید باکیفیت‌ترین لباس‌های دخترانه، پسرانه و نوزادی را در سایزهای مختلف تهیه کنید

پاساژ علاالدین

  • آدرس: ضلع جنوبی سبزه میدان، ابتدای بلوار لاکانی (مشاهده روی نقشه
  • تلفن:۳۳۲۶۳۳۱۶ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱

پاساژ علاالدین رشت

منبع عکس: google map، عکاس: Sobhan Omidi

«پاساژ علاالدین رشت» برای اهالی رشت همانند نام علاالدین برای تهرانی‌ها یادآور بورس لپ‌تاپ، موبایل و لوازم جانبی آن است. پاساژ علاالدین رشت شامل چهار طبقه تجاری و خدماتی می‌شود؛ سه طبقه اول آن به فروش موبایل، لپ‌تاپ، تبلت، قطعات و نرم‌افزارهای موبایل اختصاص دارد؛ تعمیرات تخصصی لپ‌تاپ و تعمیرات موبایل نیز در همین طبقات انجام می‌گیرد و در طبقه چهارم پاساژ، دفاتر تجاری واقع شده است. پاساژ علاالدین در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی رشت مانند موزه مردم‌شناسی رشت و بازار بزرگ رشت قرار دارد.

پاساژ بزرگمهر 

  • آدرس: سبزه میدان، خیابان طالقانی (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۲۲

پاساژ بزرگمهر رشت

منبع عکس: blog.rahbal.com، عکاس: ناشناس

«پاساژ بزرگمهر» از مراکز خرید رشت واقع در سبزه میدان است که به فروش انواع لوازم الکترونیکی، تجهیزات الکترونیکی و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر اختصاص دارد. این پاساژ سه طبقه برای گشت‌وگذار گردشگران انتخاب چندان مناسبی به شمار نمی‌رود؛ اما اگر در سفر به شهر رشت، شارژر موبایل یا لپ‌تاپ خود را فراموش کردید، حتما به پاساژ بزرگمهر سر بزنید.

بازار موبایل بین‌الملل 

  • آدرس بازار موبایل بین‌الملل: بلوار مطهری، راسته مسگران، روبه‌روی بانک رفاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۲۲۵۰۸۹ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه‌ از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

بازار موبایل بین‌الملل رشت

منبع عکس: blog.rahbal.com، عکاس: ناشناس

«بازار موبایل بین‌الملل» در بلوار مطهری یکی از مراکز خرید رشت است که به فروش موبایل و لوازم جانبی آن اختصاص دارد. این پاساژ در سه طبقه ساخته شده است و در فروشگاه‌های آن می‌توانید انواع برندهای گوشی موبایل، قطعات و نرم‌افزارهای موبایل را تهیه کنید. از آنجا که بازار موبایل بین‌الملل به‌طور اختصاصی در زمینه تلفن همراه فعالیت دارد، مراکز معتبر تعمیر موبایل نیز در این پاساژ حضور دارند.

پاساژ کامپیوتر گهر

  • آدرس: بلوار انقلاب، بین کوچه سپهدار و سردار (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۳۳۲۵۴۷۰۶ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲

پاساژ کامپیوتر گوهر رشت

منبع عکس: google map، عکاس: seied hashem mousavi

«پاساژ گهر» در خیابان انقلاب رشت یکی از مراکز خریدی است که به‌طور تخصصی در زمینه تکنولوژی و تجهیزات کامپیوتر فعالیت دارد؛ تا جایی که آن را پاساژ کامپیوتری گوهر نیز می‌نامند. در این پاساژ می‌توان قطعات کامپیوتر، کنسول بازی‌های کامپیوتری و نرم‌افزار را تهیه کرد. اگر در سفر به رشت لپ‌تاپ شما نیاز به تعمیر داشت به پاساژ گهر بروید و با اطمینان خاطر دستگاه خود را به فروشندگان متخصص این مرکز بسپارید.

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت

منبع عکس: imna.ir، عکاس: M.Reza Rashidi

«بازار بزرگ رشت» در خیابان امام نمونه کاملی از بازارهای شمالی است که عطر و رنگ محصولات تر و تازه آن هوش از سر هر رهگذری می‌برد. بهترین و تازه‌ترین سوغات رشت را می‌توانید در این بازار و در بساط فروشندگان محلی و هفتگی رشت پیدا کنید؛ فروشندگانی که شوق و سرزندگی خود را از طبیعت گیلان به ارث برده‌اند. بازار سنتی رشت از دو میدان بزرگ و کوچک، طاقی‌ها، چهارسوق‌ها و ۱۴ کاروان‌سرای قدیمی تشکیل شده که این کاروان‌سراها در دوران قاجار و پهلوی محل استراحت بازرگانان بوده است. 

بازار بزرگ رشت در زمینی به وسعت ۲۴ هکتار قرار دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار روباز ایران و یکی از جاهای دیدنی رشت شناخته می‌شود. این بازار بخش‌ها و راسته‌های مختلفی را در خود جای داده است که در آن‌ها انواع محصولات کشاورزی و دریایی، خوراکی‌های خوشمزه محلی، میوه و سبزیجات تازه، ترشی‌جات، انواع پوشاک و حتی صنایع دستی به فروش می‌رسد. افراد زیادی از اطرف رشت برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند.

  • راسته ماهی فروشان: ماهی‌هایی که هرروز صبح از دریای خزر صید می‌شوند و همچنین ماهی دودی و ماهی شور در این راسته به فروش می‌رسند. از ماهی‌های این بازار باید به ماهی سفید، کفال، کپور، کولی و... اشاره کرد.
  • راسته میوه‌فروشان: شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین بخش بازار بزرگ، متعلق به راسته میوه‌فروشان است. در این بازار انواع میوه‌های ارگانیک و تازه را می‌توانید تهیه کنید؛ برخی از فروشندگان میوه‌های باغ و حیاط خودشان را در این راسته می‌فروشند.
  • راسته زرگران: بازار بزرگ رشت روباز است و راسته زرگران تنها بخش مسقف این بازار سنتی به شمار می‌رود. در این راسته می‌توانید انواع طلا، جواهرات و سکه را خریداری کنید.

از دیگر راسته‌های بازار بزرگ رشت می‌توان از مسگران، چینی‌فروشان، پوشاک، ترشی‌جات و سبزی‌های محلی، تیمچه صادقیه، سرای دو مرتبه و راسته مهران نام برد.

منبع عکس‌های گالری: imna.ir، عکاس: M.Reza Rashidi

اگر شما نیز از مراکز خرید رشت بازدید کرده‌اید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشهورترین مراکز خرید رشت کدامند؟

برج گلسار، مرکز خرید گلسار، مرکز خرید دیلمان، مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید رز، پاساژ سپیدرود، پاساژ پله‌برقی، بلوار مطهری، هپی لند رشت و بازار بزرگ رشت از بهترین مراکز خرید رشت هستند.

بهترین مراکز خرید رشت گلسار کدامند؟

برج گلسار، مرکز خرید گلسار، مرکز خرید دیلمان، مرکز خرید ایرانیان از بهترین مراکز خرید رشت گلسار هستند

مرکز خرید پوشاک کودکان در رشت چه نام دارد؟

هپی لند

کدام‌یک از مراکز خرید رشت به کامپیوتر، موبایل و لوازم جانبی آن اختصاص دارد؟

پاساژ بزرگمهر، بازار موبایل بین‌الملل، پاساژ کامپیوتر گوهر و پاساژ علاالدین

منبع عکس کاور: pinterest

مطالب مرتبط:

دیدگاه