بهار: بهترین فرصت برای سفر به آنتالیا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
بهار: بهترین فرصت برای سفر به آنتالیا

با فرارسیدن بهار فصل رونق سفرهای گردشگری نیز اندک‌اندک آغاز می‌شود؛ در این میان، آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران ایرانی است که از موقعیت بسیار خوبی در این فصل زیبا برخوردار است. همراه کجارو باشید.

برخلاف اغلب شهرهای اروپایی که همچنان درگیر باران و رگبارهای بهاری هستند، آب‌وهوای آنتالیا با فرا رسیدن بهار گرم‌تر شده و ازاین‌رو، این منطقه را به گزینه‌ای ایدئال برای شروع تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است. در این فصل به‌راحتی می‌توان در امتداد بهترین ساحل های آنتالیا قدم زد و ضمن لذت بردن از غذاهای محلی و آفتاب دلچسب، در جشنواره‌های تفریحی به هنگام غروب آفتاب شرکت کرد.

سفر به آنتالیا در بهار

البته در این موقع از سال آب‌وهوای کلیه سواحل مدیترانه گرم‌تر می‌شود و در نتیجه، کلیه بلیط‌های ارزان رزرو شده و برنامه‌ریزی‌ها برای تعطیلات آخر هفته به‌تدریج آغاز می‌شود. ولی با وجود این رقابت در میان شهرهای مدیترانه‌ای برای جذب گردشگر، گستره متنوع دیدنی های آنتالیا، آن را به گزینه‌ای بی‌رقیب برای گردشگران تبدیل کرده است.

سفر به آنتالیا در بهار

به جرئت می‌توان ادعا کرد که آنتالیا به‌دلیل برخورداری از طبیعت زیبا، آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای و تنوع جلوه‌های فرهنگی، مدرن‌ترین شهر ترکیه به شمار می‌رود. بنابراین، جای تردیدی وجود ندارد که این منطقه به بهشت گردشگران در تمام سال تبدیل شده است. البته بهترین زمان سفر به آنتالیا به اولویت‌ها و ترجیح‌های گردشگران بستگی دارد و عوامل مختلفی مانند آب‌وهوا، تراکم گردشگران و... انتخاب زمان سفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

سفر به آنتالیا در بهار

ولی در حالت کلی، بهار و ابتدای تابستان بهترین فرصت از نظر آب‌وهوایی برای سفر به آنتالیا است؛ زیرا در ماه مه هوای منطقه گرم و آفتابی بوده و نسبت به تابستان از رطوبت کمتری برخوردار است. همچنین در پایان ژوئن آب‌ دریا نیز به‌اندازه کافی گرم شده و کاملا برای شنا مناسب است. ماه‌های ژوئیه و به‌ویژه اوت رطوبت و گرمای هوا شدت بیشتری دارند و حتی در شب نیز می‌توان گرما را احساس کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه