سعدآباد و استان فارس پربازدیدترین های گردشگری نوروز ۹۶

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
سعدآباد و استان فارس پربازدیدترین های گردشگری نوروز ۹۶

کاخ موزه سعد آباد پر بازدید ترین بنای تاریخی استان تهران و استان فارس و بناهای تاریخی شاخص این استان جزو پر بازدیدترین استان کشور در نوروز ۹۶ بوده است.

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی خبر داد:

سعدآباد در رأس بناهای تاریخی و استان فارس در راس استان‌های پر بازدید نوروز ۹۶ قرار گرفتند.

در نوروز ۹۶ بین ۹ تا ۱۰ میلیون گردشگر از بناها و موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازدید کردند، که بر اساس آمارها، حداقل رشد میزان بازدید از بناهای تاریخی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

محمدرضا کارگر با بیان اینکه استان‌های غربی کشور به دلیل برودت هوا در نوروز، در مقایسه با استان‌های بخش‌های شمالی و جنوبی و شرقی کشور، و نسبت به سال‌های گذشته با افزایش ورود گردشگر مواجه نبودند، گفت:

بر اساس آمار به دست آمده، استان فارس بیشترین حجم ورود گردشگر در نوروز ۹۶ را به خود اختصاص داده است

به این ترتیب خراسان رضوی و اصفهان پس از استان فارس به ترتیب دو استان با رتبه دو و سه در سطح کشور از نظر حجم بازدید گردشگران از بناهای تاریخی‌شان اعلام کرد.

او با اشاره به میزان درآمد استان اصفهان از بازدید گردشگران از بناهای تاریخی این استان در نوروز که چیزی حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت:

بر اساس مصوبه دولت، درآمد حاصل از بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی از بناهای اسازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول سال، به خزانه دولت واریز می‌شود و پس از آن براساس درآمد پیش‌بینی سازمان، میزان پیش‌بینی شده به سازمان میراث فرهنگی برگردانده می‌شود.

«سعدآباد»، «حافظیه»، «پاسارگاد» و «تخت جمشید» به ترتیب از آثاری تاریخی فرهنگی کشورمان هستند که از بین همه موزه‌ها و بناهای تاریخی کشور بیشترین درصد بازدیدکنندگان را از آن خود کرده‌اند

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی توضیح داد:

اگر سازمان میراث فرهنگی پیش‌بینی دقیقی از درآمد سالانه خود داشته باشد، می‌تواند در بودجه‌های سالانه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند و معمولا در صورتی که همان میزان پیش‌بینی، به دست امده باشد، دولت همان اعتبار را به این سازمان بر می‌گرداند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه