در آلانیا کجا خرید کنیم؟

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور چهار شنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
در آلانیا کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید آلانیا با وجود فروشگاه‌های متعدد، برندهای معتبر و امکانات رفاهی متنوع، از جاهای دیدنی آلانیا به شمار می‌رود.

آلانیا، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که با وجود سواحل و طبیعت زیبا، بناهای تاریخی، غارها، آبشارها و پارک‌های آبی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ترکیه به شمار می‌رود و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف است.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید آلانیا و بازارهای سنتی و محلی این شهر نیز گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشانند. این مراکز خرید تنوع چندانی ندارند؛ اما با وجود برندهای معتبر ترکیه و جهان و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع نظیر فضای بازی کودکان، هایپر مارکت، کافه و رستوران به مجموعه‌های تفریحی جذابی برای بازدیدکنندگان و به یکی از جاهای دیدنی آلانیا تبدیل شده‌اند.

بهترین مراکز خرید آلانیا:

مرکز خرید آلانیوم (Alanyum) 

  • آدرس: منطقه «جمهوریت» (Cumhuriyet)، بلوار «کیکوبات» (Keykubat)، شماره ۲۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۱۵۰۳۱۵ ۲۴۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۹:۳۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: alanyum.com
  • صفحه اینستاگرام: AlanyumAVM@

پروژه «مرکز خرید آلانیوم» به‌دلیل عدم وجود مراکز خرید بزرگ در آلانیا، شکل گرفت. در میان فضاهای بررسی‌شده برای این پروژه، بنای کنونی به‌عنوان مناسب‌ترین مکان انتخاب شد؛ ساختمانی که حدود پنج سال متروکه بود. پس از انتخاب محل مورد نظر، تغییراتی در ساختمان برای جایگزینی فروشگاه‌ها صورت گرفت و با برگزاری جلساتی با برندهای مطرح، قراردادهای اجاره با مناسب‌ترین برندها منعقد شد؛ برندهایی که در دیگر مراکز خرید آلانیا وجود ندارد و تنها در مراکز خرید مهم ترکیه یافت می‌شود.

مرکز خرید آلانیوم در آلانیا؛ منبع عکس: alanyum.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: alanyum.com؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید آلانیوم در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ خورشیدی) درهای خود را به روی عموم گشود و به‌عنوان اولین مرکز خرید مدرن در آلانیا با وجود فضای کافی و ترکیب برندهای مختلف ترکیه و بین‌المللی با مغازه‌های محلی، امکان خرید بازدیدکنندگان با سلیقه‌ها و بودجه‌های متفاوت را فراهم کرد.

فروشگاه‌های مرکز خرید آلانیوم در سه طبقه (همکف، اول و دوم) قرار گرفته است؛ در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، زیورآلات نقره، طلا و جواهرات، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، لوازم کادویی، لوازم‌خانگی، کالای خواب، مبلمان و لوازم الکترونیکی را خریداری کنید. 

مرکز خرید آلانیوم از امکانات رفاهی و خدماتی چون هایپرمارکت «کارفورسا» (Carrefour SA) (واقع در طبقه اول)، فضاهای بازی کودکان (واقع در طبقه اول)، پارک بازی کودکان وبزرگسالان (واقع در طبقه دوم)، سینما (واقع در طبقه دوم)، فودکورت با کافه و رستوران‌های متعدد (دارای انواع غذاهای ترکی، فست‌فود، انواع قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم؛ واقع در طبقه دوم)، بانک، داروخانه و پارکینگ برخوردار است.

مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی (Konakli Time Center)

«مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی» یکی از مراکز خرید محبوب در آلانیا است که سالانه بیش از ۲,۵۰۰,۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد. این مرکز خرید با ارائه محصولات برندهای مشهور جهانی با قیمت‌های مناسب، خریدی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای گردشگران فراهم می‌کند.

مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی در آلانیا؛ منبع عکس: grandzamanhotels.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: grandzamanhotels.com؛ عکاس: نامشخص

تایم سنتر کوناکلی زیربنایی برابر ۲۵,۰۰۰ متر مربع دارد و دارای ۵۶ فروشگاه در سه طبقه (زیرزمین، همکف و طبقه زیر شیروانی) است؛ در این فروشگاه‌ها محصولاتی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، اسباب‌بازی، صنایع دستی، لوازم خانه و آشپزخانه، موادغذایی و خشکبار به فروش می‌رسد.

از امکانات رفاهی و خدمات مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی می‌توان به سوپر مارکت «میگروس» (Migros) (واقع در طبقه زیرزمین)، کافه و رستوران، فضای تراس، مرکز تتو، صرافی، واحد فوریت‌های پزشکی، ویلچر، نگهبانی، دستگاه خودپرداز، پله‌برقی، آسانسور، نمازخانه بانوان و آقایان (واقع در طبقه زیر شیروانی)، سرویس بهداشتی بانوان و آقایان (واقع در طبقه زیرزمین) و پارکینگ رایگان اشاره کرد.

مرکز خرید مال آو آلانیا (Mall of Alanya)

«مال آف آلانیا» یا همان «مرکز خرید آلانیا» یکی از مراکز خرید محبوب و پرجنب‌وجوش آلانیا است که به‌صورت یک طبقه در فضای روباز قرار دارد. این مرکز خرید با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت از برندهای مختلف، کافه و رستوران، تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای گردشگران رقم می‎‌زند و نیازهای افراد با سلیقه‌های متفاوت را برآورده می‌کند.

مرکز خرید مال آف آلانیا؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Yaraslau Shubianok

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Yaraslau Shubianok

اوت‌لت نوا (Neva Outlet)

  • آدرس شعبه آلانیا: محله جمهوریت، بلوار کیکوبات، شماره ۲۷۴ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه «اکورجالار لوکا» (Okurcalar LUKA): محله اکورجالار، خیابان ۱۰۰۱ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه «اکورجالار سوهو» (Okurcalar SOHO): محله اکورجالار، بزرگراه D-400 (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه «پایالار لونا» (Payallar LUNA): منطقه پایالار، جاده «آتاتورک» (Ataturk)، شماره ۱۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه کوناکلی: منطقه پایالار، محله کوناکلی، بلوار «علاالدین کیکوبات» (Alaaddin Keykubat)، مقابل برج ساعت (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه میلا (Mila): محله «تورکلر» (Turkler) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۱۱۲۲۰۰ ۲۴۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • وب‌سایت: nevaoutlet.com
  • صفحه اینستاگرام: nevaoutlettr@

«اوت‌لت نوا» یکی از مراکز خرید پرطرفدار در ترکیه است که بیش از ۱۱ شعبه فعال در آلانیا و دیگر شهرها دارد. نوا اوت‌لت در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ خورشیدی) فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز خرید به مشتریانی که می‌خواهند کالاهای باکیفیت را با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنند، برندهای معروف جهان را با قیمت‌ تولیدکننده ارائه می‌کند.

اوت‌لت نوا در آلانیا شعبه اکورجالار سوهو؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Vermazinka

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Vermazinka (اوت‌لت نوا؛ شعبه اکورجالار سوهو)

مرکز خرید نوا اوت‌لت با بیش از ۶۰ برند ترکیه و بین‌المللی، کالاهایی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، کوله‌پشتی، محصولات مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، زیورآلات، لوازم و پوشاک ورزشی، لوازم دکوری منزل، کالای خواب، لوازم خانه و آشپزخانه و لوازم برقی عرضه می‌کند.

علاوه بر فرصت‌های خرید باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در اوت‌لت نوا می‌توانید از فضاهای سرپوشیده و روباز لذت ببرید و اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

اوت‌لت مارکا میکس (Marka Mix)

  • آدرس: محله «سوگوزو» (Sugozu)، جاده قدیم آنتالیا (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ تا ۲۱؛ یکشنبه‌ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ 

«اوت‌لت مارکا میکس» یکی از مراکز خرید آلانیا است که در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ خورشیدی) فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز خرید ۶ طبقه دارد و هر طبقه آن به‌ فروش و عرضه کالای خاصی می‌پردازد. 

اوت‌لت مارکا میکس در آلانیا؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Леонид Плотников

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Леонид Плотников

اوت‌لت مارکا میکس در تمام روزهای سال امکان خرید کالاهای باکیفیت، ارزان‌قیمت و تخفیف‌دار را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در این مرکز خرید می‌توانید از برندهای معتبر ترکیه و بین‌المللی، کالاهای متفاوتی از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، چمدان، ساعت، اسباب‌بازی، لوازم دکوری منزل، منسوجات خانگی و کالای خواب را خریداری کنید. همچنین انواع محصولات غذایی، ادویه‌جات، خشکبار و شیرینی‌جات در مارکا میکس موجود است.

بلوار آتاتورک (Ataturk Blvd)

«بلوار آتاتورک» یکی از خیابان‌‌های معروف در آلانیا است که در آن فروشگاه‌ها، پاساژها و هتل‌های متعددی وجود دارد. بیشتر مغازه‌ها به فروش پوشاک اشتغال دارند و چند برند مشهور ترکیه و بین‌المللی نیز در میان‌ آن‌ها به چشم می‌خورد.

بلوار آتاتورک در آلانیا: منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Necmi Demirkeser

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Necmi Demirkeser

در بلوار آتاتورک می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات چرمی، اکسسوری، طلا و جواهرات، ساعت، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، ادوات موسیقی، لوازم خانه و آشپزخانه، محصولات غذایی، آجیل، خشکبار و انواع شیرینی را خریداری کنید؛ پس از خرید و گشت‌وگذار، سری به رستوران‌های این بلوار بزنید و انواع غذاهای ترکی، پیتزا، فست‌فود را امتحان کنید یا در کافه‌‌های آن یک فنجان قهوه بنوشید و ساعات خوشی را سپری کنید.

بازار بزرگ آلارا (Alara Grand Bazaar)

  • آدرس: محله اکورجالار، بزرگراه D-400 (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: هفت تا ۰۰:۳۰ بامداد

«بازار بزرگ آلارا» از بازارهای اصلی آلانیا است که مانند دیگر بازار‌های بزرگ، قلب اقتصادی شهر است. این بازار که کالاهای خود را به‌صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی عرضه می‌کند، روزانه تعداد بسیاری از گردشگران را به‌سمت خود می‌کشاند.

بازار بزرگ آلارا در آلانیا؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Ronny Gasch

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Ronny Gasch

در بازار بزرگ آلارا می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، چمدان، عطر و ادوکلن، لوازم دکوری منزل، اسباب‌بازی، طلا و جواهرات، پارچه، حوله، قلیان، تخته نرد، مواد غذایی، ادویه‌جات، آجیل و خشکبار، انواع شیرینی، قهوه ترک، انواع چای، صنایع دستی و سوغات آلانیا را تهیه کنید. 

جمعه بازار 

  • آدرس: محله «حاجت» (Hacet Mahallesi) 

«جمعه بازار» یکی از بازارهای محلی در آلانیا است که بهترین مکان برای خرید میوه و سبزیجات تازه در صبح روز جمعه به شمار می‌رود. در این بازار، ساکنان روستاهای اطراف گرد هم می‌آیند و محصولات ارگانیک برداشت‌شده در طول هفته را به قیمت مناسبی به فروش می‌رسانند. 

 جمعه بازار آلانیا؛ منبع عکس: alanya.bel.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: alanya.bel.tr؛ عکاس: نامشخص

در جمعه بازار آلانیا مجموعه‌ای از پوشاک، کیف و کفش، ظروف سرامیکی، صنایع دستی، خوراکی‌های سنتی ، مواد غذایی، ادویه‌جات نیز یافت می‌شود. در این بازار می‌توانید برای خانواده و دوستان خود سوغاتی بخرید.

از سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ خورشیدی)، پروژه‌ای توسط شهرداری آلانیا مبنی بر ساخت یک جمعه بازار سرپوشیده به‌همراه پارکینگ، سینما و کتابخانه دیجیتال در دست اجرا است؛ ازاین‌رو جمعه بازار آلانیا از جایگاه قبلی خود در محله «شکرخانه» (Sekerhane) به جایگاه فعلی در محله حاجت انتقال یافت. جمعه بازار جدید طبق قرارداد،‌ در سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۴۰۲ خورشیدی) افتتاح می‌شود. این جمعه بازار در فهرست یکی از جاهای دیدنی آلانیا است. 

نوا اوت‌لت در آلانیا؛ منبع عکس: nevaoutlet.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: nevaoutlet.com؛ عکاس: نامشخص

اگر شما نیز تجربه بازدید از مراکز خرید آلانیا را دارید، در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید آلانیا کدامند؟

مرکز خرید آلانیوم، مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی، مرکز خرید مال آو آلانیا، اوت‌لت نوا، اوت‌لت مارکا میکس، بلوار آتاتورک، بازار بزرگ آلارا و جمعه بازار

منبع عکس کاور: liderconstruction.com.tr؛ عکاس: نامشخص (مرکز خرید آلانیوم)

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه