نکات آماده کردن چمدان برای سفری دو روزه

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
نکات آماده کردن چمدان برای سفری دو روزه

جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر باید با دقت انجام شود و باید نکات مختلفی را در این خصوص مورد توجه قرار دهند تا هم چمدان سبک‌تری داشته باشند و هم در طول سفر با کمبود وسایل ضروری مواجه نشوند. با کجارو همراه شوید.

جمع کردن چمدان برای سفر دو روزه کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. اما اغلب افراد طوری فکر می‌کنند که باعث می‌شود جمع کردن وسایل تبدیل به کار بسیار سختی شود. در حالی که این طور نیست و باید نگاه ساده‌تری به موضوع داشت. اصولا افراد دوست ندارند که وسایل زیادی را با خود به همراه ببرند و برای یک سفر دو روزه بردن وسایل ضروری کافی است. اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که بردن وسایل کم نیز باید با دقت انجام شود تا مبادا در طول سفر متوجه فراموش کردن وسیله‌ای ضروری شوید. مهم نیست که چگونه سفر می‌کنید، فقط باید فکر کنید که به چه وسایلی در طول سفر نیاز خواهید داشت و چه وسایلی را باید با خود به همراه نبرید. در این صورت می‌توانید سفری دلنشین و البته بدون کوله باری از وسایل اضافه داشته باشید. در این مقاله از کجارو قصد داریم تا نکاتی در خصوص جمع کردن وسایل و آماده شدن برای سفری دو روزه را ذکر کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه کجارو باشید.

جلوگیری از همراه بردن وسایل غیرضروری

بررسی وضعیت آب و هوا در مقصد

آماده کردن ساک

بهتر است که گردشگران پیش از سفر به مقصد مورد نظر، وضعیت آب‌وهوای آن منطقه را مطالعه کنند و بسته به شرایط آب‌وهوایی، لباس مناسب با خود به همراه ببرند. مناطقی که آب‌وهوای گرم دارند باعث می‌شوند تا گردشگر لباس‌های کمتری با خود به همراه ببرد و دیگر نیازی نیست تا لباس‌های ضخیم را در چمدان قرار دهد و بردن شلوارک و تیشرت می‌تواند کافی باشد. اما در مناطقی که آب‌وهوای آن‌ها سردتر است گردشگران مجبورند تا لباس‌های گرمی نظیر ژاکت و کت را در چمدان‌شان قرار دهند که همین موضوع نیز باعث سنگین‌تر شدن چمدان می‌شود.

اگر پیش بینی آب‌وهوا حاکی از وجود بارش باران در منطقه مورد نظر بود، بهتر است که حتما با خود چتری کوچک داشته باشید. اما اگر در طول سفر با بارش سیل‌آسا غیرمنتظره روبه‌رو شدید نیز بهتر است که از مسئول سفر یا هتل‌دار یک چتر بزرگ قرض بگیرید.

 چمدان مناسب انتخاب کنید

آماده کردن ساک

از آنجایی که قصد سفری دو روزه را دارید، یک چمدان کوچک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. از سایر موارد مناسب در این خصوص می‌توان به استفاده از کوله پشتی، کیسه‌های وسایل یا چمدان‌های چرخ‌دار کوچک اشاره کرد. گردشگران می‌توانند با در نظر گرفتن موارد زیر، فضای بیشتری در چمدان‌هایشان داشته باشند:

  • لباس‌هایی که چروک نمی‌شوند را رول کنید. از جمله لباس‌هایی که می‌توان به صورت رول شده در چمدان قرار دارد تی‌شرت‌ها، شلوار‌های جین و برخی از لباس‌های کتان هستند. بعد از رول کردن این گونه از لباس‌ها، آن‌ها را در انتهای چمدان قرار دهید.
  • لباس‌هایی که امکان چروک شدن را دارند تا بزنید. از جمله لباس‌های این چنینی می‌توان به پیراهن های پنبه‌ای و تمام لباس‌هایی که از ابریشم یا ساتن ساخته شده‌اند اشاره کرد. لباس‌های تا شده را بهتر است روی لباس‌های رول شده قرار دهید.
  • لباس‌هایی بزرگ نظیر شلوار و دامن را از وسط تا کرده و چمدان بگذارید.
  • از فضاهای موجود نهایت استفاده را بکنید. فضاهای خالی موجود در چمدان که ممکن است بین لباس‌ها و موارد این چنینی باشد پیدا کرده و وسایلی نظیر جوراب، لباس زیر و شارژر را در جاهای این چنینی بگذارید.

استفاده حداکثری از کیف لپ تاپ

آماده کردن ساک

کیف‌های لپ‌تاپ اصولا جاهای مختلفی برای قرار دادن وسایل دارند. بهتر است که از این کیف‌ها نهایت استفاده را کرده و علاوه بر لپ‌تاپ، اسناد ضروری را نیز در این کیف قرار دهید. در جیب‌های کوچک کیف‌های لپ تاپ می‌توان MP3 پلیر، هندزفری، موبایل، فلش و کارت‌های تجاری را قرار داد. جیب‌های بزرگ این کیف نیز می‌توانند برای قرار دادن شارژر و آداپتور‌های کوچک مناسب باشند.

از جیب‌هایتان استفاده کنید

آماده کردن ساک

وسایل کوچکی نظیر کلید‌ها، موبایل‌های کوچک و MP3 پلیر‌ها را می‌توانید در جیب لباس‌هایتان قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر قصد سفر از طریق هواپیما را دارید،‌ بهتر است که در فرودگاه وسایل این چنینی را هنگام رد شدن از ایست بازرسی X-Ray از جیب‌تان خارج کنید. اگر در زمستان سفر می‌کنید بهتر است که تمام وسایل این چنینی را در جیب کت‌تان قرار دهید تا در یک مرحله ایست بازرسی به اتمام برسد.

جمع کردن لباس و لوازم ضروری

تنها لباس‌هایی که نیاز دارید را بردارید

آماده کردن ساک

پیش از سفر بهتر است لیستی از فعالیت‌هایی که در طول سفر قصد دارید انجام دهید را جمع‌آوری کنید. این کار باعث می‌شود که وسایل ضروری را انتخاب کنید. برای مثال اگر برنامه‌ای برای گشت‌وگذار در شهر و قدم زدن در ساحل دارید دیگر نیازی به کفش‌های پاشنه بلند و لباس رسمی نیست. برای چنین شرایطی انتخاب‌های زیر می‌توانند معقول باشند:

  • ۲ عدد پیرهن
  • ۲ عدد شلوار یا شلوارک/دامن
  • ۳ جفت لباس زیر
  • ۱ عدد پیژامه
  • ۳ جفت جوراب/جوراب شلواری

 لباس‌هایی را انتخاب کنید که برای مکان‌های مختلف مناسب باشند

آماده کردن ساک

بهتر است در طول سفر رنگ لباس‌هایتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که برای مکان‌های مختلف مناسب باشند و بتوان آن‌‌ها را در جاهای مختلف پوشید. گزینه‌های زیر در خصوص لباس‌هایی با شرایط مناسب برای مکان‌های مختلف می‌توانند مناسب باشند:

  • یک بولیز سفید رنگ
  • شلوار یا دامن به رنگ مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری
  • صندل به رنگ مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری
  • کفش ورزشی به رنگ مشکی (برای زمانی که شلوار می‌پوشید)

 کفش کمتری با خود به همراهتان ببرید

آماده کردن ساک

همان‌طور که در بالا گفته شد، بهتر است برای سفر‌های دو روزه لباس و کفش‌هایی انتخاب کنید که برای مراسم و مکان‌های مختلف مناسب باشند و بتوان در همه جا از آن‌ها استفاده کرد. اما اگر مجبور هستید تا کفش دیگری را نیز به همراه ببرید،‌ بهتر است کفشی که سنگین‌تر است را پا کنید و کفش سبک‌تر را داخل چمدان قرار دهید. برای اینکه لباس‌هایتان نیز کثیف نشوند، بهتر است کفش‌ها را ابتدا در کیسه پلاستیکی قرار داده و س‍پس در چمدان بگذارید.

زیورآلات کمتری همراهتان ببرید

آماده کردن ساک

برای یک سفر دو روزه باید تنها زیورآلاتی را به همراه داشته باشید که واقعا به آن‌ها نیاز دارید. با انتخاب زیورآلات ضروری می‌توانید فضای بیشتری نیز در چمدانتان برای قرار دادن وسایل دیگر نگهدارید. اگر در طول این سفر دو روزه باید در یک رویداد رسمی نیز شرکت کنید، بهتر است زیورآلاتی را با خود ببرید که با لباس‌های مناسب برای تمام‌ مکان‌ها همگام باشند. گزینه‌های زیر می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند:

  • ساعت
  • حلقه ازدواج
  • گردنبند ساده طلا یا نقره
  • گوشواره گل میخی

جمع آوری لوازم آرایشی

لوازم بهداشتی را که چندان در طول سفر نیازشان ندارید همراهتان نبرید

آماده کردن ساک

هرچه لوازم بهداشتی آرایشی کمتری در طول سفر داشته باشید، چمدانتان نیز سبک‌تر خواهد بود. البته بهتر است پیش از اینکه لوازم بهداشتی مورد نیازتان را در چمدان قرار دهید، لیست وسایلی که هتل در اختیارتان قرار می‌دهد را مطالعه کنید. بسیاری از اقدامات گاه‌ها اتو، شامپو، لوازم محافظت از مو و صابون یا ژل استحمام را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برخی از هتل‌ها نیز دارای سشوار، لوازم خیاطی، پنبه، گوش پاک کن و لوسیون دست و بدن هستند.

البته اگر با دوستان یا اقوام‌تان به سفر می‌روید می‌توانید از وسایل آن‌ها نیز در صورت رضایت‌شان استفاده کنید و سپس با انجام کار‌هایی دیگر، این خدمت‌شان را جبران نمایید.

 خرید لوازم بهداشتی مربوط به سفر

آماده کردن ساک

حتی اگر این سفر دو روزه را با هواپیما نیز انجام نمی‌دهید بهتر است که لوازم بهداشتی مناسب برای سفر را که به شکل‌های مختلف در بازار وجود دارند خریداری کنید و در جایی نظیر یکی از جیب‌های کیف لپ‌تاپ قرار دهید تا در صورت نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اگر هم این سفر را با هواپیما انجام خواهید داد، در این صورت اقدام مذکور می‌تواند عبور از بازرسی‌های امنیتی را ساده‌تر کند. درون این بسته‌های بهداشتی مربوط به سفر، لوازمی با میزان ۱۰۰ میلی لیتر یا کمتر وجود دارند که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهید شد:

  • خمیر دندان
  • دهان شویه
  • دئودورانت
  • کرم ضد آفتاب
  • ژل مو
  • اسپری مو

تنها لوازم آرایش ضروری را به همراه ببرید

آماده کردن ساک

سعی کنید لوازم آرایشی محدودی را در چمدان قرار دهید و اگر مشکل پوستی دارید و همیشه از موادی برای پوشش آن استفاده می‌کنید حتما این مواد آرایشی را نیز همراهتان داشته باشید. سعی کنید لوازمی را برای آرایش به همراه ببرید که کارایی زیادی برایتان دارند. از جمله این لوازم آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براق‌کننده‌های لب
  • پودر‌های آرایشی
  • مداد‌های ترکیبی خط چشم و سایه چشم

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید با برخی نکات مهم در خصوص جمع کردن چمدان برای سفری دو روزه آشنا شدیم. شما چه نکاتی را در این خصوص توصیه می‌کنید؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه