مسافران نوروزی و چهار میلیون جابه جایی در فرودگاه های کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
مسافران نوروزی و چهار میلیون جابه جایی در فرودگاه های کشور

تعطیلات نوروزی، فرصتی است تا ظرفیت فرودگاه‌های کشور در جابه جایی حدود چهار میلیون مسافربا امکانات در نظر گرفته در آنها سنجیده می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت:

پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروزی، حدود چهار میلیون مسافر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز در فرودگاه های کشور جابه جا شوند.

رحمت الله مه آبادی شنبه در بازدید از فرودگاه بندرعباس اظهار داشت:

از آغاز طرح ویژه نوروزی در کشور تا پایان سوم فروردین ماه، بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار مسافر در فرودگاه های کشور جابه جا شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

امسال با برنامه ریزی انجام شده که درراستای زیباسازی فضای ترمینال‌ها، سالنهای ترانزیت، محوطه‌های فرودگاهی برای ایام نوروز تأکید شده بود فعالیت‌های مناسبی در فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

با توجه به اقدامات انجام شده برای توسعه هر چه بیشتر فرودگاه بندرعباس، نیز تصمیم گیری شده و امسال احداث برج تکنیکال بلاک، احداث پایانه جدید، عملیات نصب رادار خلیج فارس و جمع آوری آبهای سطحی فرودگاه و تامین ایمنی و امنیت این فرودگاه با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

با توجه به اینکه تعداد فرودگاه های ایران ۵۰ عدد می باشد طرح سفرهای نوروزی هوایی کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۶ در اکثر فرودگاه های کشور ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه