دیدنی های والنسیا، شهر تاریخ و هنر اسپانیا (قسمت اول)

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
دیدنی های والنسیا، شهر تاریخ و هنر اسپانیا (قسمت اول)

والنسیا بعد از مادرید و بارسلونا، سومین شهر بزرگ اسپانیا است که در رقابت با بهترین شهرهای اروپا، میراث و فرهنگ غنی دارد. با کجارو همراه شوید تا با دیدنی‌های آنجا آشنا شوید.

والنسیا را می‌توان یکی از پرجنب و جوش‌ترین شهرهای اسپانیا محسوب کرد که رو به رشد بوده و یکی از شهرهای بین‌المللی جهان است. اگر به این شهر سفر کردید، بیشتر وقت شما در قسمت قدیمی شهر، «El Carmen» صرف خواهد شد. اگر به دنبال آرامش در ساحل هستید، یا دوست دارید گشتی در موزه‌ها بزنید، یا در محله‌ی قدیمی قدم بزنید یا این که در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید، همه و همه را می‌توانید در والنسیا انجام داده و از تمامی لحظات سفر خود لذت ببرید. در ادامه دیدنی‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. 

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا قلب تپنده‌ی شهر قدیمی والنسیا، ال کارمن، است. این کلیسا در خیابان‌های کوچک و تو در توی تاریخی والنسیا قرار دارد. اینجا ساختمان بزرگی است که هم داخل و هم خارج آن حیرت‌انگیز است. شما می‌توانید از این ساختمان دیدن کرده و با راهنمای صوتی در مورد تاریخ این بنا اطلاعات بیشتری کسب کنید. کلیسای جامع والنسیا، کلیسایی کاتولیکی رومی است که در سال ۱۲۳۸ توسط اولین اسقف والنسیا بعد از Reconquista ساخته شد. این کلیسا در آن سوی کلیسای جامع Visigothic قرار دارد (این کلیسا در دوران مورها، مسلمانان اسپانیا، به مسجد تبدیل شد). در کلیسای والنسیا نقاشی‌های متعلق به قرن ۱۵ دیده می‌شود که برخی از آن‌ها آثار هنرمندان محلی و برخی دیگر آثار هنرمندان رومی است.

موقعیت کلیسای جامع والنسیا روی نقشه

شهر هنرها و علوم والنسیا

شهر هنرها و علوم والنسیا

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری والنسیا، شهر هنرها و علوم این شهر است که یک مجموعه‌ی تفریحی، فرهنگی، هنری و علمی است. اینجا جهان فرهنگی آینده‌محور است که در ۵ ساختمان و زمینی به مساحت ۳۵۰ هزار متر مربع ایجاد شده است. شاید بخواهید ساعت‌ها در این ساختمان‌ها بگردیدکه هنر معماران محلی، سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کاندلا هستند. شاید هم دلتان خواست از یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این مجموعه دیدن کنید. این مجموعه در سال ۱۹۹۸ به بهره‌برداری رسیده است. آکواریوم و موزه‌ی علوم، دو جاذبه‌ی بسیار مهم شهر هنرها و علوم والنسیا است. 

موقعیت شهر هنرها و علوم والنسیا روی نقشه

موزه علوم 

موزه علوم والنسیا

موزه‌ی علوم در والنسیا، موزه‌ی علوم «Principe Felipe» (پرنس فیلیپ) نامیده می‌شود. همانطور که اشاره شد، این موزه در قلب شهر هنرها و علوم والنسیا قرار دارد و یک نمایشگاه تعاملی است که برای تمامی سنین، آموزشی و سرگرم‌کننده است. در این موزه نمایشگاه‌های دائمی در کنار نمایشگاه‌های موقتی برگزار می‌شود، از نظریه‌ی انیشتین گرفته تا مارول کامیکس. خود ساختمان موزه نیز یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های شهر هنرها و علوم است که ساختاری شبیه اسکلتی غول‌پیکر دارد. 

باغ های توریا (Turia Gardens)

باغهای توریا والنسیا

رودخانه‌ی توریا از دهه‌ی ۵۰ میلادی، زمانی که پس از جاری شدن سیل منحرف شد، در شهر کشیده شده است. بعد از آن بستر رودخانه به پارک تبدیل شد و اهالی شهر برای پیاده‌روی، دویدن، اسکیت و دوچرخه‌سواری به این پارک می‌روند. این مجموعه باغ، از بزرگ‌ترین باغ‌های شهری اسپانیا است. از این باغ‌ها مسیرهای بسیار زیبا و منحصر به فردی برای رفتن به شهر هنرها و علوم، برج‌های Serranos و باغ‌وحش Bioparc وجود دارد. 

موقعیت باغ های توریا روی نقشه

بازار مرکزی والنسیا

بازار مرکزی والنسیا

بازار مرکزی والنسیا بازاری چشم‌نواز و پر از رنگ و جنب و جوش است. در این بازار بیش از هزار غرفه و مغازه، بهترین محصولات فصلی را ارائه می‌کند که بسیار خیره‌کننده است و به شما نشان می‌دهد که غذای واقعی یعنی چه. این بازار در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اروپا است. گفته می‌شود بازار مرکزی والنسیا قدیمی‌ترین بازار عمومی است که هنوز هم کسب و کار و تجارت در آن جریان دارد. شیشه‌های رنگی سقف این بازار بر زیبایی ساختار آن افزوده است. این روزها هر هفته به جز یکشنبه‌ها باز است و می‌توانید جریان زندگی مردم محلی را والنسیا را اینجا از نزدیک ببینید.

موقعیت بازار مرکزی والنسیا روی نقشه

ساختمان La Lonja

 ساختمان La Lonja والنسیا

روبه روی بازار، ساختمانی وجود دارد که در قرن ۱۵ میلادی، مرکز تبادلات ابریشم بود و آن را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های معماری داخلی به سبک گوتیک در اروپا دانست. این ساختمان یکی از میراث جهانی محسوب می‌شود. ساخت این بنا بین سال‌های ۱۴۸۲ تا ۱۵۳۳ ساخته شده است و ۳ بخش دارد که شامل ساختمان مرکزی (محلی برای امضای قراردادها)، دادگاه تجاری و سلول‌هایی برای نگهداری بدهکارانی که در دادگاه محکوم می‌شدند، می‌شود. باغی پر از درخت پرتقال به آن وصل است که بر زیبایی معماری این ساختمان افزوده است.

بیشتر بخوانید:

موقعیت ساختمان La Lonja روی نقشه

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا مالزی

این موزه در حقیقت یکی از مهم‌ترین موزه‌های اسپانیا است، با این حال کمتر مورد توجه قرار گرفته است. موزه‌ی هنرهای زیبای والنسیا در ساختمانی قرار دارد که مدرسه‌ی علوم دینی بود. در این موزه از مجموعه‌ای متعلق به قرن ۱۴ الی قرن ۱۶ نگهداری می‌شود که از آن جمله می‌توان به آثار ولاسکز، ال گرکو و هنرمندان زیادی از والنسیا، مانند سورولا (Sorolla) اشاره کرد. یک اتاق جدید در این موزه برای نقاشی‌ها، توسط فرانسیسکو گویا اختصاص داده شده است. 

موقعیت موزه هنرهای زیبای والنسیا روی نقشه

باغ وحش Bioparc

باغ وحش Bioparc والنسیا

در باغ وحش Bioparc حیوانات در زیستگاهی طبیعی زندگی می‌کنند که آن را می‌توان ورژن قرن بیست و یکی باغ وحش نامید. در این باغ وحش می‌توانید در اکوسیستم دشتی وسیع، جنگل‌های ماداگاسکار و (قسمت استوایی) آفریقا گشت و گذار کنید و در عین حال حیوانات زیادی را مانند گوریل، پلنگ، کرگدن، اسب و آبی و غیره را از نزدیک ببینید. باغ وحش Bioparc در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و در باغ‌های توریای قرار دارد. اینجا به جای استفاده از نرده و قفس برای جداسازی جایگاه نگهداری حیوانات از مردم، از موانع طبیعی مانند تخته‌سنگ‌های بزرگ، گودال‌ها و رودخانه‌ها استفاده شده است. 

موقعیت باغ وحش Bioparc روی نقشه

موزه ملی سرامیک

موزه ملی سرامیک والنسیا

در سفر به والنسیا حتی اگر دوست نداشته باشید که به موزه بروید، حداقل به موزه‌ی ملی سرامیک بروید و از نمای بیرونی آن که از مرمر سفید و متعلق به قرن ۱۸ میلادی است، بازدید کنید. درون موزه آثار سرامیکی از دوران یونان و روم باستان و ادوار دیگر به نمایش گذاشته شده است. ارزش این را دارد که به آشپزخانه‌ی سنتی کاشی‌کاری شده‌ی والنسیا در طبقه‌ی آخر این عمارت بروید. ساختمان موزه در قرن ۱۵ ساخته شده و در قرن ۱۸ نیز به سبک روکو بازسازی شده است. 

موقعیت موزه ملی سرامیک والنسیا روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه