تکذیب خبر ناتوانی مالی ایران ایر در خرید اولین بوئینگ نو به کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
تکذیب خبر ناتوانی مالی ایران ایر در خرید اولین بوئینگ نو به کشور

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بحث ناتوانی مالی ایران ایر در موضوع ورود اولین بوئینگ ۷۷۷ نو به کشور را تکذیب کرد.

«فرهاد پرورش» مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب بحث ناتوانی مالی ایران ایر در موضوع ورود اولین بوئینگ ۷۷۷ نو به کشور گفت:

بوئینگ، پیشنهاد تحویل بوئینگ ۷۷۷ ترکیش ایر را به ما داد، اما پس از بررسی‌های فنی و اقتصادی دیگر این هواپیما موجود نبود.

پرورش درباره مباحث مطرح شده در خصوص بوئینگ ۷۷۷ بیان کرد:‌

بر اساس قراردادی که با کمپانی بوئینگ داریم اولین فروند فروردین سال ۹۷ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد.

وی افزود که با این حال هواپیماسازی بوئینگ به ایران ایر پیشنهاد داد یک فروند هواپیمای بوئینگ از سری ۷۷۷ که جزو سفارشات هماست موجود است و می‌تواند زودتر از موعد مقرر آنرا تحویل دهد.

بوئینگ ۷۷۷

وی بیان کرد که در این راستا نیز کارشناسان ایران ایر بررسی‌های فنی و اقتصادی را با هدف این که آیا هواپیما مطابق نیازهاست، انجام دادند.

مدیرعامل ایران ایر با یادآوری این که این بررسی‌ها انجام شد، بیان کرد که این در حالی است که دیگر هواپیمای مذکور موجود نیست.

پرورش با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص ناتوانی مالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن در عدم ورود اولین بوئینگ نو به ناوگان هوایی کشور، تاکید کرد:

هم بانک مرکزی و بانک‌های واسط به خوبی برای خرید هواپیما با ایران ایر همکاری کرده‌اند و بنده بارها از آنها بابت این مسئله قدردانی کرده‌ام.

وی گفت که در بازار حمل ونقل هوایی این قبیل مسائل وجود دارد و در حال حاضر هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ موجود نیست که بخواهیم آن را تحویل بگیریم و بحث ناتوانی مالی را در این ماجرا تکذیب می‌کنم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که خوشبختانه ایران ایر مشکلی در خصوص منابع مالی خرید هواپیما ندارد.

مطالب مرتبط:

منبع كن نيوز

دیدگاه