برگزاری نمایشگاه «لوور در تهران» به مدت ۴ ماه

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
برگزاری نمایشگاه «لوور در تهران» به مدت ۴ ماه

آثاری از موزه لوور برای نخستین بار در تهران به نمایش درمی‌آید.

«محمدرضا کارگر» مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور گفت:

برای اولین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور تحت عنوان لوور در تهران برپا می‌شود. این نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان معاونت میراث فرهنگی (موزه ملی ایران) و موزه لوور در اسفندماه سال گذشته برپا می‌شود.

او افزود که در این نمایشگاه آثاری بسیار با ارزش از موزه لوور مربوط به تمدن‌های مصر، یونان، رم باستان و آثاری از هنر کشور فرانسه در محل موزه ملی ایران به‌مدت ۴ ماه به نمایش درمی‌آید.

موزه لوور

کارگر همچنین با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه آثار موزه لوور برای اولین‌بار به ایران امانت داده می‌شود گفت که این موضوع حاکی از اعتماد بین دو طرف و همچنین رشد سطح موزه‌داری دو کشور ایران و فرانسه است.

او با دعوت از همه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تاکید کرد:

نمایش این آثار، جدا از اینکه کمک می‌کند تا آگاهی و دانش مردم کشورمان از حوزه تمدن‌های مختلف افزایش پیدا کند، نشان از قابلیت فرهنگی کشورمان و همچنین دلیلی بر ثبات و امنیت کشور ماست و این اتفاق همچنین نشان از جهشی جدی در مسیر موزه‌داری کشور است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور در پایان گفت که کشورهایی همچون ارمنستان و کره جنوبی نیز در سال جاری نمایشگاه‌هایی در ایران برگزار خواهند کرد و کشور مکزیک هم پیشنهاد کرده است که نمایشگاهی از آثار تمدن خود در ایران برگزار کند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه