جنون آورترین جت های شخصی دنیا (قسمت اول)

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
جنون آورترین جت های شخصی دنیا (قسمت اول)

همیشه دارایی‌های افراد ثروتمند برای دیگران جذاب است. یکی از این دارایی‌ها جت شخصی است. برای آشنایی با جنون‌آور ترین جت‌های شخصی دنیا با کجارو همراه باشید.

افراد لیست ما آنقدر ثروتمند هستند که نمی‌دانند چگونه پول خود را خرج کنند. تعدادی از آن‌ها بیش از یک جت شخصی دارند و تعدادی از آن‌ها جت‌هایشان را با طلا تزیین می‌کنند. در این لیست افراد مختلفی از جمله رییس جمهور آمریکا، کارگردان بزرگ سینما و تعداد زیادی هنرمند معروف قرار دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. دونالد ترامپ (Donald Trump)

جت شخصی دونالد ترامپ

این مرد کسی نیست که فقط یک هواپیمای خصوصی با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ را داشته باشد. ترامپ در واقع مالک یک بویینگ ۷۵۷ است. این هواپیمایی است که بویینگ برای خطوط هوایی می‌سازد و ظرفیت صدها مسافر را دارد.

جت شخصی دونالد ترامپ

این یک جت شخصی سازی شده است که سرویس بهداشتی آن با سنگ مرمر پوشیده شده و بیش از یک اتاق خواب دارد. داخل جت با طلا تزیین شده و ارزش آن ۹۵ میلیون دلار است.

۲. جان تراولتا (John Travolta)

جت شخصی جان تراولتا

جان کمی با دیگر افراد لیست متفاوت است. او در واقع مالک تعداد زیادی جت است. همچنین گواهینامه خلبانی نیز دارد که می‌تواند تمامی جت‌هایش را شخصا به پرواز در بیاورد.

خانه‌ی جان تراولتا

خانه فوق‌العاده بزرگ او بیشتر شبیه یک آشیانه هواپیما است. او یک جت کوچک برای تفریح، یک جت بزرگ‌تر برای خانواده و یک بویینگ ۷۰۷ برای جابه‌جایی سریع به هرجای دنیا دارد. همچنین برای او یک فرودگاه مخصوص در نظر گرفته شده است.

۳. بیل گیتس (Bill Gates)

جت شخصی بیل گیتس

با اینکه ارزش خالص دارایی‌های بیل گیتس به ۸۰ بیلیون دلار می‌رسد، او یک ‌Bombardier DB700 را برای پروازهای خود انتخاب کرده است. این هواپیما می‌تواند به هرجای دنیا سفر کند و حتی یک بار هم برای سوخت‌گیری فرود نیاید. ارزش این جت از دیگر جت‌های افراد ثروتمند بیشتر است.

جت شخصی بیل گیتس

این بزرگ‌ترین جت موجود در لیست ما نیست اما بسیار راحت است.

۴. سلن دیان (Celine Dion)

جت شخصی سلن دیان

سلن صاحب یک جت شخصی جذاب است. او همچنین یک جزیره شخصی نیز دارد. با وجود ارزش خالص دارایی ۴۰۰ میلیون دلاری او تقریبا هر آنچه که بخواهد می‌تواند بخرد.

جت شخصی سلن دیان

با وجود یک جت فوق سریع شما راحت‌تر می‌توانید به جزیره شخصی و عمارت‌های خود در سراسر دنیا سفر کنید. مگر اینکه بخواهید با کشتی سفر کنید که مسلما سلن دیان آن‌ را هم دارد.

۵. اوپرا وینفری (Oprah Winfrey)

جت شخصی اوپرا وینفری

اوپرا هم مانند بقیه افراد لیست یک جت فوق سریع دارد. ارزش خالص دارایی‌های او ۵۰ میلیون دلار است.

جت شخصی اوپرا وینفری

قطعا زندگی راحت‌تر بود اگر می‌توانستیم جت شخصیمان را سوار شویم و به سرعت به هرجایی که دلمان می‌خواست سفر کنیم. اگر زندگی اوپرا را داشتیم حتما داشتن این امتیاز را درک می‌کردیم.

۶. جی زی (Jay Z) و بیانسه (Beyonce)

جت شخصی جی زی و بیانسه

این زوج کاملا شگفت انگیز هستند. بیانسه در روز پدر یک جت شخصی سفارشی به جی زی هدیه داد.

جت شخصی جی زی و بیانسه

این جت یک Bambardier Challenger 850  است که یک آشپزخانه کامل و یک اتاق خواب دارد.

۷. رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)

جت شخصی رومن ابراهاموویچ

بویینگ ۷۶۷ جامبو جت رومن هم یکی دیگر از ولخرجی‌های واحد هوایی، در حد دونالد ترامپ است. آبراموویچ نهمین مرد ثروتمند روسیه است و تعداد قایق‌های تفریحی و ماشین‌هایش از جت‌هایش بیش‌تر است اما این جت که اسمش راه‌زن است با همه آن‌ها فرق دارد و به دلیل این که یک هواپیمای مسافربری تبلیغاتی است در لیست قرار دارد.

جت شخصی رومن ابرلموویچ

این غول هوایی هیچ محدودیتی ندارد. تعداد زیادی اتاق و سروریس بهداشتی این جت را به یک خانه متحرک تبدیل کرده است. همچنین این جت مانند جت‌های نیروی هوایی، مجهز به سیستم گیریز از موشک است.

۸. استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

جت شخصی استیون اسپیلبرگ

حتما داشتن یک جت شخصی، وقتی شما باید به سرتاسر دنیا سفر کنید تا فیلم‌های بزرگی بسازید، راحت‌تر است. به همین دلیل است که اسپیلبرگ به فکر خریدن یک Global Express XRS و یک Dassault Falcon 7x افتاد.

جت شخصی استیون اسپیلبرگ

وقتی شما دو جت فوق‌العاده دارید باید برای استفاده از آن‌ها قرعه‌کشی کنید.

۹. تایلر پری (Tyler Perry)

جت شخصی تایلر پری

اگر به دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که این جت کوچک‌ترین در میان دیگر جت‌های لیست است. داشتن فقط ۵ پنجره این حرف را تصدیق می‌کند.

جت شخصی تایلر پری

اما این جت اوج تجملات است که باعث شده از جت‌های دیگر گران‌تر باشد. پرواز در شب با این جت مانند صحنه‌های فیلم جنگ ستارگان است.

مطالب مرتبط:

منبع detonate

دیدگاه