ایران و حضور در کنفرانس فرهنگ های بزرگ در یونان

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
ایران و حضور در کنفرانس فرهنگ های بزرگ در یونان

برگزاری کنفرانسی در آتن در راستای تاثیرگذاری کشورهایی با فرهنگ‌های کهن و مهم بر فرهنگ و جامعه انسانی و حضور ایران به عنوان مهم‌ترین کشوری که  دارای فرهنگ کهن و بسیار موثردر سایر کشورها بوده است.

«نیکوس کوجی یا» وزیر امور خارجه یونان عصرجمعه در جمع خبرنگاران گفت:

روز یکشنبه پیش رو دیدار کشورهای مهم و کهن که بر فرهنگ و جامعه انسانی تاثیرگذار هستند در آتن برگزار می‌شود. با پیشنهاد و ابتکار یونان و با همکاری جمهوری خلق چین بصورت مشترک کنفرانسی با حضور ۱۰ کشوری که دارای تاریخ و فرهنگ مهمی هستند، همچون چین، هند، ایران، عراق، مصر، یونان، ایتالیا، مکزیک،پرو و بولیوی در آتن برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت که کشورهای دیگری نیز خواستار حضور در این کنفرانس هستند.

وزیر امورخارجه یونان خاطرنشان کرد:

برنامه های هنری، بازدید از موزه ی « آکروپلیس» نیز در این کنفرانس پیش‌بینی شده است. آکروپلیس از قدیمی‌ترین آثار معماری تاریخ یونان است.که تقریباهمزمان با تخت جمشید است.

وی در ادامه افزود:

با همتایان کشورهای شرکت کننده دیدارهایی برای به کارگیری فرهنگ‌ها و تمدن‌های قدیمی در جهت برقراری صلح برگزار خواهد شد.

در این دیدارها با بررسی ظرفیت‌های موجود زمینه‌های لازم را برای همکاری های فرهنگی بین ملت‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. وزیر امور خارجه یونان در ادامه با اشاره به اینکه تبادل نظر بین کشورهای کهن موجب افزایش ظرفیت‌ها می‌شود تصریح کرد:

سمینارهای علمی لازم با حضور اندیشمندان ۱۰ کشور شرکت کننده نیز برگزار خواهد شد.

براساس بیانیه جمعه شب وزارت امورخارجه یونان دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با «نیکوس کوچی یا» همتای یونانی خود در محل وزارت امورخارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

با توجه به ترکیب کشورهای شرکت‌کننده که جمعیت آنها حدود ۴۰ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهد و دارای مواضع روشنی برای مبارزه با پدیده شوم افکار تکفیری هستند، به خوبی می‌توان متوجه شد که جهان و به خصوص غرب به این نتیجه رسیده است که جنگ افروزی نیابتی آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی و عربی دیگر از مرزهای کشورهای منطقه خارج و به خطری جدی برای جهان امروز مبدل شده است، بنابراین برگزاری کنفرانس «تمدن‌های بزرگ و نقش امروز آنها برای ایجاد صلح جهانی» نشان می‌دهد که کشورهای متمدن و ملت‌هایی که دارای فرهنگی غنی هستند، با خشونت، تروریسم و افراط‌گرایی مخالف و حامی واقعی صلح، ایجاد آرامش، ثبات و امنیت جهانی و زندگی مسالمت آمیز تمام انسان‌ها هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه