چگونه سفری ارزان و جذاب به دبی داشته باشیم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
چگونه سفری ارزان و جذاب به دبی داشته باشیم؟

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای جهان است که به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع و جذاب همواره در کانون توجه گردشگران قرار دارد؛ از طرفی، گردش در دبی نیز چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد. 

دبی را به جرئت می‌توان یکی از مهم‌ترین توقف‌گاه‌های گردشگران بین‌المللی نامید؛ زیرا اغلب پروازهای بین‌المللی در فرودگاه‌های دبی یا ابوظبی به‌مدت چند ساعت توقف کرده و مسافران فرصتی هر چند کوتاه برای گشت‌وگذار پیدا می‌کنند. ولی هزینه‌های حمل و نقل و غذا در این شهر بسیار حیرت‌انگیز است و اغلب گردشگران اذعان می‌کنند که دبی شهر گرانی است. ولی همانند سایر مقصدها راه‌های بسیاری برای صرفه‌جویی و داشتن سفری ارزان به دبی وجود دارد.

برای سفر به دبی می‌توانید تور دبی را در کجارو جست‌و‌جو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم، سفر راحت‌تر و بهتری به دبی داشته باشید.

استفاده از Groupon

سفر ارزان به دبی

Groupon شبکه‌ای جهانی در حوزه تجارت الکترونیک است که در دبی نیز فعال است و از طریق آن می‌توان از تخفیف‌ها، حراجی‌ها و فروش‌های ویژه مطلع شد. بنابراین، اگر قصد خرید در دبی را دارید، بهتر است تا ابتدا groupon.com را چک کنید.

مجله Entertainer

Entertainer مجله‌ای است که در بیشتر کشورهای جهان منتشر می‌شود و محتوای مربوط به تخفیف‌ها و بسته‌های ویژه رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر تفریح‌ها و سرگرمی‌ها را عرضه می‌کند. بنابراین، به‌محض ورود به دبی می‌توانید یک نسخه از این مجله را از سوپرمارکت‌ها یا کتابفروشی‌ها تهیه کرده یا نسخه الکترونیک آن را مطالعه کنید.

برانچ brunch

سفر ارزان به دبی

برانچ وعده‌ای غذایی مابین صبحانه و ناهار است و خوشبختانه در میان مردم امارات بسیار پرطرفدار است و روزهای جمعه هر هفته بوفه‌های نامحدودی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها برای برانچ دایر می‌شود. البته همانند سایر موارد برانچ نیز در دبی چندان ارزان نیست (در حدود ۱۹۰ دلار – ۷۰۰ درهم)، بنابراین بهتر است تا قبلا قیمت‌ها را بررسی کنید.

برای مثال، در خیابان دهم این رقم تا ۸۰ دلار (۲۹۵ درهم) کاهش می‌یابد. در مناطق دیگر از جمله ویرهاوس (Warehouse)، راک باتوم (Rock Bottom) و وکسی اکانر (Waxy O'Conners) قیمت برانچ بسیار ارزان‌تر است.

صرف پیتزا برای ناهار

سفر ارزان به دبی

در ورودی دبی مال – در نزدیکی ورودی طبقه‌های بالای برج خلیفه – محلی به نام دیبونرز (Debonairs) قرار دارد. این مکان در سمت راست فود کورت در طبقه همکف واقع بوده و پیتزایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب در حدود ۴ تا ۶ دلار (۱۵ تا ۲۲ درهم) را برای ناهار می‌توان تهیه کرد.

صرف غذا در منطقه قدیمی دبی

سفر ارزان به دبی

اگر اندکی از هتل‌ها و مراکز خرید فاصله بگیرید، وارد منطقه قدیمی دبی خواهید شد و در آنجا می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه را با قیمت ارزان‌تری میل کنید. برای مثال، قیمت هر پرس غذا در این رستوران‌ها ۵ تا ۸ دلار (۲۰ تا ۳۰ درهم) است. همچنین یکی از رستوران های ایرانی دبی، «الاستاد» نیز در این منطقه در نزدیکی ایستگاه مترو الفهیدی قرار دارد.

استفاده از مترو

سفر ارزان به دبی

مترو علاوه بر سرعت بیشتر برای دسترسی به مکان‌هایی مانند فرودگاه، تفرجگاه ساحلی و منطقه قدیمی دبی نسبت به تاکسی دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای – در حدود ۲ دلار (۸ درهم) – است. البته اگر مقصد شما با ایستگاه مترو فاصله دارد، بهتر است تا بخشی از مسیر را با مترو طی کرده و برای ادامه مسیر از ایستگاه مترو تاکسی بگیرید؛ زیرا با این کار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان در حدود ۸ دلار نیز در هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد. تاکسی‌های دبی معمولا هزینه‌ای در حدود ۱۱ تا ۱۶ دلار (۴۰ تا ۶۰ درهم) برای جابه‌جایی مسافران از هر نقطه تا مرکز شهر دریافت می‌کنند.

هتل‌های ارزان

سفر ارزان به دبی

دبی دارای هتل‌های زیبا و مجللی است و اغلب این هتل‌ها دارای هزینه‌های نسبتا بالایی – در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار – به‌ازای هر شب هستند. بنابراین، چنانچه قصد اقامت در این قبیل هتل‌ها را ندارید، بهتر است از قبل هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌تر را شناسایی و رزرو کنید. معمولا قیمت اقامت در این هتل‌ها ۴۰ تا ۵۰ دلار به‌ازای هر شب اقامت است.

البته اقامتگاه‌های دیگری موسوم به هاستل وجود دارند که قیمت اقامت در آن‌ها ۱۵ تا ۲۵ دلار به‌ازای هر شب است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه