تجربه پرواز با کلاس تجاری KLM 777

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور سه شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
تجربه پرواز با کلاس تجاری KLM 777

سفر با هوا‍پیماهای کلاس تجاری آرامش بسیاری دارد و تجربیات جالبی را نیز می‌توان در طول پرواز با آن‌ها به دست آورد. همراه کجارو باشید تا شناخت مختصری از تجربیات مسافران پرواز کلاس بیزینس هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از خطوط هوایی KLM داشته باشیم.

???????‌??? لوکس بسیار زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که اغلب هزینه پرواز با آن‌ها بسیار بالا است. این نوع از هواپیماها که با نام بیزینس کلس شناخته می‌شوند دارای امکانات مختلفی هستند که باعث می‌شوند مسافران در طول پرواز آرامش هر چه تمام‌تری داشته باشند. اما در این بین، برخی از هواپیما‌ها امکانات بسیار بیشتری دارند و در واقع بسیار لوکس هستند. در این مقاله از کجارو قصد داریم تا نگاه نزدیکی به هواپیمای KLM 777 داشته باشیم که در بین هواپیما‌های کلاس بیزینس قرار می‌گیرد.

نویسنده منبع اصلی این مقاله تجربیاتش را از این سفر که مبدا آن سنگاپور و مقصد آن بالی بوده در این مقاله ذکر کرده و مدعی شده که هزینه بلیط هواپیما ۲۵۰ دلار (حدود ۸۷۰ هزار تومان) بوده است.

هواپیمای KLM 777

هواپیمای مذکور که متعلق به خطوط هوایی KLM است توسط بوئیگ ساخته شده و شماره مدل 777-300ER را دارد. تم آبی رنگ هواپیماهای این خطوط هوایی نیز روی این هواپیما دیده می‌شود. البته باید بدین نکته نیز اشاره کرد که رنگ بندی مذکور روی بوئینگ 777 بسیار زیبا دیده می‌شود.

هواپیمای KLM 777

KLM در هواپیمای ۷۷۷ کلاس تجاری صندلی‌هایی به سبک B/E Aerospace Diamond دارد که به صورت سه ستونه چیده شده‌اند و در هر بخش نیز دو صندلی قرار دارد. این قسمت از هواپیما ۳۴ صندلی دارد که ۲۸ صندلی به شکل مجزا در پنج ردیف قرار گرفته‌اند و باقی آن‌ها به صورت یک ستونه در بخش پشتی درب دوم قرار دارند.

هواپیمای KLM 777

هواپیمای KLM 777

بخش پایین صندلی‌های کلاس تجاری هواپیمای مذکور صاف هستند و فضای زیادی برای هر مسافر وجود دارد. البته در زمانی که صندلی‌ها به شکل کاملا خوابیده باشند، فضای پای مسافر چندان جالب نیست. سپری هم که بین هر دو صندلی برای ایجاد فاصله و حفظ حریم خصوصی قرار داده شده، شرایط مناسب‌تری را برای مسافران ایجاد می‌کند.

هواپیمای KLM 777

هواپیمای KLM 777

پروازی که نویسنده منبع اصلی این مقاله با این هواپیما داشته حدود ۲ ساعت طول کشیده است. بر اساس گفته وی، مدت کوتاهی بعد از بلند شدن هواپیما وعده غذایی سرو شده است. تمام مخلفات در یک مرحله به مسافر تقدیم شده و طعم غذا نیز بی نظیر بوده است.

هواپیمای KLM 777

وی ادعا کرده که نسبت به آنچه در منو دیده بود نمی‌دانست چه انتظاری باید داشته باشد. استارتر یا پیش غذایی که برای وی سرو شده ماهی کاد (Cod) با سالاد آکار (Acar) و شاهی (Micro Cress) بود. غذای اصلی وی گوشت گاو بنگکولو با برنج مزه داده شده با سیر و لوبیای سبز بود و برای دسر نیز کیک Bolu Srikaya سرو شده است. نویسنده این مقاله مدعی شده است که غذای سرو شده استثنایی بوده و عاشق بشقاب‌های غذایی این خطوط هوایی شده است.

هواپیمای KLM 777

بعد از صرف غذا، یک لیوان قهوه به مسافران داده شده که سینی‌های جالب و کوچکی داشته‌‌اند.

هواپیمای KLM 777

بعد از صرف وعده غذایی، سر میهمان‌دار با جعبه‌هایی از شکلات وارد کابین شده است.

هواپیمای KLM 777

در انتها نیز خدمه پرواز نماد‌هایی از خانه‌های معروف و کوچک KLM را بین مسافرین پخش کرده‌اند.

با وجود اینکه غذای سرو شده در طول این پرواز بسیار خوب بود، سرویس ارائه شده توسط خدمه نیز در سطحی عالی قرار داشت. خدمه این پرواز پوشش و برخورد بسیار خوبی داشته‌اند.

نویسنده این مقاله گفته است که به دلیل کوتاه بودن مدت پرواز، وقت زیادی برای استفاده از ابزار‌های سرگرمی موجود را نداشته اما مدعی شده که پروازی بسیار عالی داشته اما پرواز‌های خطوط هوایی امارات در سطح بهتری قرار دارند. وی تاکنون دو پرواز با این خطوط هوایی تجربه کرده که پرواز نخست از آمستردام به شیکاگو بوده و از هر دو پرواز نیز رضایت داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع boardingarea

دیدگاه