رستوران های طنجه از کافه هافا تا ال موراکو؛ مراکش

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
رستوران های طنجه از کافه هافا تا ال موراکو؛ مراکش

طنجه، یکی از شهرهای مهم مراکش، دارای تاریخی غنی، و طبیعتی بی‌نظیر است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این مقاله با رستوران‌های این شهر زیبا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

فرهنگ و تاریخ دو عنصر جدانشدنی طنجه هستند که محلی‌ها و گردشگران هر دو را می‌توانند با صرف غذاهای محلی در رستوران‌های این شهر تجربه کنند. در ادامه به معرفی انواع رستوران‌ها با منوهای مختلف طنجه می‌پردازیم.

کافه هافا (Cafe Hafa)

کافه هافا طنجه

این رستوران به خاطر منظره بی‌نظیری که از خلیج طنجه دارد، شهرتی جهانی دارد. هافا در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد و دکوراسیونش از آن زمان دست‌نخورده باقی مانده که همین امر باعث جذابیت رستوران و ایجاد فضایی دلنشین شده است. گروه‌های موسیقی معروفی چون رولینگ استونز (The Rolling Stones) و بیتلز (The Beatles) اغلب به این رستوران می‌آیند. هافا در کنار یک صخره قرار گرفته که پیدا کردنش بسیار سخت است و هیچ ساعت کاری و شماره تلفن مشخصی نیز ندارد. اما تمام این‌ها یعنی شروع یک ماجراجویی و تجربه طعم پیروزی، درست زمانی که این رستوران محلی رویایی مراکشی را پیدا کنید.

موقعیت کافه هافا روی نقشه

بیشتر بخوانید:

کافه انگلیسی (Cafe A L’anglaise)

کافه انگلیسی طنجه

این کافه پیاده‌رو خاطره صرف غذا در خانه‌ی یک دوست را تداعی می‌کند. صاحب رستوران خانمی است که پیش از سرو غذا شخصا نزد مشتریان می‌رود و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوید. این خانم خود طراح داخلی است و دکوراسیون داخلی را بسیار گرم و چشم‌نواز طراحی کرده است. برخی دیوارها مانند یک گالری است که عکس‌هایی از هنرمندان محلی مراکش را به نمایش می‌گذارند. از آب‌میوه‌های تازه، مرغ‌های معطر و غذاهای محلی لذت ببرید.

موقعیت کافه روی نقشه

رستوران طعم ماهی (Le Saveur du Poisson)

رستوران طعم ماهی طنجه

رستوران طعم ماهی که محلی‌ها آن را به نام پاپای (Popeye) می‌شناسند یکی از معروف‌ترین رستوران‌های طنجه است. در این مکان دنج تنها ۷ میز وجود دارد پس سعی کنید زودتر راهی این رستوران شوید. منوی رستوران ثابت بوده و شامل ۵ یا ۶ بخش، از جمله نان و زیتون به‌عنوان پیش‌غذا، سوپ غذاهای دریایی، خوراک دریایی، دسر است. غذاهای این مکان خوشمزه و طبق دستورالعمل‌های سنتی مراکش بوده و فضا نیز قدیمی، زیبا و روستایی است.

موقعیت رستوران طعم ماهی روی نقشه

رستوران لا فابریک (La Fabrique)

رستوران لا فابریک طنجه

رستوران لا فابریک دارای غذاهایی خوشمزه، فضایی عالی و کارکنانی صمیمی است که حتما از لذت بردن شما از همه چیز اطمینان حاصل می‌کنند. غذاهای سنتی فرانسوی به سبک نیویورک سیتی، یعنی به‌روز و تشریفاتی سرو می‌شود. غذاها خوشمزه هستند و زیبا و خلاقانه سرو می‌شوند. از همه چیز لذت می‌برید، از صدف و استیک گرفته تا حلزون و اردک. بیرون از رستوران بنشینید و از نسیم گرم لذت ببرید، یا یکی از صندلی‌های داخل رستوران را پیش بکشید غذا را داخل میل کنید.

ساعت کار: هر روز به‌جز یکشنبه‌ها از ۷:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب.

موقعیت رستوران فابریک روی نقشه

رستوران او سیور (Restaurant O Saveur)

رستوران او سیور طنجه

چه فضای داخلی و چه فضای خارجی این رستوران بسیار شگفت‌انگیز است. فضای داخلی نمونه یک رستوران شیک و مدروز بوده، اما حیاط بیرونی دارای زیبایی منحصربه‌فردی است. غذا را داخل باغ میل کنید تا لذتی دوچندان را تجربه کنید. غذاها و نوشیدنی‌ها بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. اینجا مکانی عالی برای صرف غذایی رویایی در محیطی واقعی است.

موقعیت رستوران او سیور روی نقشه

رستوران لو ناباب (Le Nabab)

رستوران لو ناباب طنجه

افتخار این رستوران سرو غذاهایی است که طعم آن با طعم غذاهای خانگی مو نمی‌زند. این جواهر پنهان غذاهای سنتی خوشمزه‌ای مانند طاجین (طاجین نوعی ظرف سفالی است که بدنه‌ای کوتاه و سرپوشی بلند و مخروطی‌شکل دارد و برای پخت انواع غذاها به‌خصوص گوشت استفاده می‌شود)، و بلغور عربی (متشکل از آرد گندم و حبوبات) را با یک سرویس‌دهی عالی در مکانی دنج سرو می‌کند. طراحی داخلی سفید با پرده‌ای رقصان در باد است. لو ناباب یک واحه مراکشی است.

موقعیت رستوران لو ناباب روی نقشه

رستوران آنا اند پائولا  (Anna & Paola)

رسنوران آنا و پائولا طنجه

اگر در طنجه هوس غذای ایتالیایی کردید به رستوران آنا اند پائولا بروید. در فضای بسیار گرم و صمیمی این رستوران می‌توانید غذاهای ایتالیایی از جمله پاستا و پیتزا میل کنید. همچنین ماهی تازه و غذاهای تهیه شده از گوشت نیز سرو می‌شود. کارکنان، محلی‌های خوش‌برخوردی هستند که نهایت سعی خود را می‌کنند تا شما اوقات خوبی را در این رستوران داشته باشید. این رستوران به‌قدری محبوب است که خیلی سریع پر از مشتری می‌شود، بنابراین سعی کنید به موقع به این مکان برسید.

 

موقعیت رستوران آنا اند پائولا روی نقشه

رستوران ریف کبدانی (Restaurant Rif Kebdani)

رستوران ریف کبدانی طنجه

این رستوران زیبا و شیک تجربه شگفت‌انگیزی را برای مشتریان مهیا می‌کند. سرویس‌دهی بی‌نقص بوده و کارکنان تمام سعی خود را برای کمک به شما می‌کنند، حتی گاهی ساعت‌ها بعد از تعطیلی رستوران، در را برای برخی مشتریان خوش‌شانس باز می‌کنند. موسیقی محلی لذت صرف ماهی تازه، طاجین، بلغور عربی و غیره را چندین برابر می‌کند. شما با چنان استقبال و برخورد گرمی روبه‌رو می‌شوید که بارهای بار به این رستوران بازمی‌گردید.

موقعیت رستوران ریف کبدانی روی نقشه

کافه کاپوچینو (LE Cappuccino)

لو کاپوچینو طنجه

در این کافه مدرن مراکشی از غذاهای سبک، قهوه‌های خوشمزه، و دسرهای لذیذ لذت ببرید. هم فضای درونی و هم بیرونی این رستوران بزرگ برای نشستن مناسب است. منوی این کافه رستوران شامل غذاهایی چون ساندویچ و پانینی (نوعی ساندویچ)، همچنین مافین (نوعی شیرینی) و دیگر شیرینی‌های مشابه است. کافه کاپوچینو مکانی مناسب برای دوستداران شیرینی و کافئین است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب.

موقعیت کافه کاپوچینو روی نقشه

رستوران هنر و خوراک شناسی (Art et Gourmet)

رستوران خوراک شناسی طمجه

رستوران خوراک‌شناسی اکثرا غذاهای کلاسیک مدیترانه‌ای سرو می‌کند. کارکنان خون‌گرم، بالکنی با منظره زیبایی از شهر و غذای خوشمزه این رستوران را به مکانی جذاب و دیدنی تبدیل کرده است. دکوراسیون رستوران گلچینی از چند مدل از جمله دیوارهایی با هنر مدرن و لوسترهای آویزان از سقف است. غذاهایی چون سالاد هشت‌پا و طاجین بره را امتحان کنید. افرادی که به این مکان می‌آیند همگی با شکم‌هایی پر و صورت‌هایی خندان آنجا را ترک می‌کنند.

موقعیت رستوران خوراک‌شناسی روی نقشه

رستوران ال موراکو (El Morocco)

رستوران لو موراکو طنجه

رستوران ال موراکو به دوقلوی کبوب جاز در نیویورک سیتی معروف است. این مکان در واقع سه رستوران در یک رستوران است که شامل بخش پیانو و تراس مخصوص قهوه است. منوی رستوران شامل غذاهای مراکشی، مدیترانه‌ای و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است. تراس رستوران نمای بسیار زیبایی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

امکانات: پارکینگ، تلویزیون، اینترنت بی‌سیم

ساعت کار: هر روز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ شب.

موقعیت رستوران ال موراکو روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه